Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin nærmer seg og svigers spurte om det var noe vi trenger til etter fødsel, som bleier eller annet. De ønsker gjerne å gi noe nyttig, men dette er vårt første barn og vi vet ikke hva vi eventuelt bør ønske oss. Tror tanken deres er ting til barseltiden, og dyre ting som vogn, seng etc utgår da vi allerede har fått dette.

Hvilke råd har dere til oss? 😊

Anonymkode: d36a2...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat! Gull å ha ting i fryseren som kan spises de første ukene hjemme.

Anonymkode: 48a08...86b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bleier, våtservietter, ferdig middag🥰🥰

Anonymkode: d7906...8c1

• Liker 1
Skrevet

Mat 😅 alt er litt styr i starten og deilig å ha lettvint mat tilgjengelig. Svigers hadde lagd en stor gryte med lapskaus til oss når vi kom hjem fra sykehuset og det var sykt digg å slippe å tenke på middag de første dagene. Helt topp med mat man kan fylle fryseren med også. 

Husvask er digg. Her hadde mamma og pappa vasket vinduer og støvsugd/vasket gulvene mens vi var på sykehuset. Deilig å slippe selv. 

generelt hjelp med å få hverdagen til å gå rundt. Man vet jo ikke helt hvordan formen er, og med første var jeg ikke spesielt kvikk etter fødselen. Deilig at noen tilbyr seg å feks handle, vaske noen klær osv. Det har spesielt vært nyttig nå med 2 mann. Noen dager får man virkelig ikke gjort noe særlig mer enn det absolutt nødvendigste 😅

Anonymkode: 507e4...e7d

• Liker 2
Skrevet

Middager og bakverk til å ha i frysen, hjelp i hverdagen- avlastning hvor de tar med baby på trilletur, hjelp med klesvask/støvsuging når dere er på sykehuset eller når de kommer på besøk i barseltiden. 

Anonymkode: 8560d...b39

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bleier, våtservietter, ferdig middag🥰🥰

Pls ikke oppfordre til å bruke våtservietter. Mange tror altså dette kan brukes til daglig stell, men det er svært allergifremkallende og anbefales bare på tur. Tørre kompresser med vann er veien å gå

Anonymkode: 4ab33...086

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pls ikke oppfordre til å bruke våtservietter. Mange tror altså dette kan brukes til daglig stell, men det er svært allergifremkallende og anbefales bare på tur. Tørre kompresser med vann er veien å gå

Og pass på at all mat dere får er glutenfri, ingenting har vært i nærheten av dyr osv. Barnepass? Vel, ikke før det er gått minst 2 år….minst….viktig at barnet ikke opplever relasjonsbrudd osv. osv…… Du bare måtte??🤨🙄🙄

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja for det er jo miljøvennlig. Hørt om klut?

Anonymkode: 33b08...ce6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og pass på at all mat dere får er glutenfri, ingenting har vært i nærheten av dyr osv. Barnepass? Vel, ikke før det er gått minst 2 år….minst….viktig at barnet ikke opplever relasjonsbrudd osv. osv…… Du bare måtte??🤨🙄🙄

Det er faktisk helt reelt

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja for det er jo miljøvennlig. Hørt om klut?

Anonymkode: 33b08...ce6

Potato potato. Poenget er ikke våtservietter 100x om dagen

Skrevet

Middager! Enten i frysen eller ferdige levert på døra. Vi fikk det av venner første uka, og selv om jeg var i fin form og babyen var rolig var det fantastisk å slippe å tenke på å lage middag den uka. Evt ville jeg bedt om husvask, hvis de er typen man kan spørre om sånn (det er verken mine foreldre, svigerforeldre eller venner, men hadde noen vært det og tilbydd hjelp hadde jeg spurt😅). 

Anonymkode: d0fea...5de

• Liker 1
Skrevet

Vi skal og ha barn for første gang, så vet dessverre ikke hva man nødvendigvis trenger. Svigermor er utrolig flink å bake horn, så jeg ønska meg horn til barseltiden og fikk levert en helt kurv med horn som jeg har fryst ned 😋 Jeg synes det var helt gull.

Anonymkode: a9c94...af2

• Liker 1
Skrevet

Stemmer i angående middager. 

• Liker 1
Skrevet

Mat 😂 jeg er veldig fan av mat som feks grove horn med fyll, pozzasnurrer etc. man kan ta opp ett og ett når man trenger det. 

Anonymkode: 1a050...7aa

• Liker 2
Skrevet

Ferdig mat, bakst, halvferdig mat som kan fryses. Hjelp til handling eller annet husarbeid. Bleier! 

Anonymkode: 7d7c1...26c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Potato potato. Poenget er ikke våtservietter 100x om dagen

Må er det vel bare nødvendig med våtservietter ved bæsjebleier.. jeg kjenner hvertfall ingen som vasker mellom tissebleier, bare smører med bepanthen eller bruker pudder for å holde huden fornøyd. 

Anonymkode: 5d553...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må er det vel bare nødvendig med våtservietter ved bæsjebleier.. jeg kjenner hvertfall ingen som vasker mellom tissebleier, bare smører med bepanthen eller bruker pudder for å holde huden fornøyd. 

Det er ikke nødvendig da heller. Jeg brukte det på hver bæsjebleie i starten. Baby bæsjet da 5-7 ganger i døgnet. Ho ble ofte rød på stumpen. Gikk over til bare å vaske med vann og babyolje med super effekt. Samtlige av de jeg kjenner opplever det samme av våtservietter 

Synes derfor det er merkelig at enkelte her velger å trykke tommel opp på de som skrev i mot dette tidligere i tråden. Lurer på om de vil ha babyer med sår stump 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aldri brukt våtservietter ved bæsjebleier utenom på tur hvor det ikke er vann lett tilgjengelig… 

Tørre engangskluter med olje eller vann er mye bedre for huden. 

Anonymkode: 1583e...038

Skrevet

Hadde ønsket ferdig lagde, porsjonerte middagsretter i frysen. Men ellers hadde bleier i str 1 og 2, vaskeservietter, noen gulpekluter vært ønskelig. 

Anonymkode: 0b49b...cc4

Skrevet

Elastisk bæresjal? Veldig fint til nyfødttiden. Ergobaby aura for eksempel.

Anonymkode: 0922a...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...