Gå til innhold

Det pipler vann ut av leggen. Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg slo et lite sår nederst på den ene leggen i går. Det var ikke vondt, og det blødde nesten ingenting og ga seg fort, men etterpå kjente jeg at buksebenet ble vått og det var vann i skoen, uten at jeg forsto hvorfor.  Jeg gikk inn og tørket og skiftet tøy og satte meg ned.  Jeg så at det var vått på gulvet der jeg satt, men forsto ikke hvorfor.  Det tok en stund før jeg plutselig oppdaget vanndråper som rant nedover leggen, men tenkte ikke at det var noe farlig.  Jeg festet et Tena Lady-bind med tape rundt leggen, i mangel av mer passende bandasje. Det fylte seg opp etter noen timer, og siden har jeg skiftet dette et par ganger. Det lekker fortsatt like mye, etter nesten et døgn.

Jeg har lett for å samle vann i kroppen, og høyre legg er verst, så jeg tar vanndrivende medisin. Det kan ha en sammenheng med at jeg også får betablokkere og blodtrykksmedisin fast.

Jeg har googlet, men finner ikke noen forklaring på at vannet renner ut.  Kun forklaring på hvorfor leggene hovnet.  Jeg har legetime til fredag, men er det noen her som har hørt om slikt og vet om det haster å reagere?  Eller regne med at det gir seg?  Som sagt, ingen smerte eller blødning, kun vann. 
 Det er sikkert ingen grunn til bekymring?

kl. 10.40. Edit: har ringt legevakt. Venter på å bli ringt tilbake av en lege.

En time senere:  lege ringte meg. Ingen fare, går fint å nevne det for fastlegen til fredag. Nå må jeg doble dosen med vanndrivende i noen dager, finne frem støttestrømpene og ha beina hevet om jeg kan.

Se det.  Gikk jo helt fint dette. Takk for alle oppfordringene om å kontakte legevakt. Dere er gode 😊. Ha en fin søndag 🌞🍁❤️

Endret av Perine
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Hadde nok tatt kontakt med legevakta å hørt

Skrevet

Ville ringt legevakten jeg, ikke gå og vent når du går på diverse medisiner og kroppen oppfører seg merkelig.

Anonymkode: 42170...384

• Liker 3
Skrevet
jegerrinne skrev (1 minutt siden):

Hadde nok tatt kontakt med legevakta å hørt

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ringt legevakten jeg, ikke gå og vent når du går på diverse medisiner og kroppen oppfører seg merkelig.

Anonymkode: 42170...384

Takk for svarene.  Jeg hadde ikke lyst til å plage dem unødvendig, men kan jo ta en telefon for sikkerhets skyld. Jeg har ikke turt å ta dagens dose med medisiner ennå, i tilfelle.  Så jeg følte meg usikker og tenkte at vi hadde noe helsepersonell på forumet.

Skrevet

Jeg hadde nok ringt legevakta jeg og.

Anonymkode: 31ea1...e50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet
Perine skrev (1 minutt siden):

Takk for svarene.  Jeg hadde ikke lyst til å plage dem unødvendig, men kan jo ta en telefon for sikkerhets skyld. Jeg har ikke turt å ta dagens dose med medisiner ennå, i tilfelle.  Så jeg følte meg usikker og tenkte at vi hadde noe helsepersonell på forumet.

Ta å ring. Bedre å få noen der til å svare. Så er en i hvertfall forhørt seg med helsepersonell 

Skrevet

Det er ikke lov til å gi råd som helsepersonell her inne. Ring din lokale legevakt og få råd der.

Anonymkode: 4415d...db5

• Nyttig 4
Skrevet
jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Ta å ring. Bedre å få noen der til å svare. Så er en i hvertfall forhørt seg med helsepersonell 

Enig, ts ring legevakten å hør hva du skal gjøre i fht medisinering. Du må også på apotek å få kjøpt absorberende bandasjer. Legg håndduker i sengen og sofaen der du har benet så slipper du søl. 
Hvis du har hull i huden, og har vann i kroppen så er ikke det unaturlig at det pipler ut vann der. Det er nok helt ufarlig, men legevakt for å forhøre seg om hva du skal foreta deg er lurt :) 

Anonymkode: 1309c...558

• Liker 1
Skrevet
Perine skrev (16 minutter siden):

Hei, jeg slo et lite sår nederst på den ene leggen i går. Det var ikke vondt, og det blødde nesten ingenting og ga seg fort, men etterpå kjente jeg at buksebenet ble vått og det var vann i skoen, uten at jeg forsto hvorfor.  Jeg gikk inn og tørket og skiftet tøy og satte meg ned.  Jeg så at det var vått på gulvet der jeg satt, men forsto ikke hvorfor.  Det tok en stund før jeg plutselig oppdaget vanndråper som rant nedover leggen, men tenkte ikke at det var noe farlig.  Jeg festet et Tena Lady-bind med tape rundt leggen, i mangel av mer passende bandasje. Det fylte seg opp etter noen timer, og siden har jeg skiftet dette et par ganger. Det lekker fortsatt like mye, etter nesten et døgn.

Jeg har lett for å samle vann i kroppen, og høyre legg er verst, så jeg tar vanndrivende medisin. Det kan ha en sammenheng med at jeg også får betablokkere og blodtrykksmedisin fast.

Jeg har googlet, men finner ikke noen forklaring på at vannet renner ut.  Kun forklaring på hvorfor leggene hovnet.  Jeg har legetime til fredag, men er det noen her som har hørt om slikt og vet om det haster å reagere?  Eller regne med at det gir seg?  Som sagt, ingen smerte eller blødning, kun vann. 

Sikkert betennelse. Ta en tur til legevakta 

Anonymkode: e562c...2fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ringte nå nettopp, og hun som svarte, forsto ikke hva det var, og det ble bestemt at en av legene skulle ringe meg tilbake, og ville vurdere om jeg fikk komme dit.  
Begynner å føle meg litt spesiell her jeg sitter, da hun så åpenbart ikke hadde hørt om det før.  Kanskje jeg er rar.

Skrevet

Ingen grunn til bekymring, alt i orden.  Oppdatert hovedinnlegget 😊

• Liker 1
Skrevet

Husk å gi beskjed om hvilke medisiner du står på.

Anonymkode: a5e0c...400

Skrevet

Så bra at du ringte og snakket med de 😊

Anonymkode: 31ea1...e50

Skrevet
Perine skrev (2 timer siden):

kl. 10.40. Edit: har ringt legevakt. Venter på å bli ringt tilbake av en lege.

En time senere:  lege ringte meg. Ingen fare, går fint å nevne det for fastlegen til fredag. Nå må jeg doble dosen med vanndrivende i noen dager, finne frem støttestrømpene og ha beina hevet om jeg kan.

Se det.  Gikk jo helt fint dette. Takk for alle oppfordringene om å kontakte legevakt. Dere er gode 😊. Ha en fin søndag 🌞🍁❤️

Denne vil jeg gjerne ha en oppdatering på (for å lære) utover i uka og særlig etter fastlegens uttalelse! 

Anonymkode: 08c7d...c6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne vil jeg gjerne ha en oppdatering på (for å lære) utover i uka og særlig etter fastlegens uttalelse! 

Det skal bli :)  Jeg har time hos fastlegen til fredag, og foreløpig får jeg stole på det som legevaktlegen sa i telefonen.  Jeg ble jo litt bekymret fordi jeg ikke visste at slikt noe kunne skje.

Skrevet

Så ble visst leggen tom for ekstra væske, for nå har det sluttet å dryppe.

Merkelig opplevelse.

Skrevet
Perine skrev (Akkurat nå):

Så ble visst leggen tom for ekstra væske, for nå har det sluttet å dryppe.

Merkelig opplevelse.

Eller kroppen har klart å tette lekkasjestedet? Tror nok helst det, og ikke at foten er tom for væske.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 12.57):

Vært hos legen, som gjentok at det ikke var skjedd noe farlig, men hun sa at det var betent og skrev ut antibiotika til meg.  Disse skal jeg ta 4 om dagen av i 7 dager.

Jeg fikk beskjed om å fortsette på dobbel dose vanndrivende også.

Flott med alt som lar seg fikse 😊

IMG_2703.jpeg

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 10.16):

Du hadde helt rett.

Endret av Perine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...