Gå til innhold

Til deg som hoster ut i luften mot folk på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smitten sprer seg uansett. Et host kan komme brått på, ikke alltid man får opp albuen i tide. 

Anonymkode: f9851...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har astma og allergi, hoster nesten alltid på bussen. Noen ganger kan jeg få skikkelig ille hostekuler. Og noen ganger kommer det så raskt, at jeg ikke rekker å få opp armen min. Men jeg finnes jo ikke smittsom. 

Anonymkode: 11d3c...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Smitten sprer seg uansett. Et host kan komme brått på, ikke alltid man får opp albuen i tide. 

Da klemmer man sammen leppene, og gjør en manøver til neste host. Noen sekunder får man til!

Anonymkode: ca6bc...cf5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Duuu, nå må du gi deg 😅 Ikke noe fjerting på bussen plz! 😂

Anonymkode: 568b8...3d8

Har vel aldri tatt livet av noen

Anonymkode: a287f...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da klemmer man sammen leppene, og gjør en manøver til neste host. Noen sekunder får man til!

Nope, jeg bestemmer ikke selv når jeg skal hoste, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nope, jeg bestemmer ikke selv når jeg skal hoste, gitt. 

Du klemmer sammen leppene så den første hosten holder seg så innestengt som mulig i din munn, mens du lynkjapt løfter en arm som tar imot resten. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det slutter aldri å overraske hvor mye manglende oppdragelse og rådende narssisisme som finnes ute blant voksne folk. Dessverre er det alt mulig som tar offentlig transport, også en del i psykisk ubalanse som enten ikke kan eller vil oppføre seg. Å hoste i armkroken eller i det minste prøve å dekke for nebbet om det kommer så overraskende på, det trodde jeg alle voksne mennesker er i stand til.

Men mange er rett og slett bare bitre drittsekker.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du klemmer sammen leppene så den første hosten holder seg så innestengt som mulig i din munn, mens du lynkjapt løfter en arm som tar imot resten. 

Hoste holder seg ikke innestengt av å klemme sammen leppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hoste holder seg ikke innestengt av å klemme sammen leppene. 

Leppene kan holde tilbake noe av det aller første hostet, i såpass mange mikrosekunder at man rekker å løfte en arm, vri hodet unna, etc. Men nei, det er ikke lett, jeg innrømmer det. Flere år på høyere studium, minst. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leppene kan holde tilbake noe av det aller første hostet, i såpass mange mikrosekunder at man rekker å løfte en arm, vri hodet unna, etc. Men nei, det er ikke lett, jeg innrømmer det. Flere år på høyere studium, minst. 

Haha, jeg har over 50 års studier i forkjølelser 😄 men rekker ikke alltid opp med albuen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, jeg har over 50 års studier i forkjølelser 😄 men rekker ikke alltid opp med albuen. 

Følger du ikke med i timen? Med forkjølelser så skal du holde deg hjemme. Hjemme kan du gjøre hva du vil, vi snakker om på buss og bane i denne tråden.

Grevling skrev (23 minutter siden):

Det slutter aldri å overraske hvor mye manglende oppdragelse og rådende narssisisme som finnes ute blant voksne folk. Dessverre er det alt mulig som tar offentlig transport, også en del i psykisk ubalanse som enten ikke kan eller vil oppføre seg. Å hoste i armkroken eller i det minste prøve å dekke for nebbet om det kommer så overraskende på, det trodde jeg alle voksne mennesker er i stand til.

Men mange er rett og slett bare bitre drittsekker.

Skulle en gjøre opptellinger på kg over alle med kunnskap om og evne til å diagnostisere andre med blant annet narsissisme så er antallet med den og andre psykiatriske diagnoser enorm i forhold til hva som finnes ute i den virkelige verdenen.

Anonymkode: 69d0b...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Til host nr 2 eller 3 rekker du å gjøre en manøver ute blandt folk. Om ikke bare for å utvise et forsøk på hensyn. Men klart, uhyre komplisert, full medfølelse. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Følger du ikke med i timen? Med forkjølelser så skal du holde deg hjemme. Hjemme kan du gjøre hva du vil, vi snakker om på buss og bane i denne tråden.

Skulle en gjøre opptellinger på kg over alle med kunnskap om og evne til å diagnostisere andre med blant annet narsissisme så er antallet med den og andre psykiatriske diagnoser enorm i forhold til hva som finnes ute i den virkelige verdenen.

Og så takker vi deg for ditt nebbete bidrag i tråden, anon. Ha en fortsatt fortreffelig søndag🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun som hostet meg inn i ansiktet på bussen i dag, satt og scrollet på mobilen mens hver hostet og gjorde ingenting for å snu seg bort.

Hun glemte kanskje at hun ikke var hjemme hos seg selv😐

Ts

Anonymkode: 1f778...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er en anbefaling, ikke noe "skal". Vi er ikke i pandemien lenger. Og iblant må man faktisk ting selv om man er forkjølet. Men nå er det jo ikke slik at man bare hoster hvis man er forkjølet, de fleste mennesker hoster hver dag. Og man kan ikke bli hjemme hver dag tilfelle det skulle komme et plutselig hosteanfall.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Til host nr 2 eller 3 rekker du å gjøre en manøver ute blandt folk. Om ikke bare for å utvise et forsøk på hensyn. Men klart, uhyre komplisert, full medfølelse. 

Ja til andre og tredje host rekker man det, ingen har sagt noe annet. Nå har jeg tydeligvis gitt et inntrykk av at jeg er en av de som hoster i alle retninger uten å gjøre noe forsøk på å dempe det, men det er ikke tilfelle. Jeg bare påpeker at slett ikke alle rekker å få opp albuen alltid, og mange av oss hoster mye av ulike årsaker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar t-banen i Oslo hver dag, og ofte buss. Merker lite til at folk hoster, ikke ser gamle folk/gravide/krykker etc som det klages på støtt. De fleste er greie, oppegående folk.

Anonymkode: 0cd06...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor gjør du det? Når jeg kjenner din varme "hostepust" mot ansiktet mitt, er det stor sjanse for at du smitter meg.

Host i armkroken for svarte svingende🤧

Egoist!

Ble du syk etter bussturen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Seriøst?? Da kan man jo bare legge ned hele samfunnet hvert vinterhalvår. Så får du jobbe 70-timersuke hele sommerhalvåret for å finansiere NAV-utbetalingene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (4 minutter siden):

Ble du syk etter bussturen da?

Det får tiden vise

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke lov å kritisere islam. Hvorfor det? Det er helt på trynet. 

Anonymkode: 6af49...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...