AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Del Skrevet 22. september 2024 Jeg har fått uførepensjon fra Klp,dvs gått ned til 80% stilling,og har 20% permisjon fra jobben. Hva skjer om jeg blir langtidssykemeldt? Vil jeg få sykepenger fra jobben og fortsatt få pensjon fra Klp? Det ville jo uansett lønt seg å ta tilbake de 20% og fått sykepenger for 100% stilling,men går det an å gjøre det etter at man har blitt syk? For så å gå tilbake til ordningen når man blir frisk? Høres jo litt kynisk ut,for å få mest mulig penger,liksom,men uførepensjonen er jo fordi man trenger redusert arbeidstid,og som sykemeldt trenger man jo ikke dette. Noen som vet? Kom til å tenke på dette etter en samtale med en som hadde blitt alvorlig syk. Anonymkode: fa048...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litle_my Skrevet 22. september 2024 #2 Del Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har fått uførepensjon fra Klp,dvs gått ned til 80% stilling,og har 20% permisjon fra jobben. Hva skjer om jeg blir langtidssykemeldt? Vil jeg få sykepenger fra jobben og fortsatt få pensjon fra Klp? Det ville jo uansett lønt seg å ta tilbake de 20% og fått sykepenger for 100% stilling,men går det an å gjøre det etter at man har blitt syk? For så å gå tilbake til ordningen når man blir frisk? Høres jo litt kynisk ut,for å få mest mulig penger,liksom,men uførepensjonen er jo fordi man trenger redusert arbeidstid,og som sykemeldt trenger man jo ikke dette. Noen som vet? Kom til å tenke på dette etter en samtale med en som hadde blitt alvorlig syk. Anonymkode: fa048...159 Om du blir langtidssykemeldt (og har rett på nye sykepenger), får du sykepenger for 80% og pengene fra KLP i tillegg. Du får selvsagt ikke øke til en stilling du ikke går i for å få høyere sykelønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #3 Del Skrevet 22. september 2024 Du bør være mer bekymret for hva som skjer hvis du må over på uføretrygd. Les om uførefella. Anonymkode: 9f5e5...a6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå