AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Skrevet 22. september 2024 Hei, Hvis jeg f.eks foreslår at alle er i samle grupper og sier "kanskje vi alle bare skal bli enig om tid og sted i en gruppe" får jeg aldri svar. Det viser seg ofte at alle snakker om tid og sted i en annen gruppe som jeg får høre om senere. Som en ringvirkninger av å aldri bli med i grupper, så glemmer de ofte å sende invitasjon til meg. Jeg får alltid melding av en mellomann i siste liten, gjerne samme dag som alle skal møtes. Spør jeg noen om å ta en kaffe, får jeg som regel tilbake "har allerede kaffeplan med X og Y og Z, bare bli med". Jeg er kommet dit hvor alt av vennskap til veninnegjengen gjør mer vondt enn det gir. Samtidig er det biologiske behovet for tilhørighet så stort. Vi er jo voksne i etableringsfasen. Hvordan går man fram ved så systematisk ekskludering der de tar meg for gitt i alle år i alle sammenhenger? Ingen liker jo konfrontasjoner Anonymkode: 4b4c0...8c8 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #2 Skrevet 22. september 2024 Huff så trist å føle seg ekskludert. Hva ligger bak her da? Kan du tenke deg noen grunner til at det er blitt slik? Eller har det alltid vært slik? Anonymkode: 1cec6...a58
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #3 Skrevet 22. september 2024 Hvilke grupper er det snakk om? Hvordan kjenner dere hverandre? Anonymkode: f73cf...16c 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #4 Skrevet 22. september 2024 Så utrolig kjipt!! Hva med å spørre rett ut om du kan bli med i gruppa? Ser ganske dumt ut som den/de som evt må si nei til det, er jo bare utrolig barnslig. Anonymkode: a2cf9...879
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #5 Skrevet 22. september 2024 Hva skjer med grupper som dette som ekskluderer andre? Jeg blir så forbanna, dette hører hjemme på barneskolen, hvor det blir tatt tak i av en «voksen». Herregud, at voksne mennesker kan holde på sånn!! Anonymkode: a2cf9...879 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #6 Skrevet 22. september 2024 Hvilke grupper er det snakk om? Messenger? Og hvorfor er du ikke med i de? Vil ikke selv, eller vil de ikke ha deg med i de gruppene? Om du har en eller annen grunn for vil-ikke på å være med i en felles gruppechat der slike ting planlegges får du starte å ta litt mer initiativ og ansvar for det. Om du ikke får lov å bli med i disse gruppechattene er de ikke venner og du bør finne deg nye… Anonymkode: 94f10...d8f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #7 Skrevet 23. september 2024 Når du først får beskjed "via en mellommann" samme dag som de andre har avtalt å møtes, så virker det som at det er for at du kanskje har gjort andre planer og ikke kan være med på så kort frist. Det er helt tydelig at de fryser deg ut. Hvis du har ork til det, så kunne du tatt opp dette neste gang du blir invitert (er det den samme mellommannen hver gang, sånn at du kanskje kunne spurt ham/henne?) De burde fått den ubehageligheten det er å måtte svare for seg, direkte til deg. Jeg vet ikke om det kan være spesifikke grunner til at de holder deg på avstand, kan du komme på noen grunn? Hvis ikke, er det regelrett mobbing. Da ville jeg ikke hatt noe mer med dem å gjøre, men de kunne forklart seg. Anonymkode: 552ec...275
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #8 Skrevet 23. september 2024 Jeg klarer ikke å forstå at voksne mennesker kan stenge ute en person på denne måten. Med all kunnskap man har om utestengelser og psykiske lidelser i dagens samfunn. Vedder på at voksne folk som har barn også stenger ute noen av sine egne «venner», men oppfordrer barna til å oppføre seg pent. Blir kvalm av hele opplegget. Anonymkode: a2cf9...879 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #9 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 13.02): Hei, Hvis jeg f.eks foreslår at alle er i samle grupper og sier "kanskje vi alle bare skal bli enig om tid og sted i en gruppe" får jeg aldri svar. Det viser seg ofte at alle snakker om tid og sted i en annen gruppe som jeg får høre om senere. Som en ringvirkninger av å aldri bli med i grupper, så glemmer de ofte å sende invitasjon til meg. Jeg får alltid melding av en mellomann i siste liten, gjerne samme dag som alle skal møtes. Spør jeg noen om å ta en kaffe, får jeg som regel tilbake "har allerede kaffeplan med X og Y og Z, bare bli med". Jeg er kommet dit hvor alt av vennskap til veninnegjengen gjør mer vondt enn det gir. Samtidig er det biologiske behovet for tilhørighet så stort. Vi er jo voksne i etableringsfasen. Hvordan går man fram ved så systematisk ekskludering der de tar meg for gitt i alle år i alle sammenhenger? Ingen liker jo konfrontasjoner Anonymkode: 4b4c0...8c8 Jeg får veldig vondt av deg! Sender deg derfor en stor klem❤️ Dette er grusomt gjort, og jeg har opplevd lignende selv. Det jeg gjorde var at jeg konfronterte hun ene med det, ikke på en frekk eller angripende måte, men jeg fortalte henne hvordan jeg opplevde det. Hun gikk rett i forsvar og latet som hun var «offer».. Veldig underholdene å være vitne til🥴 Uansett, jeg ble ekskludert fra bursdager (30-års dag), fester, sosiale møtetreff, babyshower osv.. Listen er lang, men hos meg var de invitert på alt. Jeg fikk aldri noe invitasjon tilbake. Jeg har etter å bygget meg opp, slettet de fra sosiale medier. Sluttet å ta kontakt med de, og jeg har funnet meg nye venner via jobb, og de er eldre enn meg men jeg liker de veldig godt. Jeg har en klar beskjed til deg. Kutt de ut fra livet ditt. Dette er ikke venner! Jeg har det mye bedre etter jeg gjorde det her. De får sitte der uten meg. De fortjener deg ikke. Anonymkode: 825c6...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #10 Skrevet 24. september 2024 Dette kalles ikke venner. Vær tøff å kutt de ut. De blir ensomt i en periode, men vipps finner du nye bekjentskaper som kan bli til gode vennskap. Dette er ikke ok. Dropp de. Anonymkode: 825c6...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå