Pimbila Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Blir det beregnet toll når man bestiller for mer enn 200kr, eller går det an å få de til å skrive mindre beløp? Noen med erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Bestiller du flere varer som hver koster under 200kr sender de flere pakker slik at du ikke trenger å bekymre deg. Bestiller du varer hvor en vare koster over 200kr, gjør de ingenting med det, mao må du være forberedt på å betale MOMS dersom pakken blir stoppet. Play skriver den reelle verdien på tollseddelen.
Cilla Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Bestiller du flere varer som hver koster under 200kr sender de flere pakker slik at du ikke trenger å bekymre deg. Bestiller du varer hvor en vare koster over 200kr, gjør de ingenting med det, mao må du være forberedt på å betale MOMS dersom pakken blir stoppet. Play skriver den reelle verdien på tollseddelen. ← Har samme erfaring. Play har vel frakten innregnet i verdien, så derfor er det litt kjedelig når en vare akkurat er over 200 kr. Hvis man handler fra et sted der frakt og vareverdi er separerte så kan man da slippe å betale mva.
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Det er mange bra box-sett på Play som koster AKKURAT rundt 200 kr. Så da blir det å finne fram valutakalkulatorer og se nesten fra dag til dag hvor mye pundet er verdt. Men tollvesnet opererer med sine egne valutakalkulatorer, så det er ikke godt å vite. Og de ser vel ikke tilbake på kursen den dagen du bestilte, men den dagen DE får varen i hende kanskje? Har et par ganger måtte betale toll pga vare som ble ca 208 kr. Surt!!!
Superlammet Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 Har et par ganger måtte betale toll pga vare som ble ca 208 kr. Surt!!! ← Dersom du har betalt med VISA og summen da var under 200,-, kan du fremlegge kjøpsbevis (kvittering) på at varen faktisk kostet under 200,- da den ble kjøpt.
Ravenna Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Ergo så kjøper jeg aldri noe der til over 200 kr, det gjør jeg sjeldent på nettet. Rett og slett for å unngå å tenke på tollen.
Anglofil Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 (endret) Som mange har skrevet her så sender play.com alltid varene hver for seg, uansett hva totaleprisen blir på. Jeg har betalt toll mange ganger fordi jeg ofte har kjøpt box-sets for over 200 kr fra play.com. Det finnes uansett ikke noe alternativ, for uansett hvilken utenlandsk butikk jeg handler fra er ofte prisen over 200 kr (hvis den er det på play.com, siden de ofte har veldige billige varer). Men det er selvsagt noe man må regne med, jeg synes det er verdt det. Altså, jeg er ikke enig i tollgrensen, men jeg velger allikevel å kjøpe en enkelt vare for over 200 kr, rett og slett fordi jeg ikke får tak i det jeg vil fra norske (nett)butikker. Jeg har derimot handlet litt i det siste fra Ebay, rett og slett fordi varer ofte er billigere der, og får derfor enkelte box-sets som jeg ønsker meg for under 200 kr. Mvh Yvonne Endret 23. februar 2006 av yvonne
Pusekatt Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Det er mange bra box-sett på Play som koster AKKURAT rundt 200 kr. Så da blir det å finne fram valutakalkulatorer og se nesten fra dag til dag hvor mye pundet er verdt. Men tollvesnet opererer med sine egne valutakalkulatorer, så det er ikke godt å vite. Og de ser vel ikke tilbake på kursen den dagen du bestilte, men den dagen DE får varen i hende kanskje? Har et par ganger måtte betale toll pga vare som ble ca 208 kr. Surt!!! ← På www.toll.no finner du til enhver tid gjeldende omregningskurser, og perioden de gjelder for. På den måten kan man lett unngå det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå