AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #21 Del Skrevet 22. september 2024 Du trenger jo ikke ghoste han. Forklar at du blir utilpass av at han tar opptak av samtalene deres og at du derfor ikke ønsker å være venn med han lengre siden han ikke vil slutte selv om du har bedt han om det. Du kan også si at det ikke er normal oppførsel å ta opptak av samtaler man har med venner. Så har han fått en forklaring på hvorfor du ikke vil være venn med han. Anonymkode: e7426...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegJa Skrevet 22. september 2024 #22 Del Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en kompis som jeg snakker mye med, daglig. I forskjellige situasjoner hvor det har kommet seg naturlig, har han sagt at han har tatt opp samtaler vi har hatt. Dette gjør han visst veldig ofte, nesten hver gang vi møtes. Han gjør ikke dette mot bare meg, men de fleste han henger med. Når jeg sier naturlige situasjoner så er det f eks et minne jeg kan ha fra mars, men han mener det var i juni, så kan han vise til samtalen. Altså helt ubetydelige ting. Men jeg liker det ikke. Ikke at jeg forteller noe jeg ikke vil dele med han, men det føles så privat at det kan ligge samtaler lagret et sted, også vet jeg ikke hva jeg har sagt når. Det får meg til å hele tiden måtte være på vakt når jeg er med han. Jeg har sagt ifra mange, mange, mange ganger at jeg syntes dette er ubehagelig, og at det IKKE er greit. Men han snakker det bort, sier «det er bare for han, han sender det jo ikke til noen». Han avviser meg med å jatte situasjonen ned, får meg til å høres ut som jeg overdriver. Når han har nevnt et konkret lydopptak så ber jeg han slette det, uansett hvor mye/lite jeg har sagt. Han sier jada, sier han skal gjøre det. Jeg vet ikke om han sletter, eneste jeg vet er at han ikke har sluttet å gjøre det. Jeg vurderer droppe hele han som kompis. Dette vet ikke han. Men jeg tenker mye på det i hverdagen nå. Jeg vil ikke ha mennekser rundt meg som ikke respekterer mine grenser. Han vet også at grensesetting er noe jeg sliter med, da vi deler mye om både negative og positive greier i hverdagen. Min mistanke er at han lagrer mye om alle, fordi han selv deler ting som er veldig personlig. På denne måten er informasjonen han har fortalt meg trygg. Det føles ut som en trussel hengende over hodet mitt. Jeg ville aldri trosset han eller såret han på den måten med å fortelle hemmeligheter eller personlige ting. Men når han stoler så lite på meg, føler jeg meg hvertfall ille trygg på de opptakene han har tatt/tar. Jeg føler det er så ubehagelig å slå opp med en venn. Føler tilliten er så brutt at jeg har bare lyst til å ghoste han. Det hele gjør for vondt til å deale med, for han står meg veldig nær. Men jeg kan ikke ha venner som holder på sånn?? Hva hadde du gjort? Anonymkode: 995f8...fdc Hadde latt være å både ringe til og besøke en sånn " kompis ". Virker som om han har en ovenifra og ned holdning, at han tenker; Alt du sier både kan og vil bli brukt mot deg. Liker samtaler som er naturlige jeg, og det å ta opp en samtale mellom to kompiser, det ser jeg ikke på som vanlig. Det ser jeg på bare som rart og ekkelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #23 Del Skrevet 22. september 2024 Dette er ikke frisk oppførsel. Ville ikke fått fler samtaler med meg, og jeg ville vurdert å gå videre med å få han til å slette det han har tatt opp av meg. Anonymkode: 8f429...32d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå