AnonymBruker Skrevet 22. september #21 Del Skrevet 22. september Syns disse reglene er så rare, siden det ikke er ID-kontroll til Tyskland fra Norge og vice versa vanligvis. Det burde vært like regler over hele linja. Anonymkode: a06ea...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #22 Del Skrevet 22. september Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #23 Del Skrevet 22. september Kommer man ombord i det hele tatt uten pass? Tok nylig båt fra Danmark til Norge og måtte vise pass ved innsjekk i Danmark i tillegg innreisekontroll av politi i Norge. Anonymkode: 25cee...43c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #24 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: d8e37...52d Du kommer inn i Norge uten pass. Det tar bare litt lengre tid å sjekke id-en din. Men jeg tror ikke fergeselskapet slipper deg ombord uten gyldig id. Anonymkode: 25cee...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #25 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser de nøye på passene? Slik at de sjekker utløpsdato og slikt? Anonymkode: d8e37...52d Det er Tyskland, hvor hele stereotypen er basert på byråkratisk rigiditet og orden skal det være... Så det ville jeg ha gått ut fra. Anonymkode: d2371...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #26 Del Skrevet 22. september Jeg har tatt kielferga mange ganger og vil si at de ikke sjekker passet nøye. Et par av gangene har de ikke "åpnet" boka engang, bare bekreftet at jeg har pass i hånda. Så du kan ta sjansen med et utgått pass, sier ikke at det går, men du kan ta sjansen. Anonymkode: 105a9...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #27 Del Skrevet 22. september For det første tror jeg ikke shopping i Kiel kvalifiserer til nødpass, men du kan alltids prøve. Jeg er ofte på Color Line med min sønn på 8. Har du ikke pass så IKKE gå i land. Fergen kan du ta, men de sjekker passet ditt på vei inn i båten fra Kiel. Men TS, har du ikke sjekket sånn da du bestilte?? Du skal jo i land i utlandet tenker du, og da burde vel slikt ha vært tenkt over lenge før? Anonymkode: b3e9d...52a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #28 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har tatt kielferga mange ganger og vil si at de ikke sjekker passet nøye. Et par av gangene har de ikke "åpnet" boka engang, bare bekreftet at jeg har pass i hånda. Så du kan ta sjansen med et utgått pass, sier ikke at det går, men du kan ta sjansen. Anonymkode: 105a9...f97 Absolutt ikke å anbefale når Color Line først har disse regelene. Men synes det er merkelig, siden man kan dra til nærmeste flyplass og komme seg hjem derfra uten pass. Anonymkode: a06ea...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 22. september #29 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Til dere som skriver «hold dere på båten»… kan man det? Jeg reiste med min mor som ble syk på vei ned og det var masse styr for at kunne bli igjen på båten. Anonymkode: 875ce...5fa 0 stress. Vi har tatt båten 1 gang i året i 8 år. Og kun vært i land 2 ganger. Sittet da i den ene kafeteriaen som er åpen. Gått rundt sittet oppe på dekk eller slappet av på rommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #30 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): For det første tror jeg ikke shopping i Kiel kvalifiserer til nødpass, men du kan alltids prøve. Jeg er ofte på Color Line med min sønn på 8. Har du ikke pass så IKKE gå i land. Fergen kan du ta, men de sjekker passet ditt på vei inn i båten fra Kiel. Men TS, har du ikke sjekket sånn da du bestilte?? Du skal jo i land i utlandet tenker du, og da burde vel slikt ha vært tenkt over lenge før? Anonymkode: b3e9d...52a Jo,jeg men av en eller annen grunn var jeg sikker på at passet var ok. Tror du barnet mitt blir nektet å gå ombord med dette passet? Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 22. september #31 Del Skrevet 22. september Du kommer på båten og kan reise uten problemer. Vil du være helt trygg holder du deg på båten i Kiel, men går normalt helt fint uansett. Color Line har helt rett i at gyldig pass/ID-kort strengt tatt er eneste gyldige legitimasjon i Tyskland for norske statsborgere, men du blir ikke nektet å komme på båten så lenge du har et eller annet med bilde som stemmer med navnet på boardingkortet. Skulle du derimot sjekket inn i Kiel for å reise til Oslo er de ofte litt mer pirkete. Men - husk at Tyskland har innført innskjerpet grensekontroll nå, og at det fort kan være at du ikke kommer av båten i Kiel uansett om ikke alt er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #32 Del Skrevet 22. september Vi tro at en del av det som står her er utdatert ettersom Tyskland akkurat har innført grensekontroll. Det er nettopp skjedd i løpet av de siste par ukene. Så tror det absolutt er påkrevet med pass nå. https://www.dw.com/en/german-police-reintroduce-spot-controls-at-all-borders/a-70240598 Anonymkode: b8c3e...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #33 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Huff😥 Men det er jo barn. Selv om passet er utgått så er det jo bilde og navn som viser hvem barnet er. Og denser jo et navn stemmer med boardingkort et og slikt. Er det virkelig helt krise når foreldre har passene sine i orden og har med fødselsattest på barnet i tillegg? Hva kan de gjøre da? Anonymkode: d8e37...52d Innreiseregler er Innreiseregler. Du kommer ikke ombord på fergen uten pass. Det gis ikke unntak på dette! Anonymkode: a337d...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22. september #34 Del Skrevet 22. september Men hvorfor ikke bare bytte dato? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #35 Del Skrevet 22. september Jeg hadde reist uten gyldig pass. Et av barna hadde stavefeil i billetten, og det ble veldig styr i Tyskland. Trodde et lite øyeblikk vi ikke kom ombord, men vi fikk tilslutt lov til å booke om… tviler sterkt på at vi hadde kommet med om ikke passet var gyldig. Anonymkode: e906c...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #36 Del Skrevet 22. september Tyskland innførte passkontroll i år. Min fetter ble stoppet for passjekk på autobahn. Vi var til Tyskland i sommer, måtte skaffe pass til barnet. Du kommer ikke ombord på kielfergen uten pass!! De samme regler gjelder også om du ikke går i land i kiel. Du er på tysk territorium. Alle reiseoperstører er pliktig til å hjelpe til med at reisende følger reglene. Ellers kan de få problemer, de har jo bevilgninger for å få legge til kai. Så, du er nødt til å skaffe pass. Legg frem reisebevis hos politiet og be om nødpass. Da får du raskere behandling på ordinært pass, og pass er billigere. Under 500kr. Skal du ha nødpass, koster det 1600...ca. Kjedelig å ha pakket, og ikke få være med ferga. Anonymkode: a337d...5d7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #37 Del Skrevet 22. september De sjekker ikke pass/ID-kort når man tar fergen fra Oslo, nei. Det er fullt mulig å ikke gå av båten i Kiel på tur/retur, og da har man ingenting med tyske myndigheter å gjøre. Det er ikke som en flytur hvor alle passasjerene skal av i andre enden og nye på. Anonymkode: 38042...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #38 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Til dere som skriver «hold dere på båten»… kan man det? Jeg reiste med min mor som ble syk på vei ned og det var masse styr for at kunne bli igjen på båten. Anonymkode: 875ce...5fa Det er mange som ikke går i land i Kiel, så det har aldri vært noe problem å være om bord. På danskebåten derimot er det vanskeligere. Anonymkode: 96a59...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #39 Del Skrevet 23. september Så lenge du trenger pass og ikke har dette på plass får du utstedt nødpass, enten du skal på shopping i Kiel eller til Mogadishu. Nødpass må søkes om hos politiet på Gardetmoen. Google it. Anonymkode: 50824...8fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #40 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): De sjekker ikke pass/ID-kort når man tar fergen fra Oslo, nei. Det er fullt mulig å ikke gå av båten i Kiel på tur/retur, og da har man ingenting med tyske myndigheter å gjøre. Det er ikke som en flytur hvor alle passasjerene skal av i andre enden og nye på. Anonymkode: 38042...85a Nye regler! Sjekk colorline.no. ikke kom med råd når du ikke har satt deg inn i reglene. Anonymkode: a337d...5d7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå