AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Skrevet 22. september 2024 Hvor lenge var de på hvert nivå? vi er på 8. skilpaddekurs nå ig må si jeg begynner å bli bra lei. Ungen syntes det er superstas da, men det er jo aaaaldri noe progresjon. Ja da, vet at vi kunne lagt oss i selen utenom kursene også, men NOE fremover bør det vel gå med kun kurs? Anonymkode: ce570...bcd 2
Gjest issoras Skrevet 22. september 2024 #2 Skrevet 22. september 2024 Åttende kurs, eller åttende gang på det kurset? 😬 Vi har bare tatt andre typer kurs som går på alder, ikke nivå. Sønnen min får fnatt av opplegget til svømmeforbundet, dessverre. Det var ikke lagt opp til spesifikk progresjon på kursene vi har gått, de gjør det samme gang til gang, men vi ser jo at barna våre har lært mer og mer og mestrer mer og mer.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #3 Skrevet 22. september 2024 issoras skrev (3 minutter siden): Åttende kurs, eller åttende gang på det kurset? 😬 Vi har bare tatt andre typer kurs som går på alder, ikke nivå. Sønnen min får fnatt av opplegget til svømmeforbundet, dessverre. Det var ikke lagt opp til spesifikk progresjon på kursene vi har gått, de gjør det samme gang til gang, men vi ser jo at barna våre har lært mer og mer og mestrer mer og mer. 8. kurs. Det er vel 10-12 ganger per kurs. ts Anonymkode: ce570...bcd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #4 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor lenge var de på hvert nivå? vi er på 8. skilpaddekurs nå ig må si jeg begynner å bli bra lei. Ungen syntes det er superstas da, men det er jo aaaaldri noe progresjon. Ja da, vet at vi kunne lagt oss i selen utenom kursene også, men NOE fremover bør det vel gå med kun kurs? Anonymkode: ce570...bcd Hvor lang tid det tar for unger å lære seg å svømme varierer, ene tvillingen her var fire år og svømte som en fisk. Den andre var neste ni før hen klarte å knekke koden. Og de har badet like mye og like lenge. Anonymkode: d0e43...feb 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #5 Skrevet 22. september 2024 De kursene var ganske kjedelige ja….. ihvertfall de første da foreldrene måtte være med ut i bassenget🥴 Vi brukte sommerferien på å lære guttene å svømme, da gikk det raskere enn på kurs😄 Anonymkode: 7f4b2...596 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #6 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 8. kurs. Det er vel 10-12 ganger per kurs. ts Anonymkode: ce570...bcd Om dere har hatt nærmere 100! timer på samme kurs uten å komme videre hadde jeg personlig sluttet (for lenge siden) og sett meg om etter annen svømmeopplæring for barnet mitt. Anonymkode: 6592c...664 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #7 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om dere har hatt nærmere 100! timer på samme kurs uten å komme videre hadde jeg personlig sluttet (for lenge siden) og sett meg om etter annen svømmeopplæring for barnet mitt. Anonymkode: 6592c...664 Ja, jeg er jo ganske luta lei, men ungen elsker det, selv om han ikke lærer noe… ts Anonymkode: ce570...bcd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #8 Skrevet 22. september 2024 Da tror jeg at jeg hadde meldt han på neste kurs (pingvin?) uavhengig om de anbefaler han videre på skilpadde etter endt kurs. Her vet jeg at man kan se bort fra anbefalingene de legger ut og melde på neste runde selv om de mener at de ikke er klare. Det får være grenser. Min gikk forøvrig 3 ganger på skilpadde - klarte ikke å få til den ryggflytingen, men etter det har det gått ganske radig. Anonymkode: fb758...5b9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #9 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da tror jeg at jeg hadde meldt han på neste kurs (pingvin?) uavhengig om de anbefaler han videre på skilpadde etter endt kurs. Her vet jeg at man kan se bort fra anbefalingene de legger ut og melde på neste runde selv om de mener at de ikke er klare. Det får være grenser. Min gikk forøvrig 3 ganger på skilpadde - klarte ikke å få til den ryggflytingen, men etter det har det gått ganske radig. Anonymkode: fb758...5b9 Jeg har faktisk prøvd, ble satt ned igjen😆 det er vending i pil som er problemet, men det virker jo ikke som om de øver på det i det hele tatt. ts Anonymkode: ce570...bcd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #10 Skrevet 22. september 2024 Det er veldig forskjell på trenere. Er det et annet basseng i nærheten så dere kan melde han på der? Anonymkode: 407ae...b1c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #11 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er veldig forskjell på trenere. Er det et annet basseng i nærheten så dere kan melde han på der? Anonymkode: 407ae...b1c Ja, men det er jo de samme kursene, med samme kursnavn. Har tenkt at det er det samme. Tror det er samme svømmeklubb også bare forskjellige basseng. ts Anonymkode: ce570...bcd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #12 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er veldig forskjell på trenere. Er det et annet basseng i nærheten så dere kan melde han på der? Anonymkode: 407ae...b1c Det er helt vanvittig hvordan forskjellen på instruktørene spiller inn. Anonymkode: ba503...10a 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #13 Skrevet 22. september 2024 Er 4 kurs på mine. Eldstemann er kjempe flink til å svømme nå. Yngste har litt igjen, men de er begge lei av samme opplegget hvergang. Anonymkode: 98923...326
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #14 Skrevet 22. september 2024 Litt som ts her. Vi er på sel nå og jeg synes det går treigt men eldstemann elsker det. Han kan jo svømme nå men videre progression synes jeg går i sneglefart. Anonymkode: ba503...10a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #15 Skrevet 22. september 2024 Problemet er jo å gå om og om igjen når de faktisk ikke øver på det din gutt ikke kan. svømmeforbundets kurs er ikke spesielt bra dessverre så det er veldig synd at de dominerer hele opplæringen. De kan jo gå på kurs til langt opp i barneskolealder uten å faktisk lære å ta svømmetak og holde hodet over vann. Dermed ender mange med en mystisk balnding av crawl og hundesvømming fordi de gir opp hele greia. Mine gikk så lei av kursene at det til slutt bare ble fjas dessverre. Noen instruktører var bra, men mange var ganske dårlige. All sympati, men lite råd om det ikke finnes andre opplegg du kan ta ham med på i området. Ellers: Sydenferie med mye bading og svømming. Anonymkode: 74fa1...a6f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #16 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, men det er jo de samme kursene, med samme kursnavn. Har tenkt at det er det samme. Tror det er samme svømmeklubb også bare forskjellige basseng. ts Anonymkode: ce570...bcd Vi hadde 2 hovedtrenere. Den ene var firkantet og skulle sjekke av alle boksene før hun sendte ungene videre, den andre sendte de videre om det var småting hun mente de ville ta etterhvert på neste kurs. Da min kom fra trener 1 til trener 2 etter å ha vært på pingvin i evig tid ble hun sendt videre til selunge etter en dag som pingvin, så til sel en mnd etter det igjen og så sjøløve et par måneder etter det igjen. (om jeg husker kursrekkefølgen riktig) Nå kunne min unge svømme før hun begynnte, men det var en bagatell som holdt henne tilbake på pingvin pga firkanta trener. Anonymkode: 407ae...b1c
Fru Uperfekt Skrevet 22. september 2024 #17 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge var de på hvert nivå? vi er på 8. skilpaddekurs nå ig må si jeg begynner å bli bra lei. Ungen syntes det er superstas da, men det er jo aaaaldri noe progresjon. Ja da, vet at vi kunne lagt oss i selen utenom kursene også, men NOE fremover bør det vel gå med kun kurs? Anonymkode: ce570...bcd Det er grunnen til at mine sluttet og gikk over til 1-2 ukers intensivkurs De andre kursene er jo bare for å melke penger av foreldrene 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #18 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Litt som ts her. Vi er på sel nå og jeg synes det går treigt men eldstemann elsker det. Han kan jo svømme nå men videre progression synes jeg går i sneglefart. Anonymkode: ba503...10a Hvor lang tid tok det dere å komme til sel? Hvor lenge gikk dere på hvert kurs? Anonymkode: ce570...bcd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #19 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge var de på hvert nivå? vi er på 8. skilpaddekurs nå ig må si jeg begynner å bli bra lei. Ungen syntes det er superstas da, men det er jo aaaaldri noe progresjon. Ja da, vet at vi kunne lagt oss i selen utenom kursene også, men NOE fremover bør det vel gå med kun kurs? Anonymkode: ce570...bcd Begge mine hadde et kurs av hvert slag før neste nivå. Gjorde ikke svømming på privaten parallelt. Anonymkode: 47eda...8bb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #20 Skrevet 22. september 2024 Hvor mye trener dere utenom kursene? Mengdetrening er viktig. Anonymkode: d0e43...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå