Gå til innhold

Noen som har forslag til hva dette kan være? Diaré, på en måte🙈😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt helt flytende, nesten som vann, avføring. Og det kommer helt av seg selv, jeg kjenner det som regel ikke, jeg går på do for å tisse, men så kommer det da andre veien også, helt av seg selv.. Noen ganger har jeg derimot fått akutt trang og må rett og slett løpe på do for å ikke bæsje på meg😳🙈

Jeg er ellers i fin form, føler meg ikke syk, har ikke vondt i magen og jeg tror ikke jeg har spist noe jeg reagerer på.

En annen ting er at jeg har ulcerøs kolitt, men den er rolig nå, jeg har ikke aktiv betennelse (jeg var på kontroll for 1,5 uke siden, så derfor vet jeg at den ikke er aktiv) og dette som jeg har nå, ligner ikke på uc'en i det hele tatt.

Anonymkode: 152fd...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp igjen😊

Skrevet

Jeg hadde dette for noen dager siden. Det varte i ca 24 timer. Ellers helt fin i formen

Anonymkode: a17c7...876

• Nyttig 1
Skrevet

Omgangssyke? Går veldig masse av det nå. Vet om flere som har hatt akutt diaré pga. det denne runden.

Anonymkode: 7d1d5...391

Skrevet

Det er jo ikke diaré på en måte, men faktisk diaré. Kan være mange grunner til det, omgangssyke eller spist noe som enten var dårlig eller som du ikke har tålt.

Anonymkode: a770e...edb

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har de siste dagene hatt helt flytende, nesten som vann, avføring. Og det kommer helt av seg selv, jeg kjenner det som regel ikke, jeg går på do for å tisse, men så kommer det da andre veien også, helt av seg selv.. Noen ganger har jeg derimot fått akutt trang og må rett og slett løpe på do for å ikke bæsje på meg😳🙈

Jeg er ellers i fin form, føler meg ikke syk, har ikke vondt i magen og jeg tror ikke jeg har spist noe jeg reagerer på.

En annen ting er at jeg har ulcerøs kolitt, men den er rolig nå, jeg har ikke aktiv betennelse (jeg var på kontroll for 1,5 uke siden, så derfor vet jeg at den ikke er aktiv) og dette som jeg har nå, ligner ikke på uc'en i det hele tatt.

Jeg hadde det sånn en runde en gang når  hele familien lå i omgangssyke. Jeg tissa med rumpa, var bare vann. Men følte meg ikke spes syk. 

Anonymkode: 4eaec...4d3

Skrevet

Har akkurat vært igjennom 5 slike dager - ingen oppkast, ikke syk ellers, ble så klart litt sliten etterhvert, siden all næring gikk tvers gjennom kroppen. Men det gikk plutselig over 😅

Anonymkode: 1060a...92e

Skrevet

Har holdt på slik i snart 14 dager! Skal se om jeg får kommet meg til legen i morgen. Tør nesten ikke gå ut av huset, for må jeg på do så må jeg med en gang.

Er ikke ellers i dårlig form og spiser som normalt, men vekta går ned da. Kjenner litt på kvalme innimellom, men har ikke kastet opp.

Anonymkode: d2b53...c8e

Skrevet

Når det har vart så lenge bør du prate med legen, synes jeg, selv om det mest sannsynlig er noe helt bagatellmessig. Jeg tror også at det er noe virus som herjer mange steder for tiden. Forrige uke besøkte jeg en venninne i Nord-Sverige. På lørdagen var vi i skogen for å plukke sopp. Hvis jeg må på do på slike korte turer, pleier jeg å kunne holde meg til jeg kommer hjem. Men denne gangen gikk ikke det. Jeg måtte rett og slett bak noen busker og sette meg på huk. Ingen diare da, ganske normalt det som kom, men bare umulig å holde igjen.

Da vi kom tilbake til bilen, innså min venninne at hun heller ikke ville klare å holde seg helt hjem, så hun også måtte et ærend i skogen. Ingen av oss var kvalme, og om kvelden hadde vi lyst på både mat og vin. Men da jeg om søndagen skulle kjøre hjem til Oslo kom det tilbake. Etter et par timers kjøring meldte behovet seg. Da var det mest diare og det var ikke mulig å holde det tilbake. Det måtte ut der og da. Det ble en håndfull slike stopp utover dagen. Fremdeles ingen kvalme eller oppkast, bare unormalt i den andre enden. Da jeg kom hjem var formen ganske fin, og neste dag (mandag) var alt normalt igjen og jeg gikk vanlig på arbeid. Min venninne fortalte senere at hun hadde opplevd det samme den søndagen. Ett eller annet tarmvirus må det ha vært, men det var jo over på et døgn. Så om det varer lenger bør det vel undersøkes nærmere.

Anonymkode: 97943...de4

• Nyttig 1
Skrevet

Tar du kosttilskudd av magnesium? 

Anonymkode: e4cbd...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...