AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Hva må man gjøre med skattetrekk osv hvis man går fra å være fast ansatt til å bli jobbsøker? Skaffer man seg da frikort? For så å få nytt skattekort da man starter i den nye jobben? Anonymkode: 3711e...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september du går over på dagpenger, kan justere skattekortet deretter. Anonymkode: e54fb...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Del Skrevet 23. september Har du tabell trenger du ikke gjøre noe. Anonymkode: a9c5e...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Del Skrevet 23. september Frikort skal du ikke ha, du betaler fortsatt skatt om du mottar støtte fra Nav. Du kan selv endre skattesatsen, eller gjøre ingen ting om du har tabellkort. Anonymkode: 43cc6...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. september #5 Del Skrevet 23. september Nei, man skaffer seg ikke frikort. Du kan jo ikke ha frikort på dagpenger etter jobben. Hvorfor tenker du at det er greit å plutselig ikke skulle skatte noe som helst midt i et år der du har inntekt fra både jobb og dagpenger? Det er årsinntekten som avgjør om man kan ha frikort, og jeg regner med at din inntekt (jobb + dagpenger tilsammen) i 2024 vil overstige 70.000 kr? Det er grensen for årsinntekt og frikort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Del Skrevet 24. september Jeg har ikke planer om å gå på NAV med det første, ikke før jeg faktisk MÅ. Jeg vil søke litt først før jeg går dit. Søker jeg da om frikort i mellomtiden? Anonymkode: 3711e...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #7 Del Skrevet 24. september Hva skal du med frikort om du har tenkt å ha null inntekt ? Anonymkode: 91646...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har ikke planer om å gå på NAV med det første, ikke før jeg faktisk MÅ. Jeg vil søke litt først før jeg går dit. Søker jeg da om frikort i mellomtiden? Anonymkode: 3711e...a19 Søk om dagpenger uansett. Husk at du kun har muligheten til det etter jobb og inntil 2år. Deretter er det sosialhjelp og sistnevnt betyr at du må kvitte deg med alle formuesverdier. Dagpenger derimot krever ikke det. Så søk dagpenger. Dette er en velferdsytelse. Har du sagt opp jobben selv, så kommer det også en sperre. Derfor søker du så tidlig som mulig. Anonymkode: a1b22...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå