Gå til innhold

Hva gjør du for at kroppen skal være mest mulig ren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks. bruker du noe spesielt vaskemiddel, spesielle produkter og velger du en spesiell type mat?

Jeg blir litt skremt av å lese om hva alt man får i seg gjør med kroppen, men føler det hele blir overveldende, og spesielt plast rundt mat er det så og si umulig å unngå. Inneluft er det også vanskelig å gjøre noe med for å unngå mikroplast f.eks. Jeg tenker at jeg bare må starte en plass, så tar gjerne imot gode tips fra andre som er opptatt av det.

Anonymkode: ef78b...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

F.eks. bruker du noe spesielt vaskemiddel, spesielle produkter og velger du en spesiell type mat?

Jeg blir litt skremt av å lese om hva alt man får i seg gjør med kroppen, men føler det hele blir overveldende, og spesielt plast rundt mat er det så og si umulig å unngå. Inneluft er det også vanskelig å gjøre noe med for å unngå mikroplast f.eks. Jeg tenker at jeg bare må starte en plass, så tar gjerne imot gode tips fra andre som er opptatt av det.

Anonymkode: ef78b...f36

Det beste rådet er å slutte å tenke for mye på sånt..Kroppen vår tåler mye hvis du sover godt og ikke gir den for mye gift som ultraprosessert mat, brus og godteri og billige hydrogenbehandlede industioljer ( eller plantemargarin som de kaller det).

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh. Jeg bruker vaskemiddel for sensitiv hud og har en forholdsvis sunt kosthold. For at jeg skal være ren utenpå, så dusjer jeg. Har hørt det funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du legger i å være "ren", men er ekstra opptatt av det nå i svangerskapet da jeg er klar over at fostre påvirkes resten av livet av de miljøgiftene de utsettes for. Så jeg er påpasselig f.eks på hva jeg smører på huden, og bruker stort sett ikke sminke etc. Prøver i så stor grad som mulig å bruke klær som er trygge mtp både miljøgifter og annet, og da er det selvsagt lurt å velge plagg som er GOTS eller Øko-Tex sertifisert. 

Bruker vaskemiddel fra Ezogreen.

Så prøver jeg å velge økologisk matvarer der det faktisk spiller en rolle da. 

Anonymkode: 1b727...51a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker kun kaffe og vann, svært lite ultraprossesert og sukker, bruker ingen produkter med parfyme i.

Anonymkode: 1b51a...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

F.eks. bruker du noe spesielt vaskemiddel, spesielle produkter og velger du en spesiell type mat?

Jeg blir litt skremt av å lese om hva alt man får i seg gjør med kroppen, men føler det hele blir overveldende, og spesielt plast rundt mat er det så og si umulig å unngå. Inneluft er det også vanskelig å gjøre noe med for å unngå mikroplast f.eks. Jeg tenker at jeg bare må starte en plass, så tar gjerne imot gode tips fra andre som er opptatt av det.

Anonymkode: ef78b...f36

Forstår dine beskymringer og at du ønsker en endring. Jeg kan kort nevne hva jeg gjør: 

- Bruker 1/2 vann og 1/2 klar eddik med noen dråper lavendelolje som skyllemiddel når jeg vasker klær. Bruker "snille" rengjøringsmidler ellers også. Uten for mye parfyme. 

- Kjøper økologisk mat der det utgjør en forskjell. F.eks. er stor forskjell på øko-spinat og vanlig spinat, men liten forskjell på øko-gulrot og vanlig gulrot. Er glad i merker som Klar, Änglmark, Kolonihagen osv. Handler en del mat på den lokale Reko-ringen. 

- Lager maten fra bunnen selv. Spiser mest "hel" mat. Kjøper ikke ultraporsessert mat. Spiser helst etter sesong og lokalprodusert. 

- Bruker svanemerket hudpleie og sminke der jeg har mulighet. Bruker svanemerket tannkrem. 

- Lufter leiligheten ofte. Går mye turer i skog og mark for å trekke frisk luft. Flyttet også litt utenfor byen jeg bor i. 

 

 

Anonymkode: 4937a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...