Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Så har kjøpt hus sammen med kjæresten etter å ha leid i 4 år sammen. Han sier han gledet seg så til å få noe eget å fikse på. Hva nå enn det måtte bety.. For her sitter jeg i det nye huset og her er det ting som må fikses som jeg ikke har peiling på! Det er fuge lister som må fuges opp igjen på badet, det er to soverom der det har vært vannlekkasje som vi er nødt til å ribbe og bygge opp igjen, skjevhet i noen av gulvene både oppe og nede.. Han forklarer hvordan han skal gjøre det ene med det andre og ingenting skjer. Hvis jeg nevner på det blir han sur. Er det flere som har det sånn? Hva gjorde dere??

Jeg har sagt vi kan få snekker hit men da sier han at jeg ikke har tiltro til at han greier det.. skal sies at det ikke var særlig tiltak i han der vi leide heller, endte ALLTID opp med at jeg måtte fikse de små tingene som oppstår når man også leier bolig.. Jeg trodde faktisk på at ting skulle bli annerledes i eget hjem.. huset er 268 kvm, og mye smått og stort å gjøre.. men nei.. ikke noe fra hans side. Kjenner jeg ønsker meg tilbake til leieboligen akkurat nå.

Anonymkode: 06987...b1c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer ikke til å fikse det. Si han må begynne *tidspunkt* hvis ikke blir det snekker. Eller så kjøper dere noe som ikke er et oppussingsprosjekt. Det er ikke gøy å bo over tid med noe som henger på halv tolv.

Anonymkode: 3c3f0...198

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Han er antageligvis ikke en handyman. Langt fra alle menn er det, selv om de fleste damer tror man blir det av å bare være mann. Dere må bestille håndtverkere til å utføre jobben, koster men er antageligvis det som må til. Hvis ikke blir du å irritere deg i årevis og det går utover forholdet.

Anonymkode: fcebd...8f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er antageligvis ikke en handyman. Langt fra alle menn er det, selv om de fleste damer tror man blir det av å bare være mann. Dere må bestille håndtverkere til å utføre jobben, koster men er antageligvis det som må til. Hvis ikke blir du å irritere deg i årevis og det går utover forholdet.

Han har jo sagt at han gleder seg til å ha noe å fikse på. Så da regner man jo med at det er en interesse. Er man ikke handy, så bør man ikke late som heller.

Anonymkode: 3c3f0...198

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Her må dere prioritere. Dere har ikke tid, råd og kunnskap til å ta alt samtidig. 

Begynn med vannskaden - og her ringer du firma. 

Anonymkode: 8997b...e7d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

skal sies at det ikke var særlig tiltak i han der vi leide heller, endte ALLTID opp med at jeg måtte fikse de små tingene som oppstår når man også leier bolig.. Jeg trodde faktisk på at ting skulle bli annerledes i eget hjem..

Kan ikke skjønne at du trodde ting skulle endre seg fordi dere kjøpte en bolig sammen.

Du får komme med en tidsfrist og si at etter dette blir en håndverker ansatt og han skal betale halvparten. (men helt ærlig, menn forandrer seg ikke over natta!)

Anonymkode: 4f444...308

• Liker 5
Skrevet

Dere har ingen fedre, brødre, onkler eller venner som er litt handy og som dere kan be komme og se over og hjelpe dere i gang da?
Sette en prioriteringsliste og fortelle litt om hvordan …. Skal gjøres etc. 
Ellers har byggmakker, byggmax etc mange kurs på nett, og de arrangerer også kvelder med kurs osv

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjugur skrev (4 minutter siden):

Dere har ingen fedre, brødre, onkler eller venner som er litt handy og som dere kan be komme og se over og hjelpe dere i gang da?
Ellers har byggmakker, byggmax etc mange kurs på nett, og de arrangerer også kvelder med kurs osv

Eller mødre, søstre, tanter? 

Hilsen en handy kvinne (ja, vi finnes). 

Anonymkode: e05bc...541

• Liker 8
Skrevet

Det er vel bare å melde seg på Sinnasnekkeren først som sist.

• Liker 1
Skrevet
Fjugur skrev (8 minutter siden):

Er alle damene du kjenner evneveike?

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Er alle damene du kjenner evneveike?

Tydeligvis ja. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kvinner (og menn) mener at man må ha penis for å være handy. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller mødre, søstre, tanter? 

Hilsen en handy kvinne (ja, vi finnes). 

Anonymkode: e05bc...541

Ups, my bad! 🙈 hjemme hos oss var det mamma som var den handye… så faktisk ganske idiotisk forslag i sted (skjønner ikke hvor hodet tok veien). 
Men det betyr at TS har dobbelt opp av muligheter for at noen i omgangskretsen/familien kan bistå og hjelpe de i gang! 😅👏

Endret av Fjugur
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fjugur skrev (7 minutter siden):

Ups, my bad! 🙈 hjemme hos oss var det mamma som var den handye… så faktisk ganske idiotisk forslag i sted (skjønner ikke hvor hodet tok veien). 
Men det betyr at TS har dobbelt opp av muligheter for at noen i omgangskretsen/familien kan bistå og hjelpe de i gang! 😅👏

I mitt ekteskap er jeg (kvinnen) den handye. Jeg snekrer, støper, river, bruker motorsag, er på taket osv. Han gjør sitt han også, men jeg er nok hakket flinkere enn han. 

Anonymkode: 480fa...45d

• Liker 2
Skrevet

Gjør som på Sinnasnekkern, samarbeid.

Legg plan, en ting om gangen til det blir ferdig  og gå igang.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. Så har kjøpt hus sammen med kjæresten etter å ha leid i 4 år sammen. Han sier han gledet seg så til å få noe eget å fikse på. Hva nå enn det måtte bety.. For her sitter jeg i det nye huset og her er det ting som må fikses som jeg ikke har peiling på! Det er fuge lister som må fuges opp igjen på badet, det er to soverom der det har vært vannlekkasje som vi er nødt til å ribbe og bygge opp igjen, skjevhet i noen av gulvene både oppe og nede.. Han forklarer hvordan han skal gjøre det ene med det andre og ingenting skjer. Hvis jeg nevner på det blir han sur. Er det flere som har det sånn? Hva gjorde dere??

Jeg har sagt vi kan få snekker hit men da sier han at jeg ikke har tiltro til at han greier det.. skal sies at det ikke var særlig tiltak i han der vi leide heller, endte ALLTID opp med at jeg måtte fikse de små tingene som oppstår når man også leier bolig.. Jeg trodde faktisk på at ting skulle bli annerledes i eget hjem.. huset er 268 kvm, og mye smått og stort å gjøre.. men nei.. ikke noe fra hans side. Kjenner jeg ønsker meg tilbake til leieboligen akkurat nå.

😆😂🙈..268 kvm. oppussingsprosjekt med en antihandymann..jo lykke til!

• Liker 2
Skrevet
TomSawyer skrev (41 minutter siden):

😆😂🙈..268 kvm. oppussingsprosjekt med en antihandymann..jo lykke til!

Jo takk. Jeg trenger all lykke på veien💁‍♀️😑

• Hjerte 1
Skrevet

Mange menn skryter seg på egenskaper de ikke har🙄 Her må du nok få hjelp utenfra. 

Anonymkode: 8e5d3...1fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mange menn skryter seg på egenskaper de ikke har🙄 Her må du nok få hjelp utenfra. 

Anonymkode: 8e5d3...1fe

Er ikke rakettforskning å rive undertak og inn til stenderverket i vegger.. men totalen blir maange timers hard jobbing. Og det er ikke alltid så lett å få tid og krefter til i en allerede travel hverdag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I alle dager da, det er jo ikke problemstillingen her.

Han sier han kan. Han sier han vil. Han vil ikke ha snekker. 

Jeg er den mest handy i forholdet, da jeg har vokst opp med en far som fikset alt, og involverte. Mannen min har alltid vært åpen på at han kan nada, og helst vil sette ut alt. 

Anonymkode: 2c29c...58f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det høres akkurat ut som eksen min. Alt skulle bli så mye bedre når det ble hans eget hjem. Han var nøyaktig like lat og tiltaksløs etter at vi kjøpte bolig. Jeg «løste» det med å gi korte frister, typ «fikser du ikke fugene innen en uke så bestiller jeg håndtverker og trekker regninga av felleskontoen», det funket til en viss grad. Må legge til at jeg aldri fikk lov til å gjøre noe selv, da det i hans hode aldri ble bra nok (selv om jeg i mange tilfeller ville gjort en bedre jobb enn han). Etter tre år i vår felles eide bolig ga jeg opp og gjorde det slutt, jeg orket ikke å leve sånn. Angrer ikke et sekund! 

Anonymkode: c7e5a...71a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...