Gå til innhold

Synes du å spise med caps eller lue på hodet er en uskikk ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bryr meg svært lite om hva folk har på hodet, enten det er inne eller ute. Legger ikke merke til det eller tenker over det, skjønner ikke helt hva som liksom er uhøflig med det 🤪 Høres litt gammeldags ut

Anonymkode: fffe6...907

Når ble det gammeldags  ? 

Anonymkode: 66c99...c73

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke så mye på det. Utenom hvis caps er slik at den dekker øynene. Om capsen er på bakfram, ingen problem. Det betyr lite hva som er på hodet til et menneske.

'Nei nei gutt, dette må ta slutt' er en utrolig gammel låt som ikke er relevant lenger i mine øyne.

Anonymkode: d0104...ca2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beste fall vitner det om dårlig tid. I verste fall dårlig manerer..

Anonymkode: 8a153...f50

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammeldags, at jeg syns det er en uting. 

Anonymkode: a596d...e8f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke regler gjelder ute?

Anonymkode: e039a...cac

Det går på behovet. Om man sitter med sola øynene er det innafor å beholde capsen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for folkeskikk men akkurat dette vet jeg at folk kan ha behov for. At et eller annet gjør at de ikke er komfortable uten hodeplagg, så det aksepterer jeg fullt ut. Jeg har mine særheter jeg og så da må jeg akseptere andre sine og. 

Anonymkode: 8821f...a9e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hocane skrev (4 timer siden):

Menn som bruker caps og hue inne er ofte menn som skammer seg over hårtapet sitt og prøver å skjule det.

Kvinner kan jo også skjule en bad hair day

Endret av Sølvi Normalbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg virkelig ikke om folk har på hodeplagg på restauranter. Mister ikke matløsta av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når ble det gammeldags  ? 

Når? Bare synes det virker som en gammeldags greie, slik som mange andre skikker som tidligere ble ansett som uhøflig. Tidene forandrer seg

Anonymkode: fffe6...907

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tidliger var det å sette seg ved eit bord anten i hjemmet eller sosiale samanhenger  med caps på hode eller lue på hodet  som en uskikk, og llite aksptert. 

Var nyelg på crusie saman med eit familiemedlem som gjekk kontinuerelig  rundt med caps på hodet, og selv under måltidene var capsen på hodet.  Personleg så synes eg dette var flaut , og noe som var lupassende, og oppfordret om å ta capsen av under bespisning, men fekk ikkje gehør for det.

Tenker at ingen under 40 bryr seg whatsoever. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uskikk å spise med caps eller lue på. Jeg synes det er en uskikk å bruke lue eller caps inne i det hele tatt. 

På samme vis som at ingen får spise i bar overkropp eller bikinitopp inne. 

Anonymkode: 881b3...60b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bryr seg om dette har problemer, det være fritidsproblemer, psykiske problemer eller andre problemer. Hodeplagg ødelegger ikke for noen sin appetitt og det spiller ingen rolle om noen har på hodeplagg eller ikke under et måltid. Herrefred som folk skaper seg problemer i 2024! Har du et problemer med at andre går med caps 24/7 om så er så er det du som eier problemet. 

Anonymkode: 69b26...abb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om denne episoden av Sopranos.

"They don't sell hot dogs here"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvem bryr seg? 😅 Tenk å i det hele tatt legge merke til at noen har på seg hodeplagg inne (med mindre det er pelslue midt på sommeren liksom)

Og de som syns dette er så ille, ber dere folk med turban og hijab ta av det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (8 timer siden):

Jeg bruker bestandig caps. Åssen hårvekst jeg har aner jeg ikke da jeg har barbert hodet i 12 år. Går med caps og eller lue fordi jeg har et lite pent arr på 14cm rundt baksiden av hodeskallen.

Tviler på at det er noe folk flest synes er flott og se på når man er ute for å eta. 

Siden du har barbert hodet i 12 år bør du ha greie på hvilken hårvekst du har på hodet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk som bryr seg om dette har problemer, det være fritidsproblemer, psykiske problemer eller andre problemer. Hodeplagg ødelegger ikke for noen sin appetitt og det spiller ingen rolle om noen har på hodeplagg eller ikke under et måltid. Herrefred som folk skaper seg problemer i 2024! Har du et problemer med at andre går med caps 24/7 om så er så er det du som eier problemet. 

Det er ikke det, det ser bare hjernedødt ut å sitte med en tykk lue inne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Donald Duck skrev (10 timer siden):

Jeg bruker bestandig caps. Åssen hårvekst jeg har aner jeg ikke da jeg har barbert hodet i 12 år. Går med caps og eller lue fordi jeg har et lite pent arr på 14cm rundt baksiden av hodeskallen.

Tviler på at det er noe folk flest synes er flott og se på når man er ute for å eta. 

Du går altså med caps for å skjule arret?

Hvorfor ikke la håret gro til en kort frisyre, så slipper du å alltid gå med lue eller caps?

Jeg tror de aller fleste reagerer på folk som sitter ved bordet med lue på (eller caps for den saks skyld). Det vitner om at man har lite dannelse.

Anonymkode: 288e0...6bb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke det, det ser bare hjernedødt ut å sitte med en tykk lue inne.

Med andre ord: ditt problem. Det er også ditt problem om du mener noe  har en sveis som ser stygg ut, noen kler seg i stygge kler osv. Ditt problem! Ingen andre sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Med andre ord: ditt problem. Det er også ditt problem om du mener noe  har en sveis som ser stygg ut, noen kler seg i stygge kler osv. Ditt problem! Ingen andre sitt. 

Det blir automatisk den andre sitt problem når jeg ser på dette som hjernedødt og ikke tar personen seriøst før luen forsvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...