AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Skrevet 22. september 2024 Etter 7 år sammen ser det ut som at det kan gå mot samlivsbrudd. Han slapp bomben i dag. Det er ingen dramatikk. Ingen utroskap eller noe slikt, men han vet ikke hva han vil mer. Jeg foreslo at vi skal bo en periode hver for oss til han vet helt hva han vil. Vi har ikke barn, men eier leilighet sammen. Vi har aldri kranglet noe særlig heller, så det er derfor dette kommer som en overraskelse på meg. Jeg er jo selvfølgelig pessimistisk og tror ikke dette går veien. Jeg er veldig trist, og aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal komme meg gjennom perioden fremover nå. Anonymkode: b8118...a66 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #2 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg foreslo at vi skal bo en periode hver for oss til han vet helt hva han vil. er han med på den tanken? Anonymkode: 24efb...3f4
Bombasi Skrevet 22. september 2024 #3 Skrevet 22. september 2024 (endret) Samlivsbrudd er alltid vondt når det kommer overraskende og motvillig. Framover nå så har du en hovedoppgave og det er å ta vare på deg selv. Ikke bekymre deg for mye, ta heller èn dag av gangen. Og vær oppi endringene. Du vil se at brikkene rundt deg faller på plass med endringene som skjer. Og gi deg selv tid. Det er lov å sørge og ha det fælt framover. Det er helt greit. Tillat deg det. Men vit også at uansett hvor vondt og sjokkartet ting er nå, så vil det bli bra. Det vil gå bare godt med deg! Og når tiden har plukket deg opp og du har fått distansert deg, så kan det hende det går opp et nytt lys for deg. For klisjèen er sann: "når en dør lukkes, åpnes en annen". Eller flere dører. Du bare ser det ikke nå. Men vit at nye dører kommer! Endret 22. september 2024 av Bombasi 1 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #4 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): er han med på den tanken? Anonymkode: 24efb...3f4 Han er det. Og synes det var et godt forslag Anonymkode: b8118...a66
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #5 Skrevet 22. september 2024 Først ❤️ Dette kommer ikke fra ingenting. Noe mønster må ha endret seg. Et savn om noe som mangler, kanskje? Fysisk tilstede, men sjekket ut mentalt? Hvordan har intimiteten vært? Elsker deg, men liker deg ikke lenger? Vokst fra hverandre? Anonymkode: 8b7b8...4cb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #6 Skrevet 22. september 2024 Bombasi skrev (9 minutter siden): Samlivsbrudd er alltid vondt når det kommer overraskende og motvillig. Framover nå så har du en hovedoppgave og det er å ta vare på deg selv. Ikke bekymre deg for mye, ta heller èn dag av gangen. Og vær oppi endringene. Du vil se at brikkene rundt deg faller på plass med endringene som skjer. Vær oppi endringene. Og gi deg selv tid. Det er lov å sørge og ha det fælt framover. Det er helt greit. Tillat deg det. Men vit også at uansett hvor vondt og sjokkartet ting er nå, så vil det bli bra. Det vil gå bare godt med deg! Og når tiden har plukket deg opp og du har fått distansert deg, så kan det hende det går opp et nytt lys for deg. For klisjèen er sann: "når en dør lukkes, åpnes en annen". Eller flere dører. Du bare ser det ikke nå. Men vit at det kommer! Takk for gode ord. Jeg har jo blitt veldig glad i familien hans også. Han har familie i området, og store deler av mitt nettverk er gjennom hans kompiser og deres samboere osv. Det er fryktelig vondt å skulle miste "alt". Anonymkode: b8118...a66
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #7 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Først ❤️ Dette kommer ikke fra ingenting. Noe mønster må ha endret seg. Et savn om noe som mangler, kanskje? Fysisk tilstede, men sjekket ut mentalt? Hvordan har intimiteten vært? Elsker deg, men liker deg ikke lenger? Vokst fra hverandre? Anonymkode: 8b7b8...4cb Han sa han ikke visste hva han følte lengre. Han følte at jeg var mer glad i han enn hva han var i meg, uansett hvor slemt det hørtes ut. Ja, han har vært litt mentalt fraværende, men ikke noe annet enn at jeg kanskje trodde det var stress på jobb. Intimiteten har vært litt periodevis. Akkurat nå var vi inne i en god periode. Anonymkode: b8118...a66
Bombasi Skrevet 22. september 2024 #8 Skrevet 22. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for gode ord. Jeg har jo blitt veldig glad i familien hans også. Han har familie i området, og store deler av mitt nettverk er gjennom hans kompiser og deres samboere osv. Det er fryktelig vondt å skulle miste "alt". Anonymkode: b8118...a66 Anbefaler at du leser litt om 7-årskrisen. Den er faktisk ganske vanlig. Det er veldig mange som går ifra hverandre etter 7 år. Det handler om tretthet og stagnasjon både fysisk og emosjonelt, og at man har blitt så etablerte at tankene begynner å vandre utover. Hvis det er håp om forholdet enda, så kan det være greit å snakke sammen om akkurat dette. https://utforsksinnet.no/syvarskrisen-eksisterer-den-virkelig/ Endret 22. september 2024 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #9 Skrevet 23. september 2024 Om kjæresten min kom til meg og sa han ikke visste hva han følte lenger og jeg elsket han og visste nøyaktig hvor jeg sto så hadde jeg gitt to alternativ. Enten gå til parterapi og jobbet sammen for å finne ut om vi var rett for hverandre eller kuttet tvers. Jeg tror ikke på pauser. Enten jobber en igjennom utfordringene sammen eller så går man videre. Om han ikke er villig til å gjøre det som må til for å redde dere så er det bedre å rive av plasteret for din egen del så du kan starte prosessen med å gå videre. Hadde han sagt han ville ha pause og flytte fra hverandre fremfor par terapi hadde jeg ringt megler og satt i gang salgsprosess, funnet meg en ny leilighet og bearbeidet mine følelser så jeg kan komme meg videre. Anonymkode: e8b08...029 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #10 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om kjæresten min kom til meg og sa han ikke visste hva han følte lenger og jeg elsket han og visste nøyaktig hvor jeg sto så hadde jeg gitt to alternativ. Enten gå til parterapi og jobbet sammen for å finne ut om vi var rett for hverandre eller kuttet tvers. Jeg tror ikke på pauser. Enten jobber en igjennom utfordringene sammen eller så går man videre. Om han ikke er villig til å gjøre det som må til for å redde dere så er det bedre å rive av plasteret for din egen del så du kan starte prosessen med å gå videre. Hadde han sagt han ville ha pause og flytte fra hverandre fremfor par terapi hadde jeg ringt megler og satt i gang salgsprosess, funnet meg en ny leilighet og bearbeidet mine følelser så jeg kan komme meg videre. Anonymkode: e8b08...029 Forstår poenget. Men, han har råd til å sitte med egen leilighet. Jeg må sannsynligvis tilbake til å leie. Tror derfor ikke jeg gjør lurt i å sette himmel og jord i bevegelse med en gang Anonymkode: b8118...a66
lajlaj Skrevet 23. september 2024 #11 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Etter 7 år sammen ser det ut som at det kan gå mot samlivsbrudd. Han slapp bomben i dag. Det er ingen dramatikk. Ingen utroskap eller noe slikt, men han vet ikke hva han vil mer. Jeg foreslo at vi skal bo en periode hver for oss til han vet helt hva han vil. Vi har ikke barn, men eier leilighet sammen. Vi har aldri kranglet noe særlig heller, så det er derfor dette kommer som en overraskelse på meg. Jeg er jo selvfølgelig pessimistisk og tror ikke dette går veien. Jeg er veldig trist, og aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal komme meg gjennom perioden fremover nå. Anonymkode: b8118...a66 Dette er en mann som har gjort det slutt med deg, men som ikke tør å gjøre det 100 %. 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #12 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Forstår poenget. Men, han har råd til å sitte med egen leilighet. Jeg må sannsynligvis tilbake til å leie. Tror derfor ikke jeg gjør lurt i å sette himmel og jord i bevegelse med en gang Anonymkode: b8118...a66 lurt hvordan da? du er ikkei en bedre økonomisk sitasjon om du drar ut bruddet, tvert imot setter de han i en ennå bedre setting siden du fortsetter betale ned på felles gjeld og ikke får mer EK som resultat.. Anonymkode: 36a82...770 1
Gjest ZarahSweet Skrevet 23. september 2024 #13 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forstår poenget. Men, han har råd til å sitte med egen leilighet. Jeg må sannsynligvis tilbake til å leie. Tror derfor ikke jeg gjør lurt i å sette himmel og jord i bevegelse med en gang Anonymkode: b8118...a66 AnonymBruker skrev (2 timer siden): lurt hvordan da? du er ikkei en bedre økonomisk sitasjon om du drar ut bruddet, tvert imot setter de han i en ennå bedre setting siden du fortsetter betale ned på felles gjeld og ikke får mer EK som resultat.. Anonymkode: 36a82...770
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #14 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forstår poenget. Men, han har råd til å sitte med egen leilighet. Jeg må sannsynligvis tilbake til å leie. Tror derfor ikke jeg gjør lurt i å sette himmel og jord i bevegelse med en gang Anonymkode: b8118...a66 Men hvordan løser dere det rent praktisk, med å bo hver for dere en stund da? En må vel på leiemarkedet uansett? Og det blir da deg, mens han betjener lånet alene en stund? Jaja, uansett... jeg er en av dem som har sånn halvveis troen på pauser.. det kan fungere. Men man må jo jobbe litt med seg selv, og begge må være motiverte for å finne ut av det. Og jeg ville nå foreslått parterapi, enten i stedet for eller i tillegg til pausen? Hvordan skal dere løse problemene bare ved å være fra hverandre? Det kan jo fremkalle en viss følelse av savn, man er vel glade i hverandre og vant med hverandre. Men det vil jo ikke gjøre noe mer enn det, savnfølelse er flyktig og over igjen med en gang du eventuelt er tilbake. Selv om dere aldri krangler, så betyr det ikke at alt er bra. Si at det er 7årskrisen da, ting bare dauer litt ut, uten noen spesiell grunn. En parterapeut vil da gjerne si at for og få gnisten tilbake, så må man gjære noe adrenalinfylt sammen, eller noe nytt sammen. For eksempel. Å bare være fra hverandre.. ja, det kan vekke en følelse av savn, det kan vekke en frykt for å miste. Men om et år er dere kanskje på samme sted om roten til problemene ikke er adressert. Anonymkode: 79739...4bb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #15 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hvordan løser dere det rent praktisk, med å bo hver for dere en stund da? En må vel på leiemarkedet uansett? Og det blir da deg, mens han betjener lånet alene en stund? Jaja, uansett... jeg er en av dem som har sånn halvveis troen på pauser.. det kan fungere. Men man må jo jobbe litt med seg selv, og begge må være motiverte for å finne ut av det. Og jeg ville nå foreslått parterapi, enten i stedet for eller i tillegg til pausen? Hvordan skal dere løse problemene bare ved å være fra hverandre? Det kan jo fremkalle en viss følelse av savn, man er vel glade i hverandre og vant med hverandre. Men det vil jo ikke gjøre noe mer enn det, savnfølelse er flyktig og over igjen med en gang du eventuelt er tilbake. Selv om dere aldri krangler, så betyr det ikke at alt er bra. Si at det er 7årskrisen da, ting bare dauer litt ut, uten noen spesiell grunn. En parterapeut vil da gjerne si at for og få gnisten tilbake, så må man gjære noe adrenalinfylt sammen, eller noe nytt sammen. For eksempel. Å bare være fra hverandre.. ja, det kan vekke en følelse av savn, det kan vekke en frykt for å miste. Men om et år er dere kanskje på samme sted om roten til problemene ikke er adressert. Anonymkode: 79739...4bb Takk for svar. Vi løser det rent praktisk ved at min samboer kortidsleier hos familie i nærheten som har en hybel til utleie, mens jeg får bo i vår felles leilighet. Jeg har foreslått parterapi, og vi har blitt enige om å sette opp første time når vi har vært litt fra hverandre noen uker, så jeg skal bestille dette nå. Anonymkode: b8118...a66
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #16 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 21.27): Etter 7 år sammen ser det ut som at det kan gå mot samlivsbrudd. Han slapp bomben i dag. Det er ingen dramatikk. Ingen utroskap eller noe slikt, men han vet ikke hva han vil mer. Jeg foreslo at vi skal bo en periode hver for oss til han vet helt hva han vil. Vi har ikke barn, men eier leilighet sammen. Vi har aldri kranglet noe særlig heller, så det er derfor dette kommer som en overraskelse på meg. Jeg er jo selvfølgelig pessimistisk og tror ikke dette går veien. Jeg er veldig trist, og aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal komme meg gjennom perioden fremover nå. Anonymkode: b8118...a66 For noen kan det å ikke krangle noe særlig være cluet. Er dere generelt ikke uenige med noen eller er det en av dere som alltid gir etter? Her er det også på vei mot samlivsbrudd. Vi har derimot mange problemer, vi kan få det bra igjen om han får holde på som han vil. Jeg er så lei og så sint på han store deler av tiden. Forsøker å holde meg opptatt med barn og hobbyer. Anonymkode: 8a1c6...39d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #17 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For noen kan det å ikke krangle noe særlig være cluet. Er dere generelt ikke uenige med noen eller er det en av dere som alltid gir etter? Her er det også på vei mot samlivsbrudd. Vi har derimot mange problemer, vi kan få det bra igjen om han får holde på som han vil. Jeg er så lei og så sint på han store deler av tiden. Forsøker å holde meg opptatt med barn og hobbyer. Anonymkode: 8a1c6...39d Vi er generelt veldig enig om det meste. Hvis vi krangler, så er det over helt banale ting, men det er også svært sjeldent. Anonymkode: b8118...a66
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #18 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): For noen kan det å ikke krangle noe særlig være cluet. Er dere generelt ikke uenige med noen eller er det en av dere som alltid gir etter? Her er det også på vei mot samlivsbrudd. Vi har derimot mange problemer, vi kan få det bra igjen om han får holde på som han vil. Jeg er så lei og så sint på han store deler av tiden. Forsøker å holde meg opptatt med barn og hobbyer. Anonymkode: 8a1c6...39d Så trist å høre forresten.. ønsker det beste for både meg og deg Anonymkode: b8118...a66
Tradegy Skrevet 23. september 2024 #19 Skrevet 23. september 2024 Det er fryktelig tøft mens det står på. Min erfaring, er at par som "aldri" krangler, heller ikke står så godt , når noe først butter. Ting går gjerne litt under jorden og blir heller et ulmende bål over tid. Den sunne krangelen, hvor man får ventilert og luftet frustrasjon, er viktigere enn man tror. ❤️ Får håpe dere får til en god løsning. Noen ganger er det riktige og det vanskelige én og samme sak. Ta vare på deg selv og bestem dere for en avgjørelse innen rimelig tid. Da blir det lettere å bearbeide i ettertid ❤️❤️❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #20 Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 21.46): Han følte at jeg var mer glad i han enn hva han var i meg, uansett hvor slemt det hørtes ut. Anonymkode: b8118...a66 All erfaring tilsier at dette er de beste forholdene. Ingen kvinner liker menn som er mer glad i de, enn omvendt. Så her bør han holde på hestene hvis han ønsker lykke i livet. Anonymkode: 0d738...a20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå