Gå til innhold

Hvordan få tid til trening???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bør trene… minst 4 dager i uken. Har stillesittende jobb, og har tidligere vært overvektig. Men HVORDAN skal jeg klare å få til det når jeg kobber 100% og er alene med aktive barn? Når klarer dere andre å få frigjort 1,5 time til trening i hektiske hverdager?

Min dag starter 0615. Da er det vekking av barn, lage frokost.  smøre matpakker, rydde kjøkken, flette hår, ordne meg selv (må se ok ut på jobb) osv.  0745 sendes alle ut døra. 0815 - 1600 er jeg på jobb, hjemme ca, 1630, og da er det lage og spise middag, husarbeid, transport av unger, kveldsmat og kveldsstell. Yngste legges 21 og eldste 22. Etterpå går jeg i dusjen, og rydder siste runde i huset. Pakker sekker og vesker, finner frem klær, gymtøy osv. er som regel klar for senga mellom 23 og 24-timers Men NÅR klarer andre alenemødre å trene? Forstår det ikke…

Anonymkode: 64440...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bør du trene MINST fire dager i uka? Fra et helseperspektiv trenger du ikke trene så mye som det og som alenemor  har du vel heller ikke store idrettslige ambisjoner? Når du allerede sliter med å få trent og legger lista så høyt, er du dømt til å mislykkes. Halver ambisjonsnivået til 2 dager i uka f.eks. én hverdag og én helgedag.  Gjerne sett av et fast tidspunkt enten til gruppetrening eller til egentrening, slik at både du og familien har noe fast å forholde seg til. Når barna dine legger seg kl 21 og 22, høres det ikke ut som de er småbarn lenger, og da klarer de fint å være alene en time eller to mens du trener.  Så store barn klarer også fint å smøre matpakke og finne gymtøy selv. Slik du driver nå, syr du unødvendig mye puter under armene på barna dine og lager bare ekstraarbeid for deg selv.
 

Ellers er jo hverdagsaktivitet bra. Kanskje du kan slå to fluer i én smekk, hvis du kjøper deg el-sykkel og sykler til jobb? 

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge deg klokken 22:00 og stå opp 05:00?

Anonymkode: 329e9...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bør du trene MINST fire dager i uka? Fra et helseperspektiv trenger di ikke trene så mye som det og som småbarnsmor har du vel heller ikke store idrettslige ambisjoner? Når du allerede sliter med å få trent og legger lista så høyt, er du dømt til å mislykkes. Halver ambisjonsnivået til 2 dager i uka f.eks. én hverdag og én helgedag og allier deg med mannen din slik at du får prioritert disse dagene. Gjerne sett av et fast tidspunkt enten til gruppetrening eller til egentrening, slik at både du og familien har noe fast å forholde seg til. Ellers er jo hverdagsaktivitet fint. Kanskje du kan slå to fluer i én smekk, hvis du kjøper deg el-sykkel og sykler til jobb/bhg? 

Har ingen mann - er alenemor uten fast avlastning. Barna er ikke så små, men veldig aktive, så kjøres og følges opp til kamper, trening og øving hver dag. Jeg klarer to økter i uken, men føler det ikke er nok for å opprettholde den fysiske tilstanden jeg ønsker - sterk, sunn og 40+. Er det mulig med to økter i uka liksom? Har max tid til 30 min transport til og fra jobb, og bruker allerede el-sykkel. Så sykler allerede (på el-sykkel) en time hver dag. Sofa (Netflix-tid) er max 5 t/uka.,.. 

Anonymkode: 64440...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El sykkel… Gå over til vanlig sykkel 

Anonymkode: 151a8...683

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ingen mann - er alenemor uten fast avlastning. Barna er ikke så små, men veldig aktive, så kjøres og følges opp til kamper, trening og øving hver dag. Jeg klarer to økter i uken, men føler det ikke er nok for å opprettholde den fysiske tilstanden jeg ønsker - sterk, sunn og 40+. Er det mulig med to økter i uka liksom? Har max tid til 30 min transport til og fra jobb, og bruker allerede el-sykkel. Så sykler allerede (på el-sykkel) en time hver dag. Sofa (Netflix-tid) er max 5 t/uka.,.. 

Anonymkode: 64440...0f7

Om du klarer 2 økter i uka, kan du også ta to hjemmeøkter,kjøp deg noe enkelt hjemmeutstyr.  Du kan også skru av elsykkel funksjonen litt av tiden sånn at det blir mer trening. Sykling trener jo store muskelgrupper som rumpe, lår og legger

Anonymkode: 693d9...072

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...