AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Når man har fast arbeidstid som BPA kan leder tvinge en til å jobbe overtid hver vakt? Ofte går jeg over tiden. Er dette egentlig lov? Anonymkode: f59d7...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Ikke om det er regelmessig og uten en grunn som ikke var til å forutse. Overtid skal være unntaksvis, og ikke av grunner en kunne ha forutsett og avbøtet på forhånd. Om behovet er større enn avtalen er ikke det en grunn. Anonymkode: b54c1...e11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september Nei er absolutt ikke lov Anonymkode: 4f5f9...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Overtid skal ikke planlegges inn, det skal være unntaksvis ja. Ta kontakt med din koordinator så dere får sett på turnusen din. Er det lange vakter bør de se på hvordan det kan løses bedre med turnusplanlegging. Det er også viktig at det du pleier å jobbe reflekteres i turnusen din slik at du står sterkere dersom du f.eks. skulle bli sykmeldt også. Vi har en veldig sjelden 12-timers vakt her også, men det er etter assistentenes eget ønske når de er på reise, slik at de får flest mulig timer faktisk utbetalt når de først er på reise. Anonymkode: 642e2...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Overtid skal ikke planlegges inn, det skal være unntaksvis ja. Ta kontakt med din koordinator så dere får sett på turnusen din. Er det lange vakter bør de se på hvordan det kan løses bedre med turnusplanlegging. Det er også viktig at det du pleier å jobbe reflekteres i turnusen din slik at du står sterkere dersom du f.eks. skulle bli sykmeldt også. Vi har en veldig sjelden 12-timers vakt her også, men det er etter assistentenes eget ønske når de er på reise, slik at de får flest mulig timer faktisk utbetalt når de først er på reise. Anonymkode: 642e2...2f4 Kontaktpersonen er det dessverre lite med. Prøver å bytte jobb da jeg virker meg lite verdsatt. Bruker ser på dt som en selvfølge at jg kan jobbe over uten å spørre meg. Hen mener jeg kam jobbe 30 min over lovlig. Men ofte hadde jeg blitt ferdig til tiden hvis man planlagte bedre. Anonymkode: f59d7...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man har fast arbeidstid som BPA kan leder tvinge en til å jobbe overtid hver vakt? Ofte går jeg over tiden. Er dette egentlig lov? Anonymkode: f59d7...1be Hvorfor skjer dette? Fordi noen melder seg syk, du er på jobb, og andre vikarer ikke er mulig å skaffe? Forstår at situasjonen oppleves frustrerende fra ditt ståsted, men kan ikke bruker være alene og ingen andre er mulig å få på jobb, selv ikke med beordring, så er dette måten situasjonen best kan løses på. Helsevesenet ferder er døgnåpent kan sjelden eller aldri drives uten folk på jobb. Anonymkode: 173ea...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skjer dette? Fordi noen melder seg syk, du er på jobb, og andre vikarer ikke er mulig å skaffe? Forstår at situasjonen oppleves frustrerende fra ditt ståsted, men kan ikke bruker være alene og ingen andre er mulig å få på jobb, selv ikke med beordring, så er dette måten situasjonen best kan løses på. Helsevesenet ferder er døgnåpent kan sjelden eller aldri drives uten folk på jobb. Anonymkode: 173ea...52b Nei jeg vet ikke for avløser kommer alltid til tiden. Det er ingen åpenbar grunn, og dermed burde jeg kunne gått på min tid. Anonymkode: f59d7...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skjer dette? Fordi noen melder seg syk, du er på jobb, og andre vikarer ikke er mulig å skaffe? Forstår at situasjonen oppleves frustrerende fra ditt ståsted, men kan ikke bruker være alene og ingen andre er mulig å få på jobb, selv ikke med beordring, så er dette måten situasjonen best kan løses på. Helsevesenet ferder er døgnåpent kan sjelden eller aldri drives uten folk på jobb. Anonymkode: 173ea...52b Hva skjer med befordring? Hvis jeg nekter blir da betalt 100% overtid? Anonymkode: f59d7...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september Det kan de ikke. Ville begynt å si i fra 30 min før vakten er slutt at nå skal jeg snart gå, så hva skal vi fullføre. Og så kan du gå med mindre det står om liv og helse. Anonymkode: 69e79...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå