Gå til innhold

Ser ikke ut som vi får noe "kustfyr" kolleksjon fra IKEA til halloween i år heller :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare meg som syns det er veldig dumt at IKEA ikke velger å prøve å satse på halloween pynt i Norge noengang? Andre butikker som Rusta, Europris, Nille, osv. tar jo faktisk inn og selger halloween pynt. Ikke engang i Sverige der IKEA kommer fra får de noe til halloween. Virker som det kun er IKEA i Usa og England som får "Kustfyr" samlingen. Forstår jo at det er fordi halloween er stort i Usa, men blir veldig misunnelig når jeg ser på den amerikanske nettsiden til IKEA og alle de søte halloween tingene de har. :(

Anonymkode: f1abb...cdd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 19.24):

Bare meg som syns det er veldig dumt at IKEA ikke velger å prøve å satse på halloween pynt i Norge noengang? Andre butikker som Rusta, Europris, Nille, osv. tar jo faktisk inn og selger halloween pynt. Ikke engang i Sverige der IKEA kommer fra får de noe til halloween. Virker som det kun er IKEA i Usa og England som får "Kustfyr" samlingen. Forstår jo at det er fordi halloween er stort i Usa, men blir veldig misunnelig når jeg ser på den amerikanske nettsiden til IKEA og alle de søte halloween tingene de har. :(

💯

Anonymkode: 55ff2...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har de ikke samme greia overalt omtrent da?

Anonymkode: 2e7f5...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har de ikke samme greia overalt omtrent da?

Nei. I Norge får vi ikke inn noe halloween pynt på Ikea. I Sverige bruker de heller ikke å få det. Men på Ikea i USA og England (og sikkert flere steder) får de inn halloween pynt som er "kustfyr" kolleksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. I Norge får vi ikke inn noe halloween pynt på Ikea. I Sverige bruker de heller ikke å få det. Men på Ikea i USA og England (og sikkert flere steder) får de inn halloween pynt som er "kustfyr" kolleksjonen

Må det være fra Ikea da? Halloweenpynt finnes jo stort sett overalt. Helt sikkert like billig på Nille.

Anonymkode: 13f9e...059

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må det være fra Ikea da? Halloweenpynt finnes jo stort sett overalt. Helt sikkert like billig på Nille.

Ja, men ikke de samme tingene som de har på Ikea vettu. For oss som er glad i halloween og liker å pynte med interiørartikler til halloween så blir det litt trist 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, men ikke de samme tingene som de har på Ikea vettu. For oss som er glad i halloween og liker å pynte med interiørartikler til halloween så blir det litt trist 

Jeg synes og Halloween er gøy, men det er samme for meg hvor jeg kjøper pynten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes og Halloween er gøy, men det er samme for meg hvor jeg kjøper pynten.

Jeg tror ikke du forstår saken. Man ser at IKEA har spesifikke produkt man kan tenke seg å kjøpe men disse er ikke i salg i Norge eller Sverige. 
Det handler ikke om generelle halloweenting eller om at det er fra IKEA i seg selv.
Det er jo litt merkelig at IKEA ikke åpner for salg online engang av produkt de faktisk har. Jeg regner med årsaken er godkjenning mtp EU siden det selges i UK og USA men ikke EU. 

Anonymkode: 987e9...841

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke du forstår saken. Man ser at IKEA har spesifikke produkt man kan tenke seg å kjøpe men disse er ikke i salg i Norge eller Sverige. 
Det handler ikke om generelle halloweenting eller om at det er fra IKEA i seg selv.
Det er jo litt merkelig at IKEA ikke åpner for salg online engang av produkt de faktisk har. Jeg regner med årsaken er godkjenning mtp EU siden det selges i UK og USA men ikke EU. 

Anonymkode: 987e9...841

For 20 år siden var det ikke Halloweenpynt i butikkene i det hele tatt her i landet, da måtte jeg bestille alt fra utlandet. Er det et spesifikt produkt du vil ha så er det helt sikkert mulig å bestille, f.eks. på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en kolleksjon som heter Høstagille i år. Noe av det er ganske Halloween-aktig. (Har ikke vært i butikken, bare sett på nett.)

Anonymkode: 0836a...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også irritert meg over før. Måtte inn og sjekke nå, så mye fint de har! 😍 masse jeg kunne tenkt meg. Skjønner ikke hvorfor man ikke i det minste kunne fått lov å bestille det på nettbutikken 🧐

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tatt seg bryet med å spørre IKEA om hvorfor?

Anonymkode: c7b9e...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at IKEA ikke begynner å selge slikt engangsskrot. Trolig har de forstått at Halloween og liknende feiringer som innebærer salg av store mengder skrot som brukes 0 til 1 gang før det havner på skraphaugen, ikke er bra for klima og miljø. Det er ikke bærekraftig.

Anonymkode: 59a2d...e67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra at IKEA ikke begynner å selge slikt engangsskrot. Trolig har de forstått at Halloween og liknende feiringer som innebærer salg av store mengder skrot som brukes 0 til 1 gang før det havner på skraphaugen, ikke er bra for klima og miljø. Det er ikke bærekraftig.

Logisk å selge det i USA om det er grunnen😂

Anonymkode: 9a492...ac5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat HVA er det de selger som du ikke finner andre plasser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.46):

Du tror virkelig Ikea har "forstått" dette? Derfor de selger så mye annet billig pynteræl eller?? 😂😂😂

Anonymkode: b8947...e78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og tenk hvor fantastisk verden hadde blitt uten alle grinebittere. For en bærekraftig verden det ville blitt du...

Imagine all the people, life in peace
You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one:plystre:

Jeg savner også mer og større utvalg her i Norge. Jeg er veldig glad utvalget til Michael i USA, men en kommer ikke engang inn på siden deres om en ikke bor i USA. De har så mye gøy.

17e40cab6139258d4933a8a536bef2b5.thumb.jpg.41d32afe206111f047159f03eb2cc8a5.jpg7567d16c1eed1588c9588f5e5c5eb344.thumb.jpg.437bcb95de825266f1315abd66c71ce3.jpgbfc6f051941f8c9a5c3a0de24ce475e9.thumb.jpg.0c347f84432b1854605337ef22b9ba46.jpg

Men er helt enig i at kjeder som tross alt er internasjonale som IKEA kunne bjuda på med mer utvalg til oss nordmenn. Halloween er tross alt et ganske stort marked, det er flere og flere som markerer høytiden og synes den er fantastisk så helt klart ja til mer utvalg innenfor sjangeren. "Kustfyr" har mye fint så deler misunnelsen med deg ts. 

Her i Bergen har vi en butikk som heter "julehuset" som er åpent hele året med 3 etasjer stapp fullt av julepynt i forskjellige variasjoner, det hadde virkelig ikke gjort noe om vi hadde fått like stort utvalg i Norge av halloween pynt og dekorasjoner som vi har utvalg av julepynt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at endel av oss sparer på pynten og bruker det oppatt år etter år?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (5 timer siden):

Og tenk hvor fantastisk verden hadde blitt uten alle grinebittere. For en bærekraftig verden det ville blitt du...

Imagine all the people, life in peace
You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one:plystre:

Jeg savner også mer og større utvalg her i Norge. Jeg er veldig glad utvalget til Michael i USA, men en kommer ikke engang inn på siden deres om en ikke bor i USA. De har så mye gøy.

17e40cab6139258d4933a8a536bef2b5.thumb.jpg.41d32afe206111f047159f03eb2cc8a5.jpg7567d16c1eed1588c9588f5e5c5eb344.thumb.jpg.437bcb95de825266f1315abd66c71ce3.jpgbfc6f051941f8c9a5c3a0de24ce475e9.thumb.jpg.0c347f84432b1854605337ef22b9ba46.jpg

Men er helt enig i at kjeder som tross alt er internasjonale som IKEA kunne bjuda på med mer utvalg til oss nordmenn. Halloween er tross alt et ganske stort marked, det er flere og flere som markerer høytiden og synes den er fantastisk så helt klart ja til mer utvalg innenfor sjangeren. "Kustfyr" har mye fint så deler misunnelsen med deg ts. 

Her i Bergen har vi en butikk som heter "julehuset" som er åpent hele året med 3 etasjer stapp fullt av julepynt i forskjellige variasjoner, det hadde virkelig ikke gjort noe om vi hadde fått like stort utvalg i Norge av halloween pynt og dekorasjoner som vi har utvalg av julepynt.

Glad jeg er over 1g pr 2 år til familien der, og de over her de andre årene så jeg får tak i ting siden jeg har adresse de kan sende til. 

Er nesten mer glad i Allerhelgens enn Jul 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den halloween pynten jeg har, tar jeg veldig godt vare på. Og den er av god kvalitet, så planen min er  ha det resten av livet mitt.

Samme med julepynt. Juletreet mitt er 25 år, jeg har julepynt som er over 60 år gammel. Jeg tar veldig godt vare på pynten min, og bruker den år etter år. Håper det er mye mine barn kan arve etter meg og.

Anonymkode: 09e3c...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...