Gå til innhold

Mye flått nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en flått og hunden fikk også en flått i skogen på Østlandet i helga. Hunden får flåttmiddel. Men ikke jeg men fikk flåtten inne i BH-en. Trodde ikke de kom til der. Er det mye flått nå? Jeg får sjelden flått selv så er ekkelt siden den var gravd seg langt inn i huden.

Anonymkode: f758f...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts. Jeg aner ikke hvor lenge den har vært der siden jeg er i skogen hver dag med hunden. Ser jeg skrev i helga men den kan da allerede ha vært der da.

Anonymkode: f758f...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert helt tilfeldig, men jeg "føler" at det er lite flått i år. Hunden min, som også har fått flåttmiddel, har ikke hatt flått på seg som jeg har sett i år. De pleier å krype rundt på pelsen i blant, men hunden er korthåret, så jeg ser gjerne de voksne i hvert fall, og koster dem av før vi går inn. Jeg har ikke hatt flått i år, de to barna mine har hatt én hver. Vi fikk betydelig flere på oss i fjor. 

Jeg syns også det er skikkelig ekkelt. Hvor lenge den har vært der, kan en nok se litt på hvor stor/full av blod den hadde blitt.  Det viktigste er å følge med på stedet hvor den satt, at det ikke blir noe utslett. Da jeg flyttet til Østlandet fra lenger nord for noen år siden, hadde jeg tilnærmet fobi mot flått, men jeg har nesten vent meg til dem nå. 

Anonymkode: cc67f...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det er mye. Har fjernet så mye flått fra hundene, de er labradorer som liker å løpe i skogen. Verre enn i fjor.  om det sier deg noe. Skaff deg skikkelig pinnesett og en sånn flått "pen" for å ta dem, ikke kast dem i søplet. 

Anonymkode: c98e4...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...