Gå til innhold

Overtenker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele mitt voksne liv overtenkt og følt meg mindre verdt enn andre. Jeg had funnet ut at grunnen til dette er at andre har følt seg truet av at jeg har vært kjapp i hodet og kanskje oppført meg litt «annerledes» enn gjennomsnittet. I perioder drømte jeg og tenkte på dette hver eneste dag og i annenhver sosiale møte. Nå har disse tankene sluppet taket rett og slett fordi jeg ser på egenskapene mine som en styrke. Det som er problemet nå er at jeg føler meg bedre enn de som så ned på meg før, altså jeg ser på de som uvitende siden de ikke klarer å se meg for den jeg er. I bunn og grunn mister jeg jo nå folk i omgangskretsen min på grunn av dette. Synes rett og slett veldig mange jeg kjenner og møter i hverdagen er for umodne psykisk. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 64c83...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg ikke igjen. Du mener at folk i din omgangskrets ser ned på deg, men nå har du begynt å se ned på dem. Høres slitsomt ut å skulle vurdere mennesker på den måten.

Anonymkode: 2dbe4...0e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjenner meg ikke igjen. Du mener at folk i din omgangskrets ser ned på deg, men nå har du begynt å se ned på dem. Høres slitsomt ut å skulle vurdere mennesker på den måten.

Anonymkode: 2dbe4...0e0

Tilfellet er at jeg har blitt tråkka ned hele livet og nå «ser ned»/ser på som mindre intelligente, de som har gjort det! Jeg oppfører meg selvfølgelig fint mot de og kommer aldri i livet til å behandle de slik de behandlet meg, jeg bare er ikke interessert i å henge med sånne folk og mister derfor nettverk. Er av oppfattelsen av at over gjennomsnittet av folk er ureflekterte og behandler folk dårlig/på grunnlag av egen popularitet. Ts

Anonymkode: 64c83...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...