Gå til innhold

Spørsmål angående LAR-behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som er avgengig av nsrkotika ksn jo få metadon eller subutex har jeg lest. Er det hvis de ikke er villige til å gå på avrusning?

Er metafon og subutex narkotika? Er det en mildere type natkotika slik at de ikke skal ta overdose, eller hvordan fungerer dette?

Anonymkode: 6791c...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LAR brukerne har i all hovedsak vært på utallige avrusninger. De mottar LAR for å kunne holde seg rusfri, ved at det demper russuget. Det aller meste er forsøkt opptil flere ganger før LAR tilbys.

LAR har store bivirkninger og er et helvette å slutte med, det har også et strengt regime rundt seg, så når det avgjøres å være fordelaktig er det fordi ingenting annet har fungert. 

Metadon og Subutex er narkotika. Dose er individuelt, og deles som oftest ut av hjemmesykepleie/apotek daglig i lang tid før de etterhvert får administrere for noen dager selv. Hjemmesykepleie/apotek står og ser at det drikkes opp. Tar de for mye vil de kunne dø. Tar jeg LARdosen til en rusmisbruker vil jeg sannsynligvis stryke med, fordi jeg har null toleranse. 

Anonymkode: 99169...7eb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...