AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Ta medisinstudiet f.eks, der er indiske innvandrer jenter 20x overrepresentert i forhold til "etniske norske" jenter. Men jenter som helhet utgjør 69.5% av medisinstudie opptaket (gutter 30.5%). https://www.nrk.no/stor-oslo/norske-kvinner-med-foreldre-fra-india-blir-ofte-leger-1.14851858 https://www.nrk.no/nyheter/fa-menn-som-kommer-inn-pa-studier-som-juss_-medisin-og-tannlege-1.16493181 Men det som er så merkelig, er at jeg har aldri hørt en eneste person som sier at vi bør kvotere ut indiske jenter fra medisinstudiet, og personlig er jeg imot kvotering, så jeg synes heller ikke vi skal gjøre det, men det som skurrer for meg er at når gutter er overrepresentert, Da er flokken i full fart med tiltak, som skal "rette opp i uretten", men, om det er menn som har ulempen, eller indiske jenter som har fordelen, eller religiøse "Minoriteter" som har fordelen, da blir det veldig stille fra aktivistene, som hevder de er for lik representasjon og like utfall. Mitt inntrykk er derfor at mye av denne "likestilling" og "representasjons" kampanjen, bare er feminisme i forkledning, en ønsker å dytte (hvite) menn ned, og kvinner opp, og bruker fine fraser for å skjule den virkelige agendaen. Om indiske jenter er 20 eller 30x overrepresentert, helt uviktig for "oss". Spurte et par kvinneguiden feminister også om dette, og responsen var av en slik karakter at det er vanskelig å tolke på annen måte enn at min teori stemmer, isteden for å refutere påstanden, ble det bare at en "forstod" aldri hva jeg sa (eller at jeg var en kvinnehater, eller incel, el.l), selv om hva jeg sier bør være relativt lettforståelig for alle som kan norsk, og uansett hvor fæl person jeg eventuelt er eller ikke er, er jo ikke det noe motargument mot påstanden uansett og dermed irrelevant.... Hva tenker dere om saken, bryr de som hevder de er for likestilling og "representasjon" seg egentlig om det de sier de gjør, eller handler det mest om å lage unnskyldninger for å "ta" (hvite) menn? Bør vi kaste indiske jenter ut av medisinstudiet, for den grove uretten det er at de er 20x overrepresentert, hvis ikke hvorfor ikke? Kjør debatt ! Anonymkode: bfd39...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Du mener vi bør kvotere ut de som ikke er etnisk norske? Du mener vi skal sette en begrensning på hvor stor prosentandel studenter som kan være av annen etnisitet, og si "beklager, du er ikke hvit nok for dette studiet"? Vi gir menn/kvinner noen plusspoeng/fordeler dersom kjønnet er underrepresentert. Men vi sier aldri "du har feil kjønn, da får du minuspoeng". Og jeg håper virkelig aldri vi noen gang kommer til å si "du har feil hudfarge, du får minuspoeng". Det gjorde man i 1939/1940, og det håper jeg aldri skjer igjen. Anonymkode: 60c21...c70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bør vi kaste indiske jenter ut av medisinstudiet, for den grove uretten det er at de er 20x overrepresentert, hvis ikke hvorfor ikke? Kjør debatt ! Anonymkode: bfd39...f86 Blir spennende å se responsen fra disse feministene/representasjonsforkjemperne. Vi må kaste 95% av indiske jenter ut av medisinstudiet dersom de skal ha lik representasjon i forhold til folketallet, kanskje vi bør be kvinneguiden feministene om å ta den jobben selv? "Hei vi vet at du har jobbet hard for studieplassen, men pga din hudfarge ,å vi kaste deg ut", høres ut som en jobb jeg ikke ville likt å ha ihvertfall For en ideologi ! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mener vi bør kvotere ut de som ikke er etnisk norske? Anonymkode: 60c21...c70 Om du ser i førsteinnlegget i tråden, ser du at det nevnes at personen er IMOT, kvotering, det søkes respons fra de som er FOR kvotering. Jeg tror dette kalles en form for retorisk spørsmål, hvor det er implistt at personen selv er imot, men hvor de som hevder de er for lik representasjon oppfordres til å forklare seg gjennom å svare på deres standpunkt for dette og hvorfor. Hvorfor mener de det er greit å nekte en mann studieplass pga at han er mann og menn er overrepresentert, men ikke nekte en indiske innvandrere studieplass pga at den er indisk innvandrer som er en overrepresentert gruppe? Hva er forskjellen på de to ? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi gir menn/kvinner noen plusspoeng/fordeler dersom kjønnet er underrepresentert. Men vi sier aldri "du har feil kjønn, da får du minuspoeng". Og jeg håper virkelig aldri vi noen gang kommer til å si "du har feil hudfarge, du får minuspoeng". Det gjorde man i 1939/1940, og det håper jeg aldri skjer igjen. Anonymkode: 60c21...c70 Det er jo bare å gi alle som ikke er indiske innvandrere 20 plusspoeng det. Da tar vi ingen poeng fra indiske innvandrere, men oppnår samme mål. Mener du det da er greit ? (og merker du hvor ....merkelig... det du sa her er?) Er poenget ditt at å straffe noen for ens penis (noe en ikke kan noe for) er verre enn å straffe noen for ens etnisitet (noe en ikke kan noe for) ? Hvis så hvorfor det, hva er forskjellen virker som noe forferdelig begge deler spør du meg ? Og bare så det er klar, jeg er IMOT kvotering, både mtp penis og hudfarge og religion, men de som ikke er imot det har et forklaringsproblem for å si det mildt Anonymkode: e5fe8...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Å herregud. Forstår ikke at jeg gidder å svare engang. Men NEI det du skriver gir null mening. Og JA du har ekstreme meninger. Selvfølgelig kan vi ikke gi minuspoeng til enkeltgrupper. Noe ganske annet enn å gi ekstrapoeng basert på kjønn. Anonymkode: 2bf65...f04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å herregud. Forstår ikke at jeg gidder å svare engang. Men NEI det du skriver gir null mening. Og JA du har ekstreme meninger. Selvfølgelig kan vi ikke gi minuspoeng til enkeltgrupper. Noe ganske annet enn å gi ekstrapoeng basert på kjønn. Anonymkode: 2bf65...f04 Så gi ekstrapoeng til alle som ikke er indiske innvandrere på medisinstudiet ? Du er klar over at , bonuspoeng til jenter, er matematisk identisk i forhold til konsekvens, med minuspoeng til gutter ? La meg demonstrere om der er vanskelig å forstå: før Gutt : 5 Jente:5 etter med minuspoeng for gutt Gutt : 4 Jente: 5 (resultat, gutt -1) etter, med plusspoeng for jente Gutt : 5 Jente: 6 (resultat gutt -1) Anonymkode: e5fe8...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september Nei, jeg ser ingen grunn til å kaste ut indiske jenter fra medisinstudiet. Anonymkode: 9fdf7...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september Kvotering skal ikke brukes ukritisk. Det kan være bra og det kan bære dårlig. Det kommer helt an på situasjonen. Det som er lurt å huske på er at det ikke er ment som en belønning g eller straff for enkeltindivider, men ofte der en ser at en får en veldig restartet gruppe, og en ønsker et større mangfold av mennesker. Det har jo f eks foregått en storstilt satsning i Norge for å få flere menn til å utdanne seg innen helse. Vi har til og med et utdanningstilbud som heter " menn i helse" - som ingen kvinner får lov å delta på. Rett nok ikke legestudenter, men det er heldigvis mange menn som har stor glede av dette og som har oppnådd målet sitt om arbeid i helsevesenet etter kkurs. Menn blir ofte kvoter inn i stillinger i helse. Om du leser stillingsannonser står det ofte at det er ønskelig å ansette menn og at de oppfordres spesielt til å søke. Jeg så forresten en oversikt i lokalavisen med artikkel om hvem fra fylket mitt som var på lista blandt Norges 400 rikeste. Det var 20 menn, og ingen kvinner. Apropos, grupper der menn er overrepresentert. Anonymkode: 1bd7e...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så gi ekstrapoeng til alle som ikke er indiske innvandrere på medisinstudiet ? Du er klar over at , bonuspoeng til jenter, er matematisk identisk i forhold til konsekvens, med minuspoeng til gutter ? La meg demonstrere om der er vanskelig å forstå: før Gutt : 5 Jente:5 etter med minuspoeng for gutt Gutt : 4 Jente: 5 (resultat, gutt -1) etter, med plusspoeng for jente Gutt : 5 Jente: 6 (resultat gutt -1) Anonymkode: e5fe8...9d1 Det finnes også poeng til gutter. For eksempel på psykologistudiet. Så dette er ikke noe «stakkars gutta er undertrykket»-problem hvis det er det du tror. Anonymkode: 2bf65...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg ser ingen grunn til å kaste ut indiske jenter fra medisinstudiet. Anonymkode: 9fdf7...154 Men er du for å kvotere bort menn der de er overrepresentert? Og det er det som er spørsmålet til de som mener det, hvorfor er å kvotere bort en gutt bra, men å kvotere bort en innvandrer indier, dårlig. Dette er begge individer som ikke har gjort noe galt, bare jobbet hardt for å oppnå noe, også kommer "vi" og sier "nope du har feil tiss, vekk med deg", høres ikke fair ut altså 😕 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes også poeng til gutter. For eksempel på psykologistudiet. Så dette er ikke noe «stakkars gutta er undertrykket»-problem hvis det er det du tror. Anonymkode: 2bf65...f04 I dagens samfunn går dette i all hovedsak i en retning, og det er favør kvinner. Å ta frem noen unntak endrer ikke det... Føl deg fri til å presisere hvorfor du mener å straffe noen pga ens tiss er greit, men pga ens etnisitet ikke er greit, det "glemte" du å svare på. 🙄 Utdyp forskjellen pliz Anonymkode: e5fe8...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #10 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føl deg fri til å presisere hvorfor du mener å straffe noen pga ens tiss er greit, men pga ens etnisitet ikke er greit, det "glemte" du å svare på. 🙄 Utdyp forskjellen pliz Anonymkode: e5fe8...9d1 Dette blir for lavmål diskusjon for min del. Melder meg ut nå. Håper du klarer å ta grep om eget liv, utdanning og karriere slik at du slipper å være så bitter og skylde på indiske jenter, når det er din egen feil at du ikke lykkes! Anonymkode: 2bf65...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #11 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men er du for å kvotere bort menn der de er overrepresentert? Og det er det som er spørsmålet til de som mener det, hvorfor er å kvotere bort en gutt bra, men å kvotere bort en innvandrer indier, dårlig. Dette er begge individer som ikke har gjort noe galt, bare jobbet hardt for å oppnå noe, også kommer "vi" og sier "nope du har feil tiss, vekk med deg", høres ikke fair ut altså 😕 I dagens samfunn går dette i all hovedsak i en retning, og det er favør kvinner. Å ta frem noen unntak endrer ikke det... Føl deg fri til å presisere hvorfor du mener å straffe noen pga ens tiss er greit, men pga ens etnisitet ikke er greit, det "glemte" du å svare på. 🙄 Utdyp forskjellen pliz Anonymkode: e5fe8...9d1 Nei. Anonymkode: 9fdf7...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå