AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Er det noen her som har erfaringer med hvitevarer fra IKEA? Vi vurderer å kjøpe kjøleskap, fryser, koketopp og oppvaskmaskin derfra. Er hvitevarene av god kvalitet? Hvordan håndterer de eventuelle reklamasjoner og/eller reparasjoner? Vi har råd til hvitevarer fra "normale" merker fra Elkjøp, men det er en del mer styr å få disse levert og montert separat fra resten av kjøkkenet. Vi kommer til å gjøre det med stekeovn og mikrobølgeovn uansett, så vi kan også gjøre det mer flere hvitevarer. Men f.eks. kjøleskap var så vanskelig å finne når det må monteres med glideskinne. Anonymkode: 93c0b...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Kun hatt oppvaskmaskin, og var veldig misfornøyd. Brukte den ikke lenge nok til å kunne si noe om holdbarhet, men innredning og støy var vel det som ga tommel ned. Men, dette er mange år siden, og det kan være at de har bedre produkter nå, spørsmålet er hvordan det blir ved evnt reklamasjon og hva slags rutiner de har for dette? Kikket på ikea sine sider nå, og ser at det er ingen av oppvaskmaskinene som har høyere energimerking enn C. Sånn mtp anmeldelser så har denne god tilbakemelding, også mtp støynivå https://www.ikea.com/no/no/p/torsboda-integrert-oppvaskmaskin-ikea-700-40548088/ Anonymkode: 9dd9b...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kun hatt oppvaskmaskin, og var veldig misfornøyd. Brukte den ikke lenge nok til å kunne si noe om holdbarhet, men innredning og støy var vel det som ga tommel ned. Men, dette er mange år siden, og det kan være at de har bedre produkter nå, spørsmålet er hvordan det blir ved evnt reklamasjon og hva slags rutiner de har for dette? Kikket på ikea sine sider nå, og ser at det er ingen av oppvaskmaskinene som har høyere energimerking enn C. Sånn mtp anmeldelser så har denne god tilbakemelding, også mtp støynivå https://www.ikea.com/no/no/p/torsboda-integrert-oppvaskmaskin-ikea-700-40548088/ Anonymkode: 9dd9b...700 Tusen takk! Vi har sett på denne, fordi vi ønsker bestikkskuff, og fordi vi tenkte at det kanskje er best å velge den dyreste ... https://www.ikea.com/no/no/p/kallboda-integrert-oppvaskmaskin-ikea-700-70548063/ Anonymkode: 93c0b...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Jeg er veldig fornøyd med induksjon koketopp og varmluft stekeovn, de andre hvitevarer er fra andre steder. Men flere jeg kjenner er jevnt over misfornøyde med oppvaskmaskinen uavhengig av modell/pris, mens de øvrige hvitevarene derfra stort sett får tommel opp. Så kanskje kjøpe oppvaskmaskin et annet sted er lurt. Anonymkode: f8b9b...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september Er veldig fornøyd med hvitevarene derfra. Har hatt de nærmere 10 år, aldri hatt noe problem. Anonymkode: 7cf46...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tusen takk! Vi har sett på denne, fordi vi ønsker bestikkskuff, og fordi vi tenkte at det kanskje er best å velge den dyreste ... https://www.ikea.com/no/no/p/kallboda-integrert-oppvaskmaskin-ikea-700-70548063/ Anonymkode: 93c0b...213 Dyrest betyr ikke automatisk best. Den jeg linket til har også bestikkskuff. Har dere ikea i nærheten slik at dere kan fysisk dra og se på hvitevarene? Hvis de har helt lik innredning/lik plass, så blir det lydninvået som avgjør. Denne har 42 db, den jeg linket til har 44. Anonymkode: 9dd9b...