AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #1 Skrevet 21. september 2024 Jeg har ett høyt forbrukslån som har gått til inkasso. Dette betaler jeg på hver måned og har gjort det en stund . Det er veldig høye renter. Selv om jeg betaler 5000 kr i måneden så går gjelden nesten ikke nei. Har 2 ganger spurt om de kan gjøre noe med renten. Men fikk nei til svar. Men når jeg gikk inn på saken min nå ser jeg at de har kuttet renten betraktelig. Nå går bare ett par hundre til rente og resten av de 5000 kr blir nedbetalt på gjelden. Dette er jeg super happy for. Men er det ikke rart at de ikke har informert om dette? Anonymkode: a65b1...5b9
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #2 Skrevet 21. september 2024 De regner nok med at voksne mennesker følger med dette selv Anonymkode: 78ba7...a20 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #3 Skrevet 21. september 2024 Du kan si at dine betalinger skal gå til hovedstol (opprinnelig skyldig beløp) som igjen betyr mindre renter å betale. Anonymkode: ab887...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #4 Skrevet 22. september 2024 Hvorfor ikke be om at betalingene du gjør skal dekke gjelden / opprinnelig beløp? Det er en rettighet du har når låneavttalen er oppsagt og det ligger hos inkasso.gjør at rentegrunnlaget blir minde og etterhvert så vil rentene stoppe Gjelder ikke ved lønnstrekk Anonymkode: 5d803...94c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #5 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har ett høyt forbrukslån som har gått til inkasso. Dette betaler jeg på hver måned og har gjort det en stund . Det er veldig høye renter. Selv om jeg betaler 5000 kr i måneden så går gjelden nesten ikke nei. Har 2 ganger spurt om de kan gjøre noe med renten. Men fikk nei til svar. Men når jeg gikk inn på saken min nå ser jeg at de har kuttet renten betraktelig. Nå går bare ett par hundre til rente og resten av de 5000 kr blir nedbetalt på gjelden. Dette er jeg super happy for. Men er det ikke rart at de ikke har informert om dette? Anonymkode: a65b1...5b9 Her vil jeg tro det er noe du ikke forstår. Fordi man reduserer ikke renten på denne måten. Anonymkode: 2e01a...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå