AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Skrevet 22. september 2024 Jeg merker at det er folk i Norge som virker normale. Men noen ganger som reaksjon på en trigger, tar de plutselig et valg og fokusere veldig mye på det. Obsessiv eller som en overlevelsesmekanisme. Det er veldig sterkt. For eksempel at du må gå. Å flytte hus. En annen jobb. Du må gå. Eller at de ignorerer deg fullstendig. Eller at de bare gir opp noe stort.. Og at de er helt utilgjengelige. At det er meningsløst å snakke med dem, fordi ingenting du sier ser ut til å komme frem eller påvirke dem. At det ikke spiller noen rolle hva du sier eller gjør. Selv om det de tenker, ikke stemmer overens med virkeligheten i det hele tatt. Jeg vet ikke om det du sier virkelig ikke kommer igjennom eller om de later som det. Hva er det egentlig? Hva forårsaker det? Og hvordan kan du bryte den oppførselen hos en slik person? Jeg har lest om tunnelsyn og om å ha et stort ego. Jeg finner ikke mye norsk informasjon om det. Det er lettere å finne informasjon på engelsk. Er det tunnelsyn eller stort ego eller er det noe annet? Noen som vet? Og hva kan man gjøre i et slikt tilfelle? For det kan godt være noen du er avhengig av og som da tar valg og viser atferd som ikke er greit. De ødelegger andres liv med det. Er det noen som har mer kunnskap om dette? Hva kan man gjøre i en slik situasjon? Anonymkode: 25dfc...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå