Gjest Tjukka Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Hva er minimumsbehovet når det gjelder kaloridagsbehovet for en slanker?? Jeg har planer om å gå ned 7 kilo. Disse vil jeg gå ned så hurtig som mulig. Er 500 kalorier pr dag for lite?? Jeg veier 57 kilo og er 162cm høy.
Mette Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Ja det er alt for lite. Et minimum behov er 1200-1300 kcl til dagen.
datajente Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Enig med remyline! Hvis du kommer under 800 tror kroppen at det er krisetilstand/sult, og setter ned forbrenningen for å spare på energien du har i kroppen. Det går også an å telle fettmengden du får i deg. Jeg har lest at man ikke bør ha mer en 20 g fett om dagen når man skal ned i vekt. Ikke at jeg har testet ut dette altså.
Gjest Malina Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Ja det er alt for lite. Et minimum behov er 1200-1300 kcl til dagen. ← Enig Men de aller fleste trenger ikke ligge på et så lavt inntak heller... Er du mye i aktivitet? http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&a=...bmit.y=6#result Denne kalkulatoren regner ut hvor mye du forbrenner i hvile. http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&a=...x=13&submit.y=6 Her finner du ut hvor mange kcal du trenger hver dag- iforhold til ditt aktivitetsnivå og vekt. http://www.iform.no/pub/art.php?id=310 Denne kalkulatoren regner ut ditt kalorforbruk. Husk å være ærlig med deg selv når du tar disse testene, ellers blir resultatet feil. Lykke til!
Gjest Fruktfat Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 på den første fikk jeg 1666, på den andre 1999. vil det si at jeg bruker 1666 kcal pr dag, eller 1999)
Gjest Malina ii. Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Den første viser ditn hvileforbrenning, som du fikk utregnet var ca. 1600. Den andre viser hvor mye kcal du trenger- som du fikk utregnet til å være c. 1900. Det høres jo helt greit ut. 1900 kcal er greit for en som trener litt. Du bruker nok mer enn 1600 kcal- det er bare i hvile. +på all aktiviteten du har en hel dag= ditt totale forbruk. Ikka bare treningen,men alt- husvask, handle, osv Den siste fra iform.no er litt vanskeligere( og varierer jo fra dag til dag)men den er også mer nøyaktig...
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Den siste kalkulatoren var ikke grei: hva er forskjell på avslapping, sitte og sitte på kontorarbeid?
Gjest Hilde K S Skrevet 26. februar 2006 #9 Skrevet 26. februar 2006 Jeg sjekket BMI-kalkulatoren på IForm-sidene. For at jeg skal være for tynn, må jeg veie 58 kilo. Da er jeg 178 cm høy og bruker støørelse S. Jeg lurer på hvilken størrelse jeg skulle ha brukt om jeg veide ni kilo mindre? XXS ville ha blitt litt kort i armene. Det er forresten S som oftes også. Jeg stoler ikke heeelt på sånne kalkulatorer.
Gjest Malina Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 Nei, BMI kalkulatorer er ikke heeelt til å stole på. I følge min BMI er jeg nokså overvektig,men i følge fett% og midjemål osv er jeg ikke sååå stor. Jeg bruker størrelse 38/40-kanskje av og til 42 i jeans...føler ikke at det er så mye,selv om jeg ønsker å slanke meg noe. Hvis jeg skulle gått ned såpass mange kg som BMI tilsier ville nok jeg fått det samme problemet som deg, da måtte nok jeg også ned i XS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå