Gå til innhold

Til foreldre som kjøper dyre merkeklær til barna – hvorfor gjør dere det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøper dere dyre merkeklær til barna deres? Og hva er poenget med å vise så mye logo? Er det for å signalisere at dere har penger, eller det sosial status (for å passe inn)? 

Hvor gammelt er barnet?

Ikke bruk kvalitet som en unnskyldning – merkeklær er ofte laget av samme polyester og produsert i de samme fabrikkene i Kina som klær fra Zara, Lindex og H&M.

Anonymkode: 8220e...0d0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke merkeklær tenker du på? For her kjøper vi kvalitet, noe som holder i vask etter vask, som også kan gå i arv. Jeg liker snittet, stoffet, designet, til og med mannen min som mente det samme som deg har nå snudd. Han ser hvilke klær som varer lengst. 
Og når barna blir eldre så må de være med å få bestemme, og da velger de også merker. 
Vi har ikke masse penger, ikke er det status heller, mine klær er design klær, har du ikke peiling så ser du ikke det ;) 

Anonymkode: 530ba...fb3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor kjøper dere dyre merkeklær til barna deres? Og hva er poenget med å vise så mye logo? Er det for å signalisere at dere har penger, eller det sosial status (for å passe inn)? 

Hvor gammelt er barnet?

Ikke bruk kvalitet som en unnskyldning – merkeklær er ofte laget av samme polyester og produsert i de samme fabrikkene i Kina som klær fra Zara, Lindex og H&M.

Anonymkode: 8220e...0d0

Vil barna ha de klærne, og klærne passer til både barn og bruken klærne er tiltenkt, hvorfor skal vi da bry oss om hva andre på et nettforum måtte mene om hva vi gir våre barn? 
Kan ikke klippe av marker sydd utenpå klær bare fordi «ei høne» på kg mener at merkelapper er feil på klær. 
 

Saken er enkel, pass dine egne saker, og la oss andre kjøpe de klærne vi vil til våre barn.
Merkelig du ikke kritiserer foreldre, i samme slengen, for å ha for dyre eller for billige klær og sko, ja, og vesker og biler, og for mye sminke……

Anonymkode: c572c...52d

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å kjøpe noe annet enn merkeklær, da? Alle har da et merke? På mine klær står det ofte Dressmann, Janus, McGordon og liknende på det merket som er på klærne.

Anonymkode: 3f789...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det vi/barna har lyst på. Uansett om det er Lindex eller Burberry.

Hvorfor er det et problem fir deg?

Anonymkode: 440d0...965

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du kunne def dyre merkeklær? Her kjøper vi en blanding av alt, det som evt er «dyrt» og som kanskje har kjent merker som vi handler er yttertøy,fritidstøy, sko og jeans. Nå har vi store/voksne barn så dette er nå kun aktuelt for vår 16 åring. Hun har egne penger og vi spleiser gjerne om hun ønsker seg noe spes av disse tingene som koster over 1000-, Da må hun spytte inn noen kroner selv. 

Anonymkode: a7eff...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg har råd og har lyst. 

Anonymkode: 7021a...20a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke merkeklær tenker du på? For her kjøper vi kvalitet, noe som holder i vask etter vask, som også kan gå i arv. Jeg liker snittet, stoffet, designet, til og med mannen min som mente det samme som deg har nå snudd. Han ser hvilke klær som varer lengst. 
Og når barna blir eldre så må de være med å få bestemme, og da velger de også merker. 
Vi har ikke masse penger, ikke er det status heller, mine klær er design klær, har du ikke peiling så ser du ikke det ;) 

Anonymkode: 530ba...fb3

Interessant!

Vi har god råd, men jeg ser ikke poenget med å bruke flere tusen kroner på plagg til barna. Jeg kan forstå at man velger å investere i klassiske plagg som varer i mange år, men ikke når det gjelder barn som sliter ut klærne i lek og vokser ut av dem på kort tid. Det er også vanskelig med arveklær, siden barna ofte har ulik stil.

For eksempel ser jeg flere 9/10-åringer som går med poloskjorter. Her hjemme er det jeg som vasker klærne, og jeg synes de rimeligere skjortene holder seg like bra som de dyre.

-TS

Anonymkode: 8220e...0d0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell i kvalitet. Jeg velger å kjøpe dyrere klær, fordi jeg synes det er finere og vi har råd til det. 

Anonymkode: 6ff3c...28e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg har råd og har lyst. 

Anonymkode: 7021a...20a

Jeg har også råd, men vil heller sette av de pengene på et fond…. 

Synes derfor det er interessant å lese andre sine synspunkter.

TS

Anonymkode: 8220e...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan seriøst mene at Hk&M har samme kvalitet som Levis ol. Det er i hvert fall ikke min erfaring. 
 

Vi kjøper heller tre dyre jeans, enn fem billige. Men det er ikke mye dyrt barna ønsker seg, de har kun det de trenger egentlig. Ikke fulle skap og skohyller hos oss. 
 

Folk må bruke pengene som de vil, noen må jo holde liv i handelsstanden :) 

Anonymkode: beecf...e59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også råd, men vil heller sette av de pengene på et fond…. 

Synes derfor det er interessant å lese andre sine synspunkter.

TS

Anonymkode: 8220e...0d0

Vi setter da av et fast beløp til fondssparing til barna samtidig som vi kjøper merkeklær til de. 
 

Pluss at merkeklærne er lettere å selge videre, så man kjøper i praksis merkeklær til halv pris. Lettere å få solgt og lettere å kvitte seg med. 

Anonymkode: 7be08...d62

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen kan seriøst mene at Hk&M har samme kvalitet som Levis ol. Det er i hvert fall ikke min erfaring. 
 

Vi kjøper heller tre dyre jeans, enn fem billige. Men det er ikke mye dyrt barna ønsker seg, de har kun det de trenger egentlig. Ikke fulle skap og skohyller hos oss. 
 

Folk må bruke pengene som de vil, noen må jo holde liv i handelsstanden :) 

Anonymkode: beecf...e59

Enig i jeans. Vi kjøper heller ikke billige jeans. 

Jeg har både ullgensere fra Ganni og fra HM (premium selection). Synes de er like varme og holder seg like fint i vask. Forskjellen er 3000kr. 

Nå tenker jeg mest på forbruksklær til barn, som blir for smått/slitt i løpet av 6-12mnd

TS

Anonymkode: 8220e...0d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungdom idag vil ikke ha merkeklær med synlig logo, ikke her vi bor. så heldigvis er det ikke ønske om det. Men jeg vet det skaper frustrasjon hos noen mødre, som er veldig opptatt av dette selv 🤪Det har med status å gjøre. tilhørighet. De vil vise at de har penger. Gjenbruk og redesign er veldig in her. Men helst uten store logoer har jeg skjønt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Interessant!

Vi har god råd, men jeg ser ikke poenget med å bruke flere tusen kroner på plagg til barna. Jeg kan forstå at man velger å investere i klassiske plagg som varer i mange år, men ikke når det gjelder barn som sliter ut klærne i lek og vokser ut av dem på kort tid. Det er også vanskelig med arveklær, siden barna ofte har ulik stil.

For eksempel ser jeg flere 9/10-åringer som går med poloskjorter. Her hjemme er det jeg som vasker klærne, og jeg synes de rimeligere skjortene holder seg like bra som de dyre.

-TS

Anonymkode: 8220e...0d0

Det gjør de virkelig ikke. Har en poloskjorte som har nå vært gjennom 3 barn, den er faktisk like fin. Skjorter fra hm varer til ett barn, 5 vask så er de slappe og uformelig.

Nå kjøper ikke vi mye polo, gant osv. Er ikke så glad i de merkene. Det er jeg som bestemmer hva som kjøpes, og jeg som da bestemmer hva som skal brukes. Fine med mye av merkene er jo at de er "inn" hele tiden så neste synes det er flott å arve. Kunne ikke brydd meg om det var status, eller noe. Handler rett og slett om hvordan klærne sitter på kroppen, stoffet og holdbarhet. 
 

Anonymkode: 530ba...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor kjøper dere dyre merkeklær til barna deres? Og hva er poenget med å vise så mye logo? Er det for å signalisere at dere har penger, eller det sosial status (for å passe inn)? 

Hvor gammelt er barnet?

Ikke bruk kvalitet som en unnskyldning – merkeklær er ofte laget av samme polyester og produsert i de samme fabrikkene i Kina som klær fra Zara, Lindex og H&M.

Anonymkode: 8220e...0d0

Kvalitet og passform , enkelt og greit! Pass på deg selv du

Anonymkode: 16c89...722

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Interessant!

Vi har god råd, men jeg ser ikke poenget med å bruke flere tusen kroner på plagg til barna. Jeg kan forstå at man velger å investere i klassiske plagg som varer i mange år, men ikke når det gjelder barn som sliter ut klærne i lek og vokser ut av dem på kort tid. Det er også vanskelig med arveklær, siden barna ofte har ulik stil.

For eksempel ser jeg flere 9/10-åringer som går med poloskjorter. Her hjemme er det jeg som vasker klærne, og jeg synes de rimeligere skjortene holder seg like bra som de dyre.

-TS

Anonymkode: 8220e...0d0

Hvordan kan du vite det om du ikke kjøper dyrere plagg?

Anonymkode: 16c89...722

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Ungdom idag vil ikke ha merkeklær med synlig logo, ikke her vi bor. så heldigvis er det ikke ønske om det. Men jeg vet det skaper frustrasjon hos noen mødre, som er veldig opptatt av dette selv 🤪Det har med status å gjøre. tilhørighet. De vil vise at de har penger. Gjenbruk og redesign er veldig in her. Men helst uten store logoer har jeg skjønt.

Nope absolutt ikkr

Anonymkode: 16c89...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig i jeans. Vi kjøper heller ikke billige jeans. 

Jeg har både ullgensere fra Ganni og fra HM (premium selection). Synes de er like varme og holder seg like fint i vask. Forskjellen er 3000kr. 

Nå tenker jeg mest på forbruksklær til barn, som blir for smått/slitt i løpet av 6-12mnd

TS

Anonymkode: 8220e...0d0

Så plastisk fra hm og ull fra ganni er like varme? 
Ja, da skjønner jeg jo meningene dine når du ikke kjenner forskjell på plast og ull. 
Sparer forresten i fond vi også, men velger også å gå med gode klær på kroppen. 
Og hvorfor er jeans med merke bedre? Er ikke jeans bare det uansett? 

Anonymkode: 530ba...fb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...