Gå til innhold

Barn som må sove med c-pap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn som bruker/sover med c-pap? Hvordan gikk det å starte med det, tok det lang tid før dere ble vandt til det? Må det brukes hele natten?

Anonymkode: 9fb57...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det må brukes hele natten? Har dere ikke snakket med en behandler om dette? Nå aner jeg ingenting om barnets diagnose som har utløst behovet for c-pap, men jeg tenker at noen timer per natt med c-pap er veldig mye bedre enn ingen timer.

Hadde også gjort mitt beste for å få bukt med grunnproblemet hos barnet, dersom det kan gjøres noe med (dersom det er overvekt som har utløst søvnapne). 

Anonymkode: 7e5a4...4cf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det må brukes hele natten? Har dere ikke snakket med en behandler om dette? Nå aner jeg ingenting om barnets diagnose som har utløst behovet for c-pap, men jeg tenker at noen timer per natt med c-pap er veldig mye bedre enn ingen timer.

Hadde også gjort mitt beste for å få bukt med grunnproblemet hos barnet, dersom det kan gjøres noe med (dersom det er overvekt som har utløst søvnapne). 

Nei, dette er fersk info derfor jeg lurte.

Vanskelig å gjøre noe med medfødt sykdom. 

Anonymkode: 9fb57...7ae

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For et ugreit svar. Ikke alt man kan fikse uten å bruke hjelpemidler, og derfor finnes det heldigvis hjelpemidler som avhjelper problemer. 

Anonymkode: f8cff...1f0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi slapp c-pap ved søvnapne hos vårt barn sa det fungerte å fjerne mandlene. Hos dem det ikke forsvinner hos må man bare bruke det. Det blir raskt den nye normalen.

Anonymkode: 605c6...c80

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du vet andre årsak og kan være. Rimlig rart å nevne overvekt med en gang. 

Her har vi et barn som har trang nese åpning dette vil de ikke gjøre noe med før ungdommen er 23 år fikk vi beskjed om eller så må det gjøres flere ganger. Har nå måtte starte med cpap til ungdommen blir 23

Så har du ved nedsatt lunge funksjon  og en del andre situasjoner også.

Anonymkode: f60d6...ae4

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis du har så lite kunnskap er det bedre å holde kjeft. Det er du som ser dum ut. Overvekt er vel en særdeles sjelden årsak for c pap hos barn.  

Anonymkode: 1703a...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...