Gå til innhold

Dere som sliter med å bli eldre,gir dere bare opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller ser dere noe håp?

Anonymkode: 2ee7a...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med å bli eldre? Synes det er kjedelig å se eldre ut etterhvert, men alternativet er å være dø. Vil heller prøve å sette pris på at jeg lever, er frisk og at jeg får være her med de jeg er glad i én dag til. :herfordeg:

Anonymkode: ccd8a...14f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg gir opp? Nei, jeg aksepterer livets gang :vetikke: Kan anbefales!

 

Anonymkode: 9f081...a47

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter på hvilken måte? med helsa? isåfall er det vel bare å begynne med en livsstilsendring snarest mulig.

Anonymkode: e2b15...527

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye eldre snakker vi om her da? Jeg selv er 44 er ikke i nærheten og tenke og gi opp, eller hate alderen min. Ingen er evig ung. Jeg har også mistet venner/familie som aldri har rukket og bli 50 noen av dem. Derfor er jeg ekstra takknemlig for hvert år jeg for oppleve. Det snudde når såpass tragiske ting skjedde. Ene veninna mi opplevde og dø og dem måtte skjærer ut barnet på fødestua for at begge skulle overleve. Dem klarte og gjennopplive begge, men desverre hun var hjernedød. Ene svogeren min ble funnet på sofaen av kona hans, 4 dager før julaften 46 år gammel. Og har flere historier. Så jeg klager aldri på og bli eldre eller og bli den og den alderen som noe fælt. Jeg hører mange har stor sorg rundt visse alder men det andre har preget meg såpass at jeg ikke har tatt for gitt og bli 50 som er det nest store for meg  

Anonymkode: 46eba...227

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ga opp. Sluttet å bli eldre, det ble for tungt.

Anonymkode: 0bea9...920

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli eldre er ikke noe jeg sliter med å få til. Det går helt av seg selv...

Det jeg tenker stadig mer på, er at det fortsatt er mye jeg ønsker å oppleve som det stadig blir mindre tid til å gjøre. Livet varer ikke evig, og skal jeg få gjort noe av det jeg drømmer om før alder og sykdom gjør det umulig, så må jeg komme i gang. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd det som slitsom å bli eldre - dagene går av seg selv og det krever uhorvelig lite innsats. 

Anonymkode: ad79c...d65

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (1 time siden):

Det å bli eldre er ikke noe jeg sliter med å få til. Det går helt av seg selv...

Det jeg tenker stadig mer på, er at det fortsatt er mye jeg ønsker å oppleve som det stadig blir mindre tid til å gjøre. Livet varer ikke evig, og skal jeg få gjort noe av det jeg drømmer om før alder og sykdom gjør det umulig, så må jeg komme i gang. 

Litt enig her. Ikke ultragammel, lenge til 50 ennå. Men ja, man må begynne å realisere ennå mer av det man har lyst til, man er ikke 20 lenger. Har gjort en del, men mye som gjenstår tenker jeg. Samtidig er jeg jo takknemlig for hvert år i større grad nå, man tenker litt mer over det etter et år der jeg bla. mistet en bedre kollega i en alder litt over 50 samt død i midten av sekstiårene i familien. Man kan ikke ta årene for gitt. 

Anonymkode: 4835a...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i dere over her! Kollega på 30 med tre små barn døde av hjertestans. Meningsløst! Jeg er over 50 og takknemlig for livet. 

Anonymkode: d5e04...09d

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre døde begge unge. Jeg er sjeleglad for hvert år jeg får.

Anonymkode: 13bd1...c5e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med "gi opp" mener selvmord, så nei.  Da sliter jeg ikke med å bli eldre :)...  

Nyter det i stedet.  Har bedre råd, har voksne barn og mindre utgifter, kan dra på ferie når jeg vil, kjøpe ting jeg har lyst på, har mer fritid når jeg kun kan bruke den på meg selv og mine hobbyer, kan trene hver dag og får bedre helse. 

Nei, livet leker mer når man blir eldre.    

 

Anonymkode: c37f5...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke å bli eldre rett og slett fordi jeg føler meg så ung inni meg. Det er noe med at jeg føler meg fanget i forventningene som samfunnet har til en når man blir godt voksen og eldre. Man skal slutte med "barnslige" hobbyer, rare hårfarger og visse typer klær, og det synes jeg er uhyre kjedelig. Det er ikke noe gøy å se ansiktet bli eldre og få rynker (og ikke minst plutselig komme i overgangsalderen) når man egentlig føler seg som en 25-åring inni seg.
Jeg kjenner også at helseangsten forsterker seg kraftig når man bikker over 40. Da har man passert den epoken der alt av vondter og problemer mest sannsynlig er noe helt ufarlig fordi man "er altfor ung til å få *sett inn skummel sykdom*"

Men ellers er jeg såklart glad for å få lov til å bli eldre. Moren min døde da hun var 46 år, så jeg er smertelig klar over at ikke alle får den muligheten i livet. Jeg føler meg heller ikke på noen måte ferdig, så jeg vil jo bli eldre og oppleve mer. Bare så synd at kroppen forfaller og samfunnet forventer at man skal oppføre seg som en godt voksen person.

Anonymkode: 839b3...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du mener med å "bli eldre!?

Jeg er 50 år. Jeg er mer fit enn da jeg var 40 år. Jeg har roen på karriere, og er kvitt noen ungdommer som slet meg ut i den tiden :) Så jeg har mye tid til meg selv. Til huden min, til å trene. Til karriere. Jeg reiser mer, og har finere klær- Jeg sover nok. Jeg føler meg fantastisk og koser meg i min tilværelse. 

Jeg har ikke gitt opp enda. Jeg har foreldre på 75 år som er i god form og springer på fjellet. Jeg ser vel fram til de neste 20 årene som en tid der jeg endelig skal ha for meg selv, og jeg skal nyte det. 

For all del; 30 og 40 årene hadde sin sjarm, men det var travle perioder som handlet om andre enn meg selv. Som sikkert mange mødre opplever. Jeg har ingen problemer med alderen. 

Anonymkode: 22ba5...ef5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller ser dere noe håp?

Anonymkode: 2ee7a...10d

ja, sliter. og nei, det er ikke noe håp, livet ender aldri bra for å si det mildt...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fylt 70. Har aldri tenkt at det var "slitsomt " å bli eldre. Klart jeg har hatt utfordringer i livet, har mistet mange, familie og venner, unge og eldre. Men nå som jeg er i en ny livsfase, kan jeg se tilbake og er takknemlig for å bli eldre, ikke "gammel", det er et ord jeg ikke liker..Klart jeg kjenner det på kroppen , stølhet og noen vondter her og der, men så lenge det ikke er noe alvorlig er det greit. Tenkte aldri på, da jeg var yngre , at det var så fælt å eldes. Livet skjer, det er opp til hver enkelt å stå i det!

Anonymkode: 8ab9a...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (9 timer siden):

ja, sliter. og nei, det er ikke noe håp, livet ender aldri bra for å si det mildt...

Hva sliter du med? Ja, vi alle dør, om cdet er slik du tenker. Men er jo låter å gjøre det så bra som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harikkepeiling skrev (1 minutt siden):

Hva sliter du med? Ja, vi alle dør, om cdet er slik du tenker. Men er jo låter å gjøre det så bra som mulig

sliter med å bli eldre. Jeg misliker å bli eldre. Det er absolutt null fordeler, det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...