AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Hva skjer om man reiser med kielferga og barnets pass har utløpt på dato? Får man ikke gå ombord igjen fra kiel? Må man bli igjen i kiel? Om foreldrenes pass er i orden og fødselsattest og det utgåtte passet til barnet er med? Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Du kan risikere å ikke få gå på igjen før barnet har fått nødpass. Anonymkode: a61e6...a96 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margeritt Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september (endret) Ikke krav om pass til barn under 16 år 😊 Endret: Tok et kjapt googlesøk og det står at barn også må ha pass/id-kort. 😬 Da mitt barn var under 16 var det ikke nødvendig, så de har tydeligvis forandret det det siste året, beklager… Endret 22. september av Margeritt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Utgåtte pass er ikkee gyldige, så det spåiller ingen rolle om du har med. Fra color line Alle gjester må medbringe gyldig pass eller nasjonalt ID-kort med reiserett. Dette er eneste gyldig ID-dokument for nordmenn som reiser til, fra eller i Tyskland. Gjelder også barn. Anonymkode: 257cd...65b 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kan risikere å ikke få gå på igjen før barnet har fått nødpass. Anonymkode: a61e6...a96 Hvordan kan man få ordnet nødpass når man er i kiel da? Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september Margeritt skrev (5 minutter siden): Ikke krav om pass til barn under 16 år 😊 Er det ikke det?? Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke det?? Anonymkode: d8e37...52d Så den andre kommentaren din nå🙂 Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september Har ikke barnet gyldig pass, så ikke gå i land i Kiel. Vi hadde med baby på 3 mnd uten noe som helst papirer eller pass, tenkte ikke på det😅Dette er 6 år siden. Ble stoppet og fikk heldigvis gå ombord med baby. Men de kunne jo nektet oss. Den tyske grensekontrollen altså. Alle har blitt sjekket for identifikasjon ved ombordstigning i Kiel alle de siste gangene jeg har vært der. Anonymkode: 2171f...af0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september Jeg tror det er størst mulighet for at du ikke får gå ombord i det hele tatt. Enten du reiser fra Oslo eller Kiel som utgangspunkt. Anonymkode: 4ed81...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 22. september #10 Del Skrevet 22. september Du får mest sannsynlig gå ombord på ferga i Oslo, men da ville jeg ikke tatt sjansen på å gå i land i Kiel, da den tyske kontrollen er ganske streng. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #11 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke barnet gyldig pass, så ikke gå i land i Kiel. Vi hadde med baby på 3 mnd uten noe som helst papirer eller pass, tenkte ikke på det😅Dette er 6 år siden. Ble stoppet og fikk heldigvis gå ombord med baby. Men de kunne jo nektet oss. Den tyske grensekontrollen altså. Alle har blitt sjekket for identifikasjon ved ombordstigning i Kiel alle de siste gangene jeg har vært der. Anonymkode: 2171f...af0 Huff😥 Men det er jo barn. Selv om passet er utgått så er det jo bilde og navn som viser hvem barnet er. Og denser jo et navn stemmer med boardingkort et og slikt. Er det virkelig helt krise når foreldre har passene sine i orden og har med fødselsattest på barnet i tillegg? Hva kan de gjøre da? Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #12 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Huff😥 Men det er jo barn. Selv om passet er utgått så er det jo bilde og navn som viser hvem barnet er. Og denser jo et navn stemmer med boardingkort et og slikt. Er det virkelig helt krise når foreldre har passene sine i orden og har med fødselsattest på barnet i tillegg? Hva kan de gjøre da? Anonymkode: d8e37...52d Sette igjen barnet evt barn og foreldre i Kiel . Må da dra til nærmeste norske ambassade / konsulat for egen regning og skaffe nødpass til barnet samt betale for ny reise hjem. Frister det å teste? Anonymkode: a82e6...9f3 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22. september #13 Del Skrevet 22. september Bytt dato.. få nytt pass...eller hold dere på båten Vi har tatt båten 2 ganger og begge gangene bør barnas pass skjekket 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #14 Del Skrevet 22. september Margeritt skrev (32 minutter siden): Ikke krav om pass til barn under 16 år 😊 Endret: Tok et kjapt googlesøk og det står at barn også må ha pass/id-kort. 😬 Da mitt barn var under 16 var det ikke nødvendig, så de har tydeligvis forandret det det siste året, beklager… Nei sånn har det vært lenge Anonymkode: 603d2...133 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #15 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sette igjen barnet evt barn og foreldre i Kiel . Må da dra til nærmeste norske ambassade / konsulat for egen regning og skaffe nødpass til barnet samt betale for ny reise hjem. Frister det å teste? Anonymkode: a82e6...9f3 Er det noe sted det er mulig å få ordnet nødpass?blir så lei meg på barnets vegne. Er shopping i Kiel som var hele poenget for barnet. Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #16 Del Skrevet 22. september mommyaka skrev (3 minutter siden): Bytt dato.. få nytt pass...eller hold dere på båten Vi har tatt båten 2 ganger og begge gangene bør barnas pass skjekket Ser de nøye på passene? Slik at de sjekker utløpsdato og slikt? Anonymkode: d8e37...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22. september #17 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser de nøye på passene? Slik at de sjekker utløpsdato og slikt? Anonymkode: d8e37...52d Det vet jeg ikke. Men kan du ikke bare bestille nye pass og ta ny dato for båten? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #18 Del Skrevet 22. september Til dere som skriver «hold dere på båten»… kan man det? Jeg reiste med min mor som ble syk på vei ned og det var masse styr for at kunne bli igjen på båten. Anonymkode: 875ce...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #19 Del Skrevet 22. september Selvfølgelig ser de nøye på opplysningene i passet. Du har fått informasjon om at barnet skal ha gyldig pass. Da er det foreldrenes ansvar å skaffe gyldig pass. Så må du heller utsette turen. Anonymkode: 46c90...8f9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 22. september #20 Del Skrevet 22. september Du kvalifiserer ikke til nødpass fordi du vil ta en tur på kielferga.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå