Gå til innhold

Egenmelding i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg var jeg syk og det startet på fredag. Jeg gikk allikevel på jobb for å unngå fravær. Dagen før jeg ble syk måtte jeg haste avgårde til min mor som hadde falt, så fikk fravær pga. det og da dro jeg på jobb på fredag.

Så fikk jeg mensen og menssmerter hele uken. Så kom denne helgen og jeg er sengeliggende igjen med 38-39,5 i feber.

Føler meg fortsatt dårlig, men vil tro det har sluppet taket i morgen.

Jeg føler jeg drivet litt rovdrift på meg selv for å unngå fravær. Jeg vet min mor kommer til å kreve sitt fremover.

Hadde dere tatt egenmelding? Det startet i går og kom brått. I natt hadde jeg 39,5 i feber. Nå er den nede på 38,3.

Anonymkode: 67c28...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke la være å gå på jobb for å hjelpe din mor. Hvis hun trenger daglig tilsyn eller hjelp hvis hun faller så må hun ha alarm hun kan ringe slik at hjelpepleier kan komme. Det har min mor.

Ang. om du er hjemme i morgen så ville jeg sett an formen i morgen tidlig.

Anonymkode: fef87...4ec

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forrige helg var jeg syk og det startet på fredag. Jeg gikk allikevel på jobb for å unngå fravær. Dagen før jeg ble syk måtte jeg haste avgårde til min mor som hadde falt, så fikk fravær pga. det og da dro jeg på jobb på fredag.

Så fikk jeg mensen og menssmerter hele uken. Så kom denne helgen og jeg er sengeliggende igjen med 38-39,5 i feber.

Føler meg fortsatt dårlig, men vil tro det har sluppet taket i morgen.

Jeg føler jeg drivet litt rovdrift på meg selv for å unngå fravær. Jeg vet min mor kommer til å kreve sitt fremover.

Hadde dere tatt egenmelding? Det startet i går og kom brått. I natt hadde jeg 39,5 i feber. Nå er den nede på 38,3.

Anonymkode: 67c28...5b8

Hva andre ville gjort, angår ikke deg. 
Du kan bli både frisk i viljen og i kroppen til i morgen tidlig. Så å planlegge en egenmelding før du minimum har stått opp, spist, pusset tenner og dusjet i morgen tidlig, det er for tidlig. 

Hva din mor krever kan du heller ikke planlegge for. Verken din dagsform i dag eller din mors ekstraarbeid skal gå ut over din arbeidsgiver. Du får skaffe din mor hjelp fra kommunen om hun er for dårlig til å klare seg selv. 
Arbeidsmoralen i samfunnet er tydeligvis synkende og velferdsgoder står derfor på spill. 

Anonymkode: f661f...6b3

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har feber i dag tenker jeg det er helt innafor å være hjemme i morgen. Både av hensyn til deg selv, og andre. 

Ang  din mor tenker høres det litt spesielt ut at du ikke får velferdspermisjon, men du har kanskje mye fravær fra før for å ivareta henne, og da er det mer forståelig. Da må du sette krav til din mor for å skaffe seg trygghetsalarm etc.

Anonymkode: 43944...770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...