Gå til innhold

Spiser bare en eller to ganger om dagen, skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en periode der matlysten er dårlig. Er ikke syk men har bare dårlig matlyst for tiden. Spiser ikke før langt på dag. Spiser ikke mye om gangen heller. Er dette farlig over tid?

Anonymkode: c62e9...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo få i deg nok næring. Om det er få eller mange måltider spiller ikke så stor rolle, men for lite mat over lang tid er ikke bra.

Anonymkode: 320d5...381

Skrevet

Jeg spiser aldri mer enn 2 ganger om dagen. Hvorfor skulle det være et problem?

Anonymkode: 85194...472

• Liker 4
Skrevet

Dette kan jo utvikle seg til en spiseforstyrrelse og anoreksi over tid.

Jeg ville tatt dette med fastlege og bedt om henvendelse videre om dette er noe som går over flere uker.

• Liker 1
Skrevet

hvis ikke du går ned i vekt får du jo i deg nok næring. Mange som spiser bare 1-2 x per dag. Er du på vei til å bli undervektig må du snakke med lege, først da er dette skadelig.

Anonymkode: f8cc6...0c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer helt an på hva du spiser når du først spiser. En periode med dårligere næringsinntak er ikke farlig, men over tid så vil det være skadelig. Er selv kronisk syk og har dager med veldig lite mat. Men jeg har mine triks for å sørge for å få i meg så god næring som mulig på disse dagene, slik at jeg ikke får problemer med lav vekt eller mangel på næringsstoffer. 

Anonymkode: 9b048...797

• Hjerte 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Dette kan jo utvikle seg til en spiseforstyrrelse og anoreksi over tid.

Jeg ville tatt dette med fastlege og bedt om henvendelse videre om dette er noe som går over flere uker.

Jeg har ikke planer om å slanke meg. Vekten er helt ok nå. Men snakker med legen så klart om jeg ikke blir bedre.

Anonymkode: c62e9...3b3

Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette underforumet.

Sitat

* Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke.

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler at du heller tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine relatert til dette.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...