Gå til innhold

Vinterdress Wheat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med den? Hvordan er den i størrelse? Baby er 17/18 mnd når hun skal bruke den i november/desember, usikker på om jeg skal kjøpe 86 eller 92? Skal jo ha den helt til april sikkert 🤔 Eventuelt noen andre gode vinterdresser?

Anonymkode: 401c8...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har fleecfor inni, ikke å anbefale.

Kjøp reima gotland eller puhuri til de minste, vanntett, behagelig og god passform. 

Anonymkode: 9009b...4ba

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har erfaring med den? Hvordan er den i størrelse? Baby er 17/18 mnd når hun skal bruke den i november/desember, usikker på om jeg skal kjøpe 86 eller 92? Skal jo ha den helt til april sikkert 🤔 Eventuelt noen andre gode vinterdresser?

Anonymkode: 401c8...375

Hvor lang er jenta da? Min gutt brukte ikke 92 før han var godt over 2 år. Du kan ikke se på alder, du må se på lengden/størrelsen.

Anonymkode: b887d...600

Skrevet

Hvor lang er jenta da? Min gutt brukte ikke 92 før han var godt over 2 år. Du kan ikke se på alder, du må se på lengden/størrelsen.

Anonymkode: b887d...600

Samme her, 92 passet først da han var 2,5 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den har fleecfor inni, ikke å anbefale.

Kjøp reima gotland eller puhuri til de minste, vanntett, behagelig og god passform. 

Hvorfor er ikke fleece inni anbefalt? 

Lurer oppriktig, siden jeg er førstegangs og akkurat har kjøpt en til datteren min 🙈

Anonymkode: 75a3d...971

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer oppriktig, siden jeg er førstegangs og akkurat har kjøpt en til datteren min 🙈

Kjøpt en wheat dress mener jeg 🙊

Skrevet

Jobber i barnehage, Wheat vinterdress er helt grei, litt stor og tung på en måte . Hvertfall ikke kjøp for stor dress , de barna som har alt for store vinterdresser, sliter skikkelig med å bevege seg ute om vinteren , ikke gøy. Til min har jeg hatt Reima Puhuri, liker passformen på de, de er veldig gode, myke og vanntette. Men noen synes kanskje den er litt kald, min er veldig varm av seg så det var ikke problem her, hadde alltid ullundertøy og ull eller fleecesett , under dressen. De dressene jeg er mest fornøyd med er Reima og Didrikson, Refleks på en god 3 plass, men de er også litt store og klumpete. 

Anonymkode: 1bfb3...771

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går sikkert helt fint, 😊 den er god og varm. Men det er lettere å variere med klær under, når det ikke er fleece inni dressen, det kan bli litt mye med ulltøy, ull/fleece, og fleece inni dressen . Og hvis den blir våt inni så tar det lang tid før den tørker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det går sikkert helt fint, 😊 den er god og varm. Men det er lettere å variere med klær under, når det ikke er fleece inni dressen, det kan bli litt mye med ulltøy, ull/fleece, og fleece inni dressen . Og hvis den blir våt inni så tar det lang tid før den tørker. 

Aah skjønner! :) Vi får se hvordan den er denne vinteren, om vi kjøper et annet merke neste år evt 😄

Skrevet

Det blir veldig klamt. Og tøyet henger seg fast hindrer bevegelse da det er mer friksjon enn i de som har glatt for inn.

Tar også lang tid å tørke om den blir våt, samt lukter fort vondt. 

Skrevet

Vi har hatt noen wheat dresser for noen år siden. De ble alltid ødelagt på den tapede sømmen ved knærne. Har aldri skjedd med reima eller didrikson. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jobber i barnehage, Wheat vinterdress er helt grei, litt stor og tung på en måte . Hvertfall ikke kjøp for stor dress , de barna som har alt for store vinterdresser, sliter skikkelig med å bevege seg ute om vinteren , ikke gøy. Til min har jeg hatt Reima Puhuri, liker passformen på de, de er veldig gode, myke og vanntette. Men noen synes kanskje den er litt kald, min er veldig varm av seg så det var ikke problem her, hadde alltid ullundertøy og ull eller fleecesett , under dressen. De dressene jeg er mest fornøyd med er Reima og Didrikson, Refleks på en god 3 plass, men de er også litt store og klumpete. 

Hvilken dress anbefaler du til større barn? reima puhuri har bare små barnsstørrelser/fasong. 

Skrevet

Kjøpte wheat vinterdress et år, dem ble ødelagt ganske så kjapt i sømmene. Den virket også tung. Holder meg til skogstad og didrikson.

Anonymkode: 48975...bb0

• Hjerte 1
Skrevet

Som andre her sier så var Wheat litt tung og stiv. Men om det gjelder alt fra dem aner jeg ikke. 

Anonymkode: 5f3b9...c47

• Hjerte 1
Skrevet

Min jente er stor for alderen og brukte 86 i vinterdress fra annet merke når hun var 20-22 mnd. Hun hadde den tynne parkdressen fra Wheat (som vi likte godt) i størrelse 80 fra hun var 11-18 mnd. Synes yttertøy er generelt stort i størrelsen. Så tror 92 blir alt for stort.

Anonymkode: dfe92...b62

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilken dress anbefaler du til større barn? reima puhuri har bare små barnsstørrelser/fasong. 

Reima Stavanger, eller Didrikson 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Reima Stavanger, eller Didrikson 😊

Har sett på de i butikken og syntes Stavanger var veldig tung.

Didrikson virker trang og litt stiv.

Skrevet

Min hadde wheat vinterdress første vinteren i barnehagen (2 år), var veldig fornøyd med den. Naturbarnehage, så mye ute, selv om ikke de nødvendigvis er så veldig aktive ute i den alderen. Men den ser nærmest ubrukt ut etter en sesong og barnet likte godt å ha på dressen, god bevegelighet og alltid god temperatur (varm unge). Nå er den for liten og har kjøpt Reima denne vinteren kun fordi mange skriver at de erfarer at Wheat ikke tåler så mye når de blir større og mer aktive. Var veldig i tvil da vi har vært veldig fornøyde med Wheat-dressen! Aldri problemer med tørking eller lukt. Kjøpte str 92 til en lang 2-åring, passa fint hele vinteren. 

Anonymkode: d56de...1bc

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...