Gå til innhold

Hvordan strikke munnen til Bjørnis genser, etter denne oppskriften? Jeg skjønner ikke helt.

sonush

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en oppskrift,, der det står hvordan munnen skal strikkes (på en bjørnis/fantorangen og div) genser.  Den skal strikkes via germanskef kortrader i (ryggen), og slit så med dette at jeg valgte å ikke bruke de, men heller gå for en "vanlig" måte. 

Men munnen skal stirkkes med kortrader. 

Spm 1, denne munnraden, er dette avsnittet for den lyse fargen? Hvis ja, hvilken den er for den svarte?

Spm 2. Jeg strikker og snur som dette avsnittet sier. Strikker først 36 m rett i brun farge, deretter 56 m i den hvite fargen, snur strikker 36 m vrang i den hvite fargen, snur, strikker 16 m rett, og der stopper det. Jeg strikker og snur på vanlig måte, så jeg har ingen doble noen plass.  Så hvordan vet jeg videre, hvilke 8 m etter doble masken skal jeg strikke, og hvor skal jeg snu.

Altså dere som har oppskrift. Jeg har strikket bakre delen lengre, slik som avsnittet føre sier, med strikking rett og vrang og snuing osv.Så neste er avsnittet under. Kan noen vennligst forklare meg enkel måte å strikke munnen på? Gjerne med garnfarge... Jeg strikker ofte fra oppskrift, men denne går rett og slett ikke inn. Jeg har rekt opp minst 5-6 ggr siden igår, men det blir feil, fordi jeg ikke skjønner. 

Pls....

bjørnis munnstykke.png

Bjørnis.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du googler German short rows vil du finne maaaange ypperlige videoer som tar deg trygt igjennom prosessen. Germanske kortrader nekter jeg herved å forholde meg til eksisterer som ord.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (35 minutter siden):

Hvis du googler German short rows vil du finne maaaange ypperlige videoer som tar deg trygt igjennom prosessen. Germanske kortrader nekter jeg herved å forholde meg til eksisterer som ord.

Haah, helt enig! Jeg forsto ikke hva det betød med en gang. 

ts, german short rows er veldig enkelt! 
Hvis du googler «hvordan strikke german short rows», kommer det opp flere på YouTube! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...