AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Hei, Er det noen lærere her som har gått ned i stilling, og som kan fortelle om hvordan det oppleves? Jeg jobber 25% som sosiallærer og resten som faglærer (totalt 100%). Jeg har lyst å gå ned litt til neste år for å ha en dag fri i uka. Er det slik at grensa da er på 20% nedsatt for å få en dag fri? Eller kan man gå ned for eksempel 15% og fremdeles få en dag fri, men med lengre bunden tid de andre dagene? Anonymkode: 85ff2...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Hvorfor tror du det bare er å gå ned i prosent? Er det noe dere lærere har i tariffavtalen deres? Anonymkode: 125d4...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor tror du det bare er å gå ned i prosent? Er det noe dere lærere har i tariffavtalen deres? Anonymkode: 125d4...5b2 De med barn under 12 år kan det ja. I tillegg vil skoler tilrettelegge for ansatte, så de uten barn kan også gå i dialog med jobb for å gå ned i prosent. Nå var ikke dette et svar på spørsmålet mitt heller. Anonymkode: 85ff2...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor tror du det bare er å gå ned i prosent? Er det noe dere lærere har i tariffavtalen deres? Anonymkode: 125d4...5b2 Ikke nødvendigvis. Hvert år blir man gjerne spurt hva man ønsker å gjøre neste skoleår. F.eks om man ønsker å være kontaktlærer, ressurslærer, faglærer, ta etterutdanning osv. Det samme gjelder om man ønsker å ta permisjon, gå ned i stillingsprosent osv. Ofte får man sine ønsker sine innvilget, men ikke alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september Her er dt sånn at man må gå ned 30% for å gå "garanti" om en dag fri, med tanke på å få timeplaner til å gå opp.. Dersom man går ned 20, så får man heller kortere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor tror du det bare er å gå ned i prosent? Er det noe dere lærere har i tariffavtalen deres? Anonymkode: 125d4...5b2 Det er jo problemer med å rekruttere lærere og holde på de man ansetter. Min kommune hadde flere runder med søknader og intervjuer før de klarte å legge kabalen for dette skoleåret noenlunde. Da har man jo et visst forhandlingsrom. Spesielt dersom man argumenterer for at dette er noe som kan gjøre at man orker å stå i yrket. Så nei, man har ikke nødvendigvis rett på dette. Men dersom alternativet er at den ansatte enten blir utbrent og langtidssykemeldt eller søker seg til noe annet, så kan det være smart å tilrettelegge. Anonymkode: 51311...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei, Er det noen lærere her som har gått ned i stilling, og som kan fortelle om hvordan det oppleves? Jeg jobber 25% som sosiallærer og resten som faglærer (totalt 100%). Jeg har lyst å gå ned litt til neste år for å ha en dag fri i uka. Er det slik at grensa da er på 20% nedsatt for å få en dag fri? Eller kan man gå ned for eksempel 15% og fremdeles få en dag fri, men med lengre bunden tid de andre dagene? Anonymkode: 85ff2...86a Der jeg jobber har man krav om et visst antall undervisningstimer basert på stillingsprosent. Så usikker på om dette går. Muligens dersom man jobber i småskolen og velger bort en dag med få undervisningstimer. Anonymkode: 51311...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september Jobbet 80% et par år med en dag i uken fri. Har til og med hatt en dag i uken fri med 89% stilling, men da var jo de andre dagene mine veldig fulle. Hadde god dialog med ledelsen og små barn så det var enkelt å få til for min del og helt fantastisk. Dessverre kan jeg ikke forsvare det økonomisk lenger mtp. lønn/pensjon osv. Anonymkode: cef9e...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september Da jeg jobbet 80% på barnetrinnet var det null problem å få en dag fri. Det var noen forbehold på dag, da det måtte passe inn i timeplanen forøvrig. De som studerte hadde «førstepri» da de ikke kunne velge dagene selv. Men å få en full dag fri var uproblematisk. Jeg vil anbefale å IKKE ha fri mandag, det er noe med å være med på oppstarten av uka. Anonymkode: d97d7...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Del Skrevet 23. september Prelunia skrev (12 timer siden): Her er dt sånn at man må gå ned 30% for å gå "garanti" om en dag fri, med tanke på å få timeplaner til å gå opp.. Dersom man går ned 20, så får man heller kortere dager. Her får man en dag fri ved å jobbe 80%. Ts får nok høre med leder på sin skole. Anonymkode: 38f10...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Del Skrevet 23. september Takk for tilbakemeldinger! Jeg arbeider på ungdomsskole. Så man har i utganspunktet litt færre undervisningstimer. Anonymkode: 85ff2...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Del Skrevet 23. september Jeg spurte om det på min jobb, der går det av og til, av og til ikke. De kan ikke garantere en dag fri i uken om man går ned 20%, det må gå opp med timeplanen med rom og fag. Så det virker som litt av en kabal. Det er jo bare å spørre ledelsen? Si du vurderer det, men du trenger at det blir en dag fri. Jeg har fått en dag som omtrent bare er til kontorarbeid, mye undervisning de andre dagene, men er veldig deilig. Anonymkode: 11ed9...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå