Gå til innhold

Hvor mye penger trenger jeg for fire dager i Paris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn uten å shoppe noe særlig, kun mat og transport inngang, drikke osv. To personer.

Holder fem tusen

Anonymkode: d0291...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det (selvsagt?) ikke er inkludert hotell, bør det holde. Hvis dere skal på museer kan dere kjøpe museumspass, 90 euro per pers for fire dager.

Anonymkode: 0e299...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hotellet er betalt. En voksen og et barn på 12.

Hvis Disneyland er involvert blir det fort dyrere. Kjipt å gå på budsjett der, eller å unngå shopping med alle de fine butikkene. Jeg har aldri kommet ut derfra uten fulle handleposer, og jeg er godt voksen :D  Men i det minste er attraksjonene inkludert i inngangsbilletten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis Disneyland er involvert blir det fort dyrere. Kjipt å gå på budsjett der, eller å unngå shopping med alle de fine butikkene. Jeg har aldri kommet ut derfra uten fulle handleposer, og jeg er godt voksen :D  Men i det minste er attraksjonene inkludert i inngangsbilletten. 

Skal ikke dit. Jeg skal ta med litt ekstra til shopping, elsker Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 5.000 er lite. Når dere er i Paris, så ønsker dere vel å spise god mat både til lunsj og middag?

Anonymkode: 6fa6b...1f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5000 er lite, selv når det inkluderer barn på 12 år. 

Var i Paris forrige uke og typisk kostet det mellom 20-30 euro per rett for lunsj og middag, drikke kommer i tillegg. Da spiste vi på helt ordinære restauranter. 

Eiffeltårnet kostet 70 euro for to personer, men var verdt det😊

Anonymkode: 2d967...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 1000 kr pr dag pr person er en start for mat og transport. En 12 åring kan jo spise nokså mye. Men skal dere i mange museer blir det nok dyrere. 

Ser Eiffeltårnet er nevnt her, jeg syns ikke det er verdt prisen. Det er lenge siden jeg har vært der, men mulig 12 åringen syns det er stas.

Anonymkode: ed8c5...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 hadde ikke holdt for oss.

Etter OL er matprisene skrudd opp ekstremt, det samme med transport.

de har også lagt på en enorm city tax på hoteller som betales når du sjekker inn. Vi betalte 102 euro for seks netter bare i citytax.

har du vært i Paris før? Vet du hvilke sentre og utflukter dere skal på?

og hvorfor ikke Disney? Det er vel perfekt for en 12-åring?

Anonymkode: ead19...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt trenger ikke koste penger i Paris. Du kan feks gå rundt på Père Lachaise Cimetière du Père Lachaise. 
Der ligger mange kjendiser som Jim Morrison, Oscar Wilde, Edith Piaf begravet. 

Anonymkode: 4fbb1...b8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sånn uten å shoppe noe særlig, kun mat og transport inngang, drikke osv. To personer.

Holder fem tusen

Nja, jeg tror ikke det holder. Kanskje du skal se på hva billettene dere har lyst på koster til sammen? Det er jo noe man kan gjøre gratis og selfølgelig. Har dere noe mat inkludert? Skal dere kjøpe mat på matbutikk eller skal dere kjøpe måltid på kafeer og restauranter? Så er det jo som regel citytax

Anonymkode: 8922f...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt trenger ikke koste penger i Paris. Du kan feks gå rundt på Père Lachaise Cimetière du Père Lachaise. 
Der ligger mange kjendiser som Jim Morrison, Oscar Wilde, Edith Piaf begravet. 

Anonymkode: 4fbb1...b8b

Sikkert veldig interessant for en 12-åring.

Anonymkode: 525bd...040

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nok tatt høyde for å ha 10-12000 kr med, og definitivt dratt til eurodisney med barnet :)

Anonymkode: 7ec1f...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja fem tusen er for lite.

Ts her. Vi må kose oss og spise god mat.

Orker ikke Disney og barnet ønsker ikke spesielt det. Vi skal i katakombene på Louvre og kanskje opp i Eiffeltårnet? Noe mer bi burde gjøre? Har vært der før ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før når kursen var bedre og prisene var lavere hadde 5000 kanskje holdt. Nå har ferier i Europa blitt vesentlig dyrere og jeg ville satset på minimum 10 000 - 15 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum 4000kr per person per dag. Foie gras, champagne, østers, Bordeaux, Roquefort, snegler, trøfler, makroner, det koster

Anonymkode: 46d6b...0cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der med min 11 åring i mai. 4 netter, 5 dager. Transport for 5 dager kom på ca 800kr. Vi spiste på restaurant 2 dager, ganske enkel middag, 700kr. Café, snacks etc, minst 500kr dagen. Shopping kommer i tillegg. Museum, Eiffeltårnet etc koster jo en del. Så jeg synes det høres veldig lite ut. Hvis dere skal droppe alt av serverdigheter som koster og spise veldig veldig enkelt så kanskje det kan gå.

Anonymkode: aff95...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite. Dere klarer det nok, men da må dere leve på budsjett. Middag på McDonalds og ingen shopping. Ønsker dere det?

Anonymkode: e071f...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er lite. Dere klarer det nok, men da må dere leve på budsjett. Middag på McDonalds og ingen shopping. Ønsker dere det?

Anonymkode: e071f...725

Nei, beregner det dobbelte. Rundt 10000 så får shopping komme i tilegg. barnet har med egne penger til å handle seg det hun vil av klær/kosmetikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiffeltårnet trenger ikke koste skjorten. Hvis du klarer å få trappen i stedet for å vente i heiskøer, slipper du både masse ventetid, og billettene koster sånn 16 EUR per snute. "Ulempen" er selvsagt at du ikke kommer lenger opp enn nivå 2. Men det er mer enn høyt nok i seg selv.

Har faktisk full forståelse for å droppe Disney på en såpass kort tur. Parken ligger faktisk et stykke fra Paris, og man bør nesten ha to dager der. Jeg synes i hvert fall en dag ble snaut der. (Og ja, det koster!)

Jeg er for øvrig enig med dem som tenker at 5000 er litt snaut, Jeg var der i april og brukte nok mer enn det bare på mat, kaffe og vin (vi var to voksne og ett tenåringsbarn). Sparetips: Dropp den (ofte svindyre) hotellfrokosten og ta en "petit dejeuner" på et av de mange bakeriene i Paris. Bedre, og mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...