Gå til innhold

Mamma har ordnet seg type, pappa døde for 1 år siden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk at hun fant kjærlighet igjen! Ingen kan sette seg inn i hva hun har vært igjennom. Tapet av livspartner fører med seg en tsunami av følelser og tanker i lang tid. 
Hun sørger fremdeles men prøver å skape en viss balanse i livet sitt. Hjerte hennes er fremdeles knust men hun kjemper for å finne gode øyeblikk. Nå har hun nærhet og trøst og selskap i en ny mann. Det hjelper henne å lege mye. Prøv å se det sånn, vær så snill. 

Enka

Anonymkode: c5121...a03

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at moren din har dunnet seg ny samboer!

Det bør være fokuset.

Anonymkode: d1f4d...650

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver "har vert gift i 30 år". Og selv er hun 34 pluss har en storesøster. Da vil det si at mamma fikk barn lenge før hun giftet seg. Litt merkelig at det skal være så travelt med forlovelse nå da?

Anonymkode: 54146...19e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator: er dette nok en tråd der samme person svarer under ulike brukere? 

Anonymkode: 3980a...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror folk denne tråden er tull?

takk for hjelpen….

Anonymkode: 90af8...484

Som om man ikke har det kjipt nok fra før 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følelser rundt temaer som dette blir man aldri enige om. Men det er klart at å besøke mor som bor i barndomshjemmet med en annen mann er spesielt. Har hun fjernet alle spor etter far,- bilder, seng, personlige ting osv. Kan ikke være vanskelig å se for seg at dette kan være vanskelig for mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å ha egne følelser i dette. Det er ekstremt tungt å miste noen brått. Men vi alle takler sorg annerledes, og din mor har funnet kjærlighet og glede med en ny person. 

Helt ærlig vil jeg anbefal deg å bestille en time hos psykolog, for noen ganger kan det hjelpe å snakke med noen utenforstående som kan sette ting i perspektiv.

Dine følelser er ekte, og de er ikke feil. Du har absolutt rett til å ha vanskeligheter med å akseptere dette, men din mor sine følelser i dette betyr også noe. 

Anonymkode: ee1db...5cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun skriver "har vert gift i 30 år". Og selv er hun 34 pluss har en storesøster. Da vil det si at mamma fikk barn lenge før hun giftet seg. Litt merkelig at det skal være så travelt med forlovelse nå da?

Det handler gjerne om at hun nå faktisk har erfart at livet endrer seg på sekunder, fra normalt til dyp krise.

Hun har fått en utvidet forståelse av at det er nå livet skjer. Her og nå. Hun har ingen tid å miste. Og lar ikke mulighetene til å kjenne på noe godt, gå fra seg.

Perspektivene på livet endres ofte ved traumatisk tap av partner. Smerte og sorg skal plutselig eksistere side om side med deg hver eneste dag. I hver celle av kroppen kjennes det. Er hun traumatisert i tillegg, skal hun håndtere traumereaksjonene på daglig eller ukentlig basis. Huden hennes er revet bort, hun er enormt sårbar og det er så mye som skal heles. 

livet er i full ubalanse.

Da gjelder det å pøse på med gode ting i den andre vektskåla så hun ikke tipper helt over og inn i mørket. 

Hun har knekt en kode, denne kvinnen. Hun har skjønt at hun må slippe til det gode igjen. Det kan redde henne.

Enka

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd det høres flott ut

mange eldre som dør av kjærlighetssorg eller blir helt hjelpessløse 

forutsetter at ny partner vil dem vel selvfølgelig

Anonymkode: da1cb...6ef

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler gjerne om at hun nå faktisk har erfart at livet endrer seg på sekunder, fra normalt til dyp krise.

Hun har fått en utvidet forståelse av at det er nå livet skjer. Her og nå. Hun har ingen tid å miste. Og lar ikke mulighetene til å kjenne på noe godt, gå fra seg.

Perspektivene på livet endres ofte ved traumatisk tap av partner. Smerte og sorg skal plutselig eksistere side om side med deg hver eneste dag. I hver celle av kroppen kjennes det. Er hun traumatisert i tillegg, skal hun håndtere traumereaksjonene på daglig eller ukentlig basis. Huden hennes er revet bort, hun er enormt sårbar og det er så mye som skal heles. 

livet er i full ubalanse.

Da gjelder det å pøse på med gode ting i den andre vektskåla så hun ikke tipper helt over og inn i mørket. 

