Gå til innhold

Vi vil flytte. Hvor er det bra å bo? Son eller Drøbak eller på vest-siden Nesøya, Vollen, Nesbru, Bærum, eller Oslo vest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du bodd noen av disse stedene? Hva anbefaler du? Vi bor et lite sted nå i Akershus, men ønsker å bo veldig nære sjøen med tennis, golf, slalåm, kulturtilbud og restauranter i nærheten. Aktivitetene kan vi ev. kjøre til, men er de i gå/sykkelavstand er dette flott. Viktig at skolene er veldig bra og miljøet for nyinnflyttere er bra for hele familien. Har du et sted å anbefale? Veldig viktig at det er bra miljø for barn i barneskolealder og oppover. Hva med trafikken/transport, er den ok til Oslo? Vi må ikke mye inn til Oslo p.t. Vil bo et idyllisk sted. Vi har råd til en bra bolig med kun én inntekt. Håper at dere kan hjelpe oss da vi ikke er lokaltkjent disse stedene. Vi har ok med penger, men ønsker ikke å bo i et for snobbete miljø. Litt er greit, men ikke falske folk hvor etikketen på genseren din spiller en stor rolle - hvis du forstår. Vil høre både positivt og negativt om disse områdene jeg nevner: Hvor er det bra å bo? Son eller Drøbak eller på vest-siden Nesøya, Vollen, Nesbru, Bærum, eller Oslo vest? Ev. andre steder du vil foreslå? 

Anonymkode: 89cf1...4d1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som Drøbak er stedet for dere.

Anonymkode: b506b...f1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som Drøbak er stedet for dere.

Anonymkode: b506b...f1e

Ja, det er kjempe fint der, men det er ikke proffe slalåm-klubber/bakker på den siden av Oslo-fjorden. Det er det eneste minuset med Drøbak - som vi vet om. Det går mange busser hele døgnet, så det er overkommelig mtp. transport. Problemet er ev. manglende alpin-klubb for det ene barnet vårt... Takk for raskt svar 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er kjempe fint der, men det er ikke proffe slalåm-klubber/bakker på den siden av Oslo-fjorden. Det er det eneste minuset med Drøbak - som vi vet om. Det går mange busser hele døgnet, så det er overkommelig mtp. transport. Problemet er ev. manglende alpin-klubb for det ene barnet vårt... Takk for raskt svar 😀

Det er det ikke på de andre stedene du nevner heller.

Anonymkode: 450ab...42a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det ikke på de andre stedene du nevner heller.

Jo, i Asker og Bærum er det det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oslo vest.....? Rykkinn og Vøyenenga har Kirkerudbakken rett i nærheten. 

Anonymkode: 64f8f...bb2

• Liker 1
Skrevet

Kan du si noe mer konkret om budsjettet deres? Er jo forskjell på 10-15 millioner (Drøbak, Nesbru, Vollen) eller 20-30 millioner (Bærum vest/Oslo vest) hvis det er snakk om enebolig. 

Anonymkode: a8ca5...51a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om slalåbakker er viktig så hvorfor i alle dager vurderer dere Son eller Drøbak. Og hva har en inntekt med dette å gjøre?  Ble litt sånn vi har penger og fine aktiviteter for barna, vi tror og vil , men har ikke filla peiling. Vi bor i Drøbak, har bodd i mange år. Har barn som er studenter nå, men de har gått på barne og ungdomsskole her. Miljøet blant ungdom er endret seg veldig mye. Veldig mange penge sterke familier her , og det er stort fokus på merkeklær blant barn tidlig ned i barneskole alder. Ikke er det så veldig mange restauranter her heller,  sentrum er ikke så stort

Anonymkode: 23c02...c12

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I nærheten kommer jo an på. Bor du på Nesbru vil jeg ikke si at kirkerudbakken er i nærheten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I nærheten kommer jo an på. Bor du på Nesbru vil jeg ikke si at kirkerudbakken er i nærheten. 

Litt (betydelig) nærmere en bakke enn Drøbak i det minste 

Anonymkode: bf559...58b

• Liker 1
Skrevet

Drøbak ligger jo keitete til da. Langt fra alt liksom. Son ligger ihvertfall nærmere E6. Ikke flust med slalombakker langs Oslofjorden da..

• Liker 1
Skrevet

Har bodd på Nesøya, husverten påstod stebarna hans ble mobbet fordi bilen vår var gammel og stygg…. 

Anonymkode: 575c8...440

Skrevet

Vi bor på Nordberg i Oslo og trives godt.

Anonymkode: d6164...71a

• Liker 2
Skrevet
K.B. skrev (33 minutter siden):

Drøbak ligger jo keitete til da. Langt fra alt liksom. Son ligger ihvertfall nærmere E6. Ikke flust med slalombakker langs Oslofjorden da..

Hei. Nei, jeg vet. Litt vanskelig når man må prøve å finne hus som passer til alle i familien og at aktivitetene de/vi driver med ikke er for langt unna. Mange fine steder å velge mellom, men har ikke lokalkunnskap om alle - det man egentlig ikke kjenner godt nok til et område/skole før man har bodd seg til. Vi får se hva det blir til. Er helt i starten av å se oss rundt nå. Takk for svar 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om slalåbakker er viktig så hvorfor i alle dager vurderer dere Son eller Drøbak. Og hva har en inntekt med dette å gjøre?  Ble litt sånn vi har penger og fine aktiviteter for barna, vi tror og vil , men har ikke filla peiling. Vi bor i Drøbak, har bodd i mange år. Har barn som er studenter nå, men de har gått på barne og ungdomsskole her. Miljøet blant ungdom er endret seg veldig mye. Veldig mange penge sterke familier her , og det er stort fokus på merkeklær blant barn tidlig ned i barneskole alder. Ikke er det så veldig mange restauranter her heller,  sentrum er ikke så stort

Anonymkode: 23c02...c12

Vi har slalåmbakke i Son. Den er ikke så stor, men er i gåavstand fra samtlige boligområder, så kidsa kan gå dit på egen hånd på vinterstid.

Skolene i Son er også veldig gode, særlig om man har barn med spesielle behov. Det er ikke så mye fokus på merkeklær som jeg vet om, men jeg har barn i barneskolealder. Kan tenkes det er annerledes lenger opp i skolesystemet.

Ellers har vi både kulturtilbud, restauranter (dog litt lite som er åpent vinterstid), og nærhet til sjø og skog. 

Anonymkode: cd34b...e76

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har bodd på Nesøya, husverten påstod stebarna hans ble mobbet fordi bilen vår var gammel og stygg…. 

Uff, det var trist å lese. Trist at det skal være sånn... 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skrevet

Overalt på sentrale Østlandet er vel bra, ville kanskje siktet mot tettsted med over 30k innbyggere, ellers blir det veldig smått.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har slalåmbakke i Son. Den er ikke så stor, men er i gåavstand fra samtlige boligområder, så kidsa kan gå dit på egen hånd på vinterstid.

Skolene i Son er også veldig gode, særlig om man har barn med spesielle behov. Det er ikke så mye fokus på merkeklær som jeg vet om, men jeg har barn i barneskolealder. Kan tenkes det er annerledes lenger opp i skolesystemet.

Ellers har vi både kulturtilbud, restauranter (dog litt lite som er åpent vinterstid), og nærhet til sjø og skog. 

Hei! Takk for svar 😃 Ja, jeg ser det. Men det ene barnet vårt går i en veldig bra alpin-klubb nå, en av de beste i området, så den fungerer dessverre ikke. Mulig hen slutter med slalåm og da står vi selvsagt mer fritt til å velge Son bl.a.. Hvordan kommer man seg til Oslo? Er det buss pluss tog? Og hvor lang tid tar det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! Takk for svar 😃 Ja, jeg ser det. Men det ene barnet vårt går i en veldig bra alpin-klubb nå, en av de beste i området, så den fungerer dessverre ikke. Mulig hen slutter med slalåm og da står vi selvsagt mer fritt til å velge Son bl.a.. Hvordan kommer man seg til Oslo? Er det buss pluss tog? Og hvor lang tid tar det? 

Skjønner. En vet jo aldri hva ungene ønsker å drive med. Våre er mest glad i tennis, og det er et godt miljø for det her.

Til Oslo går det tog som tar 29 minutter. Hvor lang tid du bruker hjemmefra avhenger litt av hvilket område du bor, og hva slags fremkomstmiddel du bruker. Jeg tar bussen, det tar meg to minutter til stoppet og bussen tar seks minutter. Så jeg bruker ca 45 minutter fra jeg går ut døren hjemmefra og til jeg er på Oslo s. Mange kjører til stasjonen, men det er ikke overflod av parkeringsplasser der. Det tar litt for lang tid å gå, ca. 40 min fra her jeg bor.

Det er dessverre mye feil på toglinja for tiden, så det er litt pes om du har en jobb som krever at du er fremme til et nøyaktig tidspunkt. Jeg har full fleks og kan jobbe på vei til/fra jobb, så for meg går det fint. 

• Liker 1
Skrevet

Er det noen grunn til at du ønsker å flytte familien fra der dere bor nå? Virker jo som alle har det dem trenger allerede.

Anonymkode: d6164...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...