Gå til innhold

Trenger hjelp og råd - krangel og vi blir ikke enige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp.. 

Jeg og typen krangla VELDIG i forrigårs.. Vi krangler mye.. Nå er det slik at små ting blir store.. 
Men han er sånn her hver gang, og jeg er så på vei ut døra. Han vrir på alt jeg sier og snur det mot meg, og jeg føler meg gal. 
Kan noen hjelpe meg med om jeg er på rett spor- eller gal? 

Issue:
Jeg har ved 2 anledninger sagt at jeg gjerne ønsker å dra på tur til hytta. Han skøt meg ned kraftig, og sa at det var helt uaktuelt. nå siden vi pusser opp. Det ville IKKE bli hyggelig. Jeg prøvde å si at kanskje dersom naboene er der så kunne det være hyggelig etc- nei svarer han, det hadde ingenting å si! 

Så kommer forrige dagen. Han står på badet og sier at han tar med seg resten av fam og tenkte han skulle STIKKE PÅ HYTTA, fordi de naboene hadde ringt og de var der, og de ønsket at vi kom ut. Så foreslo han at jeg kunne være igjen alene og ha en rolig helg.... Jeg ble lei meg, fordi jeg hadde jo hatt veldig lyst til å dra- men han skøt meg ned, 2 ganger!! Men når de andre ringer, som jeg spurte om vi skulle sjekke med, DA er det plutselig ok å dra på hytta. 
Jeg sa at jeg syns det var trist at han var så bastand nei når jeg ville dra, og nå var det ok å dra, men da tenkte han at han skulle dra uten meg?! 
Da ble han sint tilbake, istedenfor å prøve å se ting fra min side.
Samtalene vi hadde hatt om å dra på hytte hadde blant annet aldri funnet sted mente han. 
Ellers sa han at jeg burde prøve å se ting fra hans side, og at jeg valgte å være vanskelig.
Blant annet sa han at jeg kunne jo velge å bare være lykkelig.. 

Jeg føler han ikke bryr seg om mine følelser og meninger når han avviser meg sånn. Når jeg sier at noe plager meg- så er det jeg som reagerer feil. 

Er jeg gal som reagerer på dette med hytta? Er jeg på jordet? 😕

..Føler meg gal..
 

Anonymkode: e018c...245

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en mann du ønsker å ha resten av ditt liv? Han respekterer deg ikke, prater deg trill rundt og manipulerer deg for å få viljen sin. Du må ta en alvorsprat med han, bestille time hos samlivsterapeut og virkelig stå opp for deg selv! Han her er jo ikke snill mot deg så du har ingenting å tape om du setter hardt mot hardt

Anonymkode: 06dba...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tufs! Men uansett, når han kom med forslaget om at du kunne bli hjemme kunne du jo bare sagt nei til å være hjemme fordi du vil jo også på hyttetur. Han kan jo ikke bestemme å bare dra alene vel 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er dette en mann du ønsker å ha resten av ditt liv? Han respekterer deg ikke, prater deg trill rundt og manipulerer deg for å få viljen sin. Du må ta en alvorsprat med han, bestille time hos samlivsterapeut og virkelig stå opp for deg selv! Han her er jo ikke snill mot deg så du har ingenting å tape om du setter hardt mot hardt

Anonymkode: 06dba...bd0

Vi har prøvd terapi, men da var no galt med utdanningen til terapauten. Jeg har foreslått en ny, og at han kan finne en han trives med- men han vil ikke det. Og han nekter å gjøre øvelser vi har fått etc.
Han vet han sliter med å ta imot tilbakemeldinger- men gjør ingen endringer med det..

Anonymkode: e018c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (1 minutt siden):

For en tufs! Men uansett, når han kom med forslaget om at du kunne bli hjemme kunne du jo bare sagt nei til å være hjemme fordi du vil jo også på hyttetur. Han kan jo ikke bestemme å bare dra alene vel 🤔

Han ble så sur for at jeg ble trist, så det eskalerte heftig raskt. Han ba meg aldri med etter det. Og jeg skal innrømme at jeg ikke ba om å få bli med mer når han behandlet meg sånn.

Anonymkode: e018c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvor gammel er han her?

Anonymkode: e018c...245

over 30..

Anonymkode: e018c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gaslighter deg. Manipulerer og får alt til å være din feil.. Dette er ikke bra. 

Er det mer du reagerer på? 

Ville lest meg opp på gaslighting og psykisk vold. 

Anonymkode: 46469...786

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke på hytta.... med deg. 

Beklager. Men slik er det altså. Så forsøker han å vri og vrenge på det i etterkant. 

Anonymkode: dcc17...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han vil ikke på hytta.... med deg. 

Beklager. Men slik er det altså. Så forsøker han å vri og vrenge på det i etterkant. 

Anonymkode: dcc17...aeb

Akkurat hva jeg tenker også..

Anonymkode: e018c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han gaslighter deg. Manipulerer og får alt til å være din feil.. Dette er ikke bra. 

Er det mer du reagerer på? 

Ville lest meg opp på gaslighting og psykisk vold. 

Anonymkode: 46469...786

Ja, det er akkurat hva jeg føler! 
Men så vrir han på alt så jeg tviler på meg sjæl.. Så jeg er ikke gal som reagerte på måten det der skjedde???

Anonymkode: e018c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli ferdig med oppussingen, avslutt forholdet og lev livet på dine egne premisser.

Dette er ikke en partner.

Anonymkode: aea41...ce5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortsette å være sammen med en som oppfører seg som en fiende? Et forhold skal være basert på vennskap og felles interesser.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er akkurat hva jeg føler! 
Men så vrir han på alt så jeg tviler på meg sjæl.. Så jeg er ikke gal som reagerte på måten det der skjedde???

Anonymkode: e018c...245

Nei, din reaksjon er en sunn reaksjon på å bli manipulert og gaslightet.

Det du utsettes for er en form for psykisk vold som utøves fordi han vil at du skal tvile på deg selv og føle deg urimelig og gal. For da vil du bli mer og mer usikker på deg selv.

Menn som han egner seg ikke i forhold! De er farlige for sine partnere. De får energi og føler seg bedre av å trykke ned partneren sin.

Du har forsøkt alt du kan, parterapi, foreslå annen terapeut - han vil ikke endre noe. For han er nok utmerket klar over at det er han som er problemet her og den urimelige. Han vil ikke at du skal få støtte i det, for da mister han kontrollen over deg.

Kom deg unna! Kom deg ut av dette forholdet!

Du kan godt ta en telefon til Krisesenteret også, og snakke litt med dem. For det du utsettes for er en form for psykisk vold!

❤️

Anonymkode: e0029...2b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kast bort mer tid av ditt liv på han, det kommer ikke til å bli bedre.

Anonymkode: 99a39...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å dra med resten av familien uten deg, da. 
 

kom deg unna. 

Anonymkode: 7672e...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det boe spesielt med naboen(e?) Deres som gjør at han vil dra alene med de? Er naboene et par, eller er det en person? 

Anonymkode: 937e8...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...