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tusen takk! Vi har sett på denne, fordi vi ønsker bestikkskuff, og fordi vi tenkte at det kanskje er best å velge den dyreste ... https://www.ikea.com/no/no/p/kallboda-integrert-oppvaskmaskin-ikea-700-70548063/ Anonymkode: 93c0b...213 Så kan du gå for denne fra elkjøp; https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/asko-oppvaskmaskin-dfi8557mmxxl-helintegrert/769352 Hengsler som tåler ekstremt sor vekt, kan dra underste kurven helt ut, fullastet med tallerkener. En midtskuff man kan plassere små skåler og redskaper, og den øverste som man bruker til glass og kopper. Dette er en xxl maskin som passer supert til ikea. Den har også automatisk dosering av vaskemiddel, og spylearm i rustfritt stål, som vil være mer holdbar. Det er noen lapper opp ifra den fra ikea, men du får så ufattelig mye mer, samt trygghet i produktet og merkenavnet. Anonymkode: e7618...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september Har ovn, micro og koke topp. Micro bruker jeg knapt så kan egentlig ikke uttale meg om den. Ovnen og koketoppen gjør en god jobb. De var de dyreste når jeg kjøpte husker ikke hva de het. Er et par år siden. Men er fornøyd med de. Anonymkode: 5ecf1...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen her som har erfaringer med hvitevarer fra IKEA? Vi vurderer å kjøpe kjøleskap, fryser, koketopp og oppvaskmaskin derfra. Er hvitevarene av god kvalitet? Hvordan håndterer de eventuelle reklamasjoner og/eller reparasjoner? Vi har råd til hvitevarer fra "normale" merker fra Elkjøp, men det er en del mer styr å få disse levert og montert separat fra resten av kjøkkenet. Vi kommer til å gjøre det med stekeovn og mikrobølgeovn uansett, så vi kan også gjøre det mer flere hvitevarer. Men f.eks. kjøleskap var så vanskelig å finne når det må monteres med glideskinne. Anonymkode: 93c0b...213 Du kan ta deg noen dager innom Finn.no/gisbort og telle opp hvor mange hvitevarer som gis bort solgt på Ikea, i forhold til hvor mange hvitevarer som gis bort av andre merker. Det er talende nok for meg. Anonymkode: 9b8c2...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. september #10 Del Skrevet 22. september Hadde koketopp, vifte, stekeovn og oppvaskmaskin fra IKEA tidligere, og ingenting å si på noe av det. Fornøyd med oppvaskmaskinen også. Er blitt noen år siden nå, og bor ikke der lengre, men ingen problemer de 2-3 årene. Mener det var en midt på tre i prissjiktet på oppvaskmaskin for å få litt mer stillegående (åpen løsning mellom kjøkken og stue), og den var med besrikkurv, og ikke bestikkskuff. Viften bråkte en del, men det gjør jo mange vifter, men det er vel det jeg har mest negativt å si om. Jo! Koketopp/stekeovn slo seg av etter en gitt tid. Mener 90 minutter. Jeg fant aldri ut hvordan justere det, var visst innebygget brannsikring. Ikke så ofte en koker ting så lenge, men skjer jo ved f.eks jul/høytider, om en lager kraft, langtidssteker på lave temperaturer og så videre. Jeg drar aldri fra når jeg bruker komfyren, så var jo bare å sette på igjen. Aner ikke om det er vanlig, men har ikke det på den jeg har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Del Skrevet 23. september Kjøpte alle hvitevarene vår fra Ikea for fire år siden. Eneste vi har vært fornøyd med var mikrobølgeovnen. Oppvaskmaskinen hadde ikke plass til Ikea sine egne middagstallerker. Komfyren stekte ikke jevnt, og lyset var ødelagt når den ankom. Kjøleskap røk etter bare tre år. Viften var bråkete. Valgte den «høyeste» kvaliteten fra Ikea. Valgte det bort nå ett år senere når vi bygde nytt hus. Hadde Ikea kjøkken for 12 år siden og syntes kvaliteten på hvitevarene var mye bedre da. Anonymkode: a7761...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 23. september #12 Del Skrevet 23. september Kjøpte nytt kjøkken inkl hvitevarer fra Ikea. Oppvaskmaskin røk rett etter garantien gikk ut. Var i utgangspunktet fornøyd med den jeg hadde. Bestilte samme maskin, trodde jeg, neida fikk en helt annen maskin, de hadde byttet, men beholdt samme navn. Denne bråker og har elendig stablekurver. Renodlad. Underverk vifte bråker masse. Anretta stekeovn bruker lang tid til å nå temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå