Gå til innhold

Er disse materialene bra i en mohair/ullgenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

vurderer å kjøpe en genser til 900 kr, men litt usikker på om den vil holde deg?

( jeg vil selvsagt håndvaske den slik som det står på caretag’ en.

Tror dere den har god kvalitet mtp materialene den er laget av? 🤗

C3AD030A-AF13-4272-B14D-C32EA49119E4.png

Anonymkode: 69689...ef2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo over 50% plastikk?? Ville styrt langt unna. Du kommer også til å bli varm og klam av å bruke den. 

Anonymkode: c87bd...10c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du finner samme genser uten elastan og plast (polyester), i bedre kvalitet en dette.

100% cashmere 599,-

https://www.zara.com/no/no/genser-i-100-cashmere-p00837550.html?v1=364107706&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gbraid=0AAAAADqbk7agdTW_RLrPsZPtsb8RZSVHx&gclid=EAIaIQobChMIzI7uwfTWiAMVZE-RBR2gcASTEAQYBSABEgJ-p_D_BwE

Ser de fleste mohair gensere ofte har polyester eller polyamid. Polyamid finnes naturlig i ull/silke, men kan også kunstig fremstilles av plast..

Anonymkode: 2f666...543

• Liker 1
Skrevet

Holder slev sakte men sikkert på å bytte ut hele plast garderoben min med kvalitetsplagg. Det tar tid å kan fort bruke 2000.- på én bukse. Men da er jeg sikker på at buksa er god kvalitet og holder 5år, kuttet ut hele fast fashion opplegget, kjøper mye brukt også

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du finner samme genser uten elastan og plast (polyester), i bedre kvalitet en dette.

100% cashmere 599,-

https://www.zara.com/no/no/genser-i-100-cashmere-p00837550.html?v1=364107706&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gbraid=0AAAAADqbk7agdTW_RLrPsZPtsb8RZSVHx&gclid=EAIaIQobChMIzI7uwfTWiAMVZE-RBR2gcASTEAQYBSABEgJ-p_D_BwE

Ser de fleste mohair gensere ofte har polyester eller polyamid. Polyamid finnes naturlig i ull/silke, men kan også kunstig fremstilles av plast..

Det er en barnegenser du lenker til....

Anonymkode: 6d3ef...e7a

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde selv aldri kjøpt en genser som var laget av over 50% plast. Når jeg ser at et plagg inneholder polyester eller noe sånt styrer jeg unna.

Anonymkode: 2ac19...fb0

Skrevet

Den kommer ikke til å holde seg fin veldig lenge 😕 Alt for mye plast. Invester heller en tusenlapp ekstra og få 100% kvalitetsmaterialer. Den vil vare i mange år lenger.

Anonymkode: 9dfff...d4e

Skrevet

Over 50 % polyester? For det første kommer den til å nuppe lenge før første vask. Og med så mye plast blir den klam og ekkel. Jeg hadde ikke kjøpt den.

Anonymkode: 40599...c73

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å finne en fin sort mohair genser med bra materialer? 🥰

Skrevet

Hva med disse materialene?

en genser på ellos av førsteklasses kvalitet( vet ikke om man kan stole på det men) 

• Kvalitet: Grovstrikket 
  • Passform: Regular 
  • Materiale: 34% Ull, 34% Mohair, 27% Polyamid, 5% Elastan 
  • Vaske: Håndvask

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som kan hjelpe meg å finne en fin sort mohair genser med bra materialer? 🥰

Prøv Everlane 👍

Skrevet

Jeg ga opp å finne kvalitetsklærne i butikken og begynte å strikke de selv istedenfor. 

Anonymkode: 9f024...5e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...