AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #1 Skrevet 22. september 2024 Vi har vært seperarert i snart 1 år etter at jeg hadde en affære bak ryggen hans og forlot han etter det ble oppdaget. Nå ønsker han å vite hvorfor slik at han kan gå videre. Jeg har hele tiden lagt alt av skyld over på meg, ikke nevnt noe om at jeg ikke følte meg elsket, at jeg trengte kjærlighet etter årevis uten sex og nærkontakt. Jeg skulle bare gått istedet for å behandle han på den måten, det vet jeg. Skal jeg være ærlig? Eller bare fortsette å ta all skyld? Det var jo ikke hans skyld at jeg var utro, men han vil altså vite hvorfor det ble sånn. Anonymkode: 91bb8...ede 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #2 Skrevet 22. september 2024 Hadde sagt det. Om jeg ble bedratt hadde jeg trengt den oppriktige årsaken for å bli ferdig med det. Det er fortsatt viktig at du tar ansvar for valget ditt og presisere at du angrer. Du skulle selvfølgelig ha gått fra han først. Om du klarer å være ærlig kan han bruke dette til å være en bedre kjæreste i fremtida. Anonymkode: 0a4ad...c30 12 1 7
Krist1an Skrevet 22. september 2024 #3 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skal jeg være ærlig? Ja. 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #4 Skrevet 22. september 2024 Tenker at jeg ikke hadde sagt det. Ikke fordi han ikke fortjener å vite det du mener er sannheten, men fordi du har svært dårlig kommunikasjons evner. Hadde du kommunisert dette i forholdet tidligere så hadde du ikke trengt å være utro, samtidig viser det faktum at du var utro hvor umoden du er. Det eneste riktige er at du fortsetter å ta den skylda du fortjener, skån han fra å lyve mer til han Anonymkode: 41574...317 3
Pippi Lotta Skrevet 22. september 2024 #5 Skrevet 22. september 2024 Har dere barn? Om du er avhengig av godt samarbeid frem over, tror jeg det er veldig farlig å komme med gruner han kan oppfate som anklager på noen måte! Samtidig er det jo risiko å nekte å komme med noen begrunelse ogdå, så vanskelig valg. Jeg ville vært veldig forsiktig med formuleringene i det minste, om dere skal sammarbeide om barn i fremtiden. Er dere barnløse tenker jeg det er mindre farlig å være helt ærlig her. Han kan jo lære noe å sån f9 det bedre i neste forhold! 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #6 Skrevet 22. september 2024 Ja vær ærlig! Dette kan han få vite! Anonymkode: d36df...e7e 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #7 Skrevet 22. september 2024 Jeg forstår ikke hvorfor dette er så vanskelig å være ærlig om? Er det ikke derfor mange er utro? Fordi de lever i et kjærlighetsløst forhold uten intimitet? Anonymkode: c89b5...5e5 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #8 Skrevet 22. september 2024 Jeg synes du skal si det, når han faktisk spør. Det var ikke noe utroskap i vårt brudd, men jeg skulle like vel ønsket vi faktisk kunne fått snakket ut om alt som gikk galt. Det hadde betydd mye for meg. Anonymkode: ec79a...ed6 2 1
Fremmed fugl Skrevet 22. september 2024 #9 Skrevet 22. september 2024 Dette er din post hoc versjon av sanningen. Skjønner ikke hvorfor du skal fortelle om dine spekulasjoner. Det han nok vil ønsker forstå er veien din sammen med den du var utro med. Du skriver om årevis uten sex og nærkontakt, skal dere virkeligen begynne å diskutere hvem som har skyld i at forholdet kom på det sporet? Nei, styr unna.
Virrevirrevapp Skrevet 22. september 2024 #10 Skrevet 22. september 2024 Hvis dere skal finne sammen igjen, ja. En må være ærlig. Om dere skal gå videre hver for dere, tja. Dere er vel begge de samme som lagde situasjonen som du reagerte på med å være utro, så hvor konstruktivt tror du det blir ?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #11 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har vært seperarert i snart 1 år etter at jeg hadde en affære bak ryggen hans og forlot han etter det ble oppdaget. Nå ønsker han å vite hvorfor slik at han kan gå videre. Jeg har hele tiden lagt alt av skyld over på meg, ikke nevnt noe om at jeg ikke følte meg elsket, at jeg trengte kjærlighet etter årevis uten sex og nærkontakt. Jeg skulle bare gått istedet for å behandle han på den måten, det vet jeg. Skal jeg være ærlig? Eller bare fortsette å ta all skyld? Det var jo ikke hans skyld at jeg var utro, men han vil altså vite hvorfor det ble sånn. Anonymkode: 91bb8...ede Han trenger tydeligvis noen svar. Så lenge du er klar på at dette er hvordan du følte forholdet var og snakker i "jeg-vendinger", så er dette noe han evt kan lære av til neste gang. Siden han spør, så kan det tenkes at han virkelig ikke aner at noe var galt.. Anonymkode: 6c89a...3de 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #12 Skrevet 22. september 2024 Men om du ble behandlet så dårlig over så lang tid så burde du faktisk ha gått FØR du var utro. Idiotisk av deg å legge det over på mannen din. Anonymkode: 8c870...915 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #13 Skrevet 22. september 2024 Utroskap har bare en grunn, at man valgte å være utro. Så finnes det grunner man bruker til å rasjonalisere det. Det er gjerne gode grunner til å avslutte et forhold, men ikke en grunn til å gå bak ryggen på partneren sin. Anonymkode: b37e3...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #14 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har vært seperarert i snart 1 år etter at jeg hadde en affære bak ryggen hans og forlot han etter det ble oppdaget. Nå ønsker han å vite hvorfor slik at han kan gå videre. Jeg har hele tiden lagt alt av skyld over på meg, ikke nevnt noe om at jeg ikke følte meg elsket, at jeg trengte kjærlighet etter årevis uten sex og nærkontakt. Jeg skulle bare gått istedet for å behandle han på den måten, det vet jeg. Skal jeg være ærlig? Eller bare fortsette å ta all skyld? Det var jo ikke hans skyld at jeg var utro, men han vil altså vite hvorfor det ble sånn. Anonymkode: 91bb8...ede Ja, du bør si det, men du har fortsatt all skyld... Anonymkode: 2a0a9...e54
Trolltunge Skrevet 22. september 2024 #15 Skrevet 22. september 2024 Om du ikke et ærlig vil han definitivt lage seg utallige årsaker som totalt sett vil være verre enn å vite sannheten. Når han gnager så på dette fremdeles gjør han nok det. Ja fortell sannheten. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #16 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vært seperarert i snart 1 år etter at jeg hadde en affære bak ryggen hans og forlot han etter det ble oppdaget. Nå ønsker han å vite hvorfor slik at han kan gå videre. Jeg har hele tiden lagt alt av skyld over på meg, ikke nevnt noe om at jeg ikke følte meg elsket, at jeg trengte kjærlighet etter årevis uten sex og nærkontakt. Jeg skulle bare gått istedet for å behandle han på den måten, det vet jeg. Skal jeg være ærlig? Eller bare fortsette å ta all skyld? Det var jo ikke hans skyld at jeg var utro, men han vil altså vite hvorfor det ble sånn. Anonymkode: 91bb8...ede Det ER din skyld. Det er sannheten. Du er ikke mer ærlig om du forsøker å legge skylden over på han. Anonymkode: 1c02b...898
Tough cookie Skrevet 22. september 2024 #17 Skrevet 22. september 2024 Selvfølgelig må du fortelle om grunnen til at du var utro
Virrevirrevapp Skrevet 22. september 2024 #18 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utroskap har bare en grunn, at man valgte å være utro... Anonymkode: b37e3...b0f Ja, men det er jo ikke det han spør etter. Han vil hun skal forklare hvordan hun følte og tenkte. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #19 Skrevet 22. september 2024 Må bare presisere at dette ble tatt opp utallige ganger i løpet av ekteskapet. Og jeg har fra dag 1 tatt på meg all skyld, så jeg prøver ikke å bortforklare eller unnskylde utroskapen. Han vil vite hvordan det kom seg dit, det er det jeg lurer på om det er så lurt å fortelle. Jeg er så redd for å gjøre han enda mer vondt enn jeg allerede har gjort. TS Anonymkode: 91bb8...ede 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #20 Skrevet 22. september 2024 Det med å peke på den type årsaker for utroskap er jo et minefelt, for det kan oppleves som man legger skylden på den andre, eller kommer med unnskyldninger for det man gjorde. Men når det har gått et år, når han er så bestemt på at han faktisk vil vite det.. jeg hadde da sagt det. Selvfølgelig fremdeles tatt på meg skyld, for det er jo hundre prosent din feil at du valgte den "løsningen" på problemene. Men det kan likevel være greit å snakke om problemene. Om dere har gått årevis uten sex og nærkontakt, så kan det da ikke komme helt ut av et blå for han at dere hadde noen problemer heller... Han har jo tydeligvis ikke akseptert at utroskapen bare skjedde, og trenger en forklaring som gir mer mening. Noen trenger også å gjøre en liten obduksjon/post mortem på forholdet og finne dødsårsakene for å kunne gå videre. Det kan jo bli en fin samtale for dere begge, om tonen mellom dere er god. Å ha litt mer fokus på hvorfor forholdet havarerte, ikke bare på utroskapen, som jo vel var mer et symptom enn en årsak. Jeg vil anta at dere begge har litt skyld i at det ikke var sex og nærhet på mange år. Bare velg ordene dine med omhu, vær forsiktig med beskyldninger, si mer "jeg følte" enn "du gjorde". Vær diplomatisk. Poenget må vel være at begge skal prøve å se den andres side. Du kan også få noe ut av dette. Anonymkode: 3f960...b2f 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå