Gå til innhold

Forsikringsrådgiver - erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at det bare er et fancy ord for telefonselger. 

Jeg har tidligere jobbet som telefonselger og må innrømme at jeg savner 09-16 jobben. Jeg dro dra telefonselger jobben til butikk jobb, butikkjobb innebærer dessverre en del kvelder og helger, og med to små så kjenner jeg at det blir for mange kvelder og lørdager. 

Ser at det utlyses noen stillinger som forsikringsrådgiver, hadde en prat med en kar forrige uke om jobben og synes det hørtes ut som en veldig grei jobb. Lurte rett og slett på om noen her har erfaring herfra som kan fortelle litt? 

Anonymkode: 79a16...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er en telefonselger en som ringer potensielle kunder. Forsikringsrådgiver blir oppringt. Det siste er mye mer behagelig. 

Anonymkode: 0101c...d8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 18.23):

Jeg er fullstendig klar over at det bare er et fancy ord for telefonselger. 

Feil.

For å bli autorisert forsikringsrådgiver må du ta fire individuelle eksamener. Jeg har selv jobbet som det, og det tok 1 - 2 år før jeg kunne kalle meg forsikringsrådgiver. Virker som om du må lese deg litt opp. 

Anonymkode: c7cd2...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Feil.

For å bli autorisert forsikringsrådgiver må du ta fire individuelle eksamener. Jeg har selv jobbet som det, og det tok 1 - 2 år før jeg kunne kalle meg forsikringsrådgiver. Virker som om du må lese deg litt opp. 

Anonymkode: c7cd2...4a2

Har jobbet som forsikringsrådgiver i 7 år og er autorisert, GOS, skadeforsikring, personforsikring. Og kjære deg, nei, så vanskelig er det virkelig ikke. Vet ikke helt om det kan kalles eksamener engang, det er en kort prøve med multiple choice-spørsmål og et etikk-hjul med en fasit det er veldig enkelt å følge uten å engang lese spørsmålene. Dette kan man også lese seg igjennom på noen uker, så det er ikke slik at man må bruke 1-2 år.

Kredittautorisasjonen i bank har vesentlig større og mer komplisert pensum med både pensjon, skatteregler og makroøkonomi, og den tar vi likevel på 2 mnd der jeg jobber.

Sorry as, men her blåser du opp kompetansen veldig.

Uansett, TS, jeg trivdes utrolig godt som forsikringsrådgiver 😊 satt på inngående linje og synes det var en kjempefin jobb. Gode kolleger, gode vilkår og en helt grei jobb. Enkel da, når man kan det, og lite utfordringer i lengden. For meg var det likevel helt topp i den situasjonen jeg var i akkurat da 😊

Anonymkode: 354c1...53c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...