Hun har knekt en kode, denne kvinnen. Hun har skjønt at hun må slippe til det gode igjen. Det kan redde henne.

Enka

Men da må du også ha full respekt for de som ikke klarer eller vil gå inn i nytt forhold? Kanskje de nettopp har stor respekt og kjærlighet til den som er gått bort, og derav vil leve ensom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe av det samme da pappa fant seg ny kjæreste etter mamma gikk bort. Han var nyforelsket, hadde ikke datet noen siden tenårene, hoppet skikkelig uti med begge beina med en dame som ikke var noen catch, for å si det mildt. Nå ble det etterhvert slutt mellom dem (men ikke før hun hadde lånt masse penger av ham og vært voldelig), men det var vanskelig å måtte stå og se på... Jeg synes ikke det var noe morsomt, men synes heller ikke jeg kunne blande meg opp i hans privatliv. Min søster kuttet kontakten med ham og jeg synes vel egentlig at det var ganske urimelig. Det må være lov å gå videre (og ta dårlige avgjørelser).

Anonymkode: 1926e...7b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da må du også ha full respekt for de som ikke klarer eller vil gå inn i nytt forhold? Kanskje de nettopp har stor respekt og kjærlighet til den som er gått bort, og derav vil leve ensom..

Selvfølgelig! Alle velger sin vei.  Jeg håper ikke innlegget mitt bar preg av at å gå inn i nytt forhold er det eneste rette. Det var i såfall ikke meningen🙏

Enka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du bruker barnslige ord for en på 34, "ordnet seg ny type".. og fokuset på deg og søster selv om mamma er lykkelig.. dette er tull. 

Sorry 

Anonymkode: 3980a...594

Det er helt normalt for noen på 34??

De står i en sorg. 

Stor klem til deg ts ❤️ Syns det høres litt skummelt ut at forholdet har oppstått og utviklet seg såpass raskt, spesielt siden mammen din i likhet med dere nettop har opplevd dyp sorg og traume. Er den nye snill, eller er det noe muffins med han?

Anonymkode: a5509...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

HVORFOR er det merkelig? Mammen min har aldri giftet seg og har 3 barn, hun har vært forlovet i årevis med en mann hun ikke har fått noen av oss med. Det er så sinnsykt mange dumme mennesker på kg, kan dere serriøst slutte?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

HVORFOR er det merkelig? Mammen min har aldri giftet seg og har 3 barn, hun har vært forlovet i årevis med en mann hun ikke har fått noen av oss med. Det er så sinnsykt mange dumme mennesker på kg, kan dere serriøst slutte?

Men når ts står mitt oppe i en sorg og har litt problematisk tilnærming til plutselig ny type/forlovelse, er det så merkelig da? Prøv å sette deg inn i hennes situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pappa døde brått for 1 år siden

vært gift med mamma i 30 år.. og det har vært vanskelig for hele familien at pappa døde så brått og uventet av hjerneblødning…

nå har mamma ordnet seg ny type som flyttet inn hos henne ( mitt barndomshjem) 1 mnd etter de ble sammen.. ( han har 2 barn i alderen 18-22 år) jeg er 34.. 

de har også forlovet seg..

er det feil av meg å reagere?

ser mamma er lykkelig etter alt det tunge hun har vært igjennom men føler det er er svik mot meg og min storesøster som har vært kraftig deprimert i tiden etter pappa døde.. det er nå dårlig stemning mellom meg og min mamma… min storesøster bryr seg ikke fullt så mye..

hva mener dere? Har jeg noe jeg kunne sagt ifb dette? Oppfører jeg meg som en bortskjemt drittunge? 

Så hyggelig at din mor har kommet seg videre. 

Anonymkode: ab069...32f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå skriver TS fordi hun er lei seg og svaret ditt er å forverre situasjonen?

Anonymkode: 54843...3b9

Hvis du hadde tenkt deg om litt, så vil et krav om skifte av boet kanskje få mor til å avslutte samboerskapet.

Anonymkode: 11eb3...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hyggelig at din mor har kommet seg videre. 

Anonymkode: ab069...32f

Burde jo komme seg videre på en hyggelig måte datteren også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men når ts står mitt oppe i en sorg og har litt problematisk tilnærming til plutselig ny type/forlovelse, er det så merkelig da? Prøv å sette deg inn i hennes situasjon.

Jeg sier jo det IKKE er merkelig og er i motsetning til andre, på ts sitt lag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...