Gå til innhold

Partners deltagelse i bryllupsplanlegginga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss til sommeren og har sånn smått begynt å planlegge. Forloveden min (han, 30 år) har tidligere ikke vært særlig engasjert i planlegging av fest, reiser eller lignende. Nå når vi har bestemt oss for at vi skal gifte oss har jeg prøvd å få han med på planlegginga, men det går litt treigt. Hva kan jeg gjøre for å få han mer gira? Hvordan fordelte du og din partner bryllupsplanleggingen?

Til info: Vi gifter oss på hans hjemsted, mitt er 6-7 timer unna (familiene våre er vant med lange avstander, vi bor i nord), og pr dags dato bor vi i hovedstaden. 

Anonymkode: 9daf4...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil han egentlig gifte seg?

Du gjør det til ditt ansvar med å få han med på planleggingen, men noe engasjement er jo ikke for mye forlangt.

Anonymkode: baff3...f82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha han med, må du få han aktiv i planlegging av hva slags bryllup. Kirke eller rådhus? Lite eller stort? Hvor mange gjester? Alternativet er at dette egentlig er ditt bryllup, og han bare en del av staffasjen.

Vi delte enkelt, jeg ordnet alle skjema for vielsen, og han ordnet bord på restaurant hvor vi møtte forlovere for tidlig middag.

Anonymkode: 78240...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.S her!
Han vil veldig gjerne gifte seg og ønsker like mye som meg et fint bryllup. Frieriet var nydelig, noe som jeg vet var veldig stort for han å planlegge og gjennomføre. Jeg ble veldig stolt og glad.

Ber om litt planleggingstips, f.eks om dere tok en kick-start helg, fordelte dere spesifikke oppgaver eller gjorde dere alt sammen? 

Vi er enige om de store rammene som maksbudsjett, antall gjester, årstid og sted. 

Anonymkode: 9daf4...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ting om gangen, så han ikke blir så overveldet 😃

Gjesteliste

Ønskeliste gaver

Klær

Bordplassering

Meny

Osv

"Kan vi diskutere bryllupet i kveld, kjære", kan fort bli for rotete for mange. "Kan vi gjøre ferdig gjesteliste og invitasjoner i helga" er en stor nok oppgave for mange.

Anonymkode: 84a0e...302

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss også til sommeren og jeg er litt tilbakeholden med planlegging. Det føles litt abstrakt når det er så lenge til. 
Min kommende mann har fikset catering og vi har bestemt lokale sammen, resten kommer etter jul tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte rett og slett mannen «vil du at jeg skal bare bestemme alt også møter du bare opp? Eller vil du være med å planlegge».

Vi ble enig om en mellom versjon der jeg finner det jeg vil ha, altså lokale, mat, dekor, tema osv. også presenterer jeg det for han også kan han komme med innspill. Forventer liksom ikke at mannen skal sitte på pinterest og se på bryllups inspo, så det er egentlig en grei løsning for meg. Da kan jeg jo også få mye som jeg vil selv også. Han vet at bryllupet og drømmen om å gifte seg er viktig for meg, han vil selvfølgelig også gifte seg men han har nok ikke så mye tanker om drømmebryllupet slik som jeg har 😅 

Også tar jeg litt av gangen med han, f.eks får han med på å skrive gjesteliste en kveld. Viser han lokaler en annen. 

Anonymkode: 0bc62...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er lurt å dele det opp, og ta en ting om gangen. Det funket fint for oss. Startet med de store tingene først (hvor, når, hvem etc.), og så tok vi litt og litt. Hadde også respekt for at det ikke var alt han synes var like viktig som meg (blomster,  bordpynt eller kirkeprogram), så der kom jeg med konkrete forslag som han godkjente.

Å planlegge bryllup er overveldende, og jeg forstår godt at mange kan miste motivasjonen. Mannen min hadde knapt vært i bryllup i voksen alder, og hadde ikke oversikt over alt som måtte gjøres. Han hadde heller ikke planlagt bryllup siden barndommen sånn som enkelte andre av oss. :plystre:

Anonymkode: 3572d...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hovedansvar og ta en ting av gangen! Det er ikke alle som evner eller liker å planlegge ting. Om man skal basere seg på det og dra konklusjonen «neh, da er han ikke interessert i å gifte seg» hadde mange ekteskap aldri blitt noe av…

Her tar jeg hovedansvar for planlegging også tar vi en ting av gangen. Jeg prøver ha som regel å ikke spørre om ting oftere enn en gang i uka, for jeg vet mannen synes det er overveldende. Han vil nemlig helst bli gift, men gruer seg til bryllup (men vil likevel ha full pakke når jeg foreslår tinghuset)…

Og altså jeg koooser meg med planleggingen alene jeg! Jeg vet han driter langt i fargepalett mens jeg koser meg med sånt. Kan anbefale podkasten bryllupssnakk. Da føler man litt at man har noen med på veien!

Anonymkode: 852b3...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Kanskje han er som meg, og blir svett av all dillingen. Innerst inne kan han tenke seg et helt enkelt bryllup med den nærmeste familien/aller nærmeste venner, og droppe alt det andre maset.

Anonymkode: 708c8...cf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...