AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september Har snart vært sykemeldt i 1 år pga psykiske plager, legen min har nevnt aap som en vei videre. Er det vanskelig å få innvilget dette? Jeg regner med å kunne bli helt frisk, det bare tar litt tid da jeg har stått i en krevende situasjon på jobb over lang tid, og kan absolutt ikke se for meg å kunne jobbe fullt igjen det neste året. Anonymkode: fd906...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september Jeg hadde ikke noe problem, men her var både nav- veileder og fastlege enige etter jeg var i møte. Var også sykemeldt av psykiske grunner. Vær obs på at behandlingstiden kan være litt lang Anonymkode: d83ee...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Del Skrevet 21. september Med meg var det lege, psykolog og nav som anbefalte Aap etter hvert som sykepenger snart går ut. Fikk innvilget raskt. I vedtaket mott står det og at arbeidsutprøving ikke er aktuelt, men at behandling/utredning reknes som aktivitet. Anonymkode: 506ed...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Del Skrevet 21. september Det spørs jo litt. Psykiske plager er et veldig vidt begrep. Går du i behandling? Hvordan er funksjonsnivået? Anonymkode: 0afd9...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #5 Del Skrevet 21. september Du har vel egentlig rett på det så lenge lege kan bekrefte at helsen din fortsatt er for dårlig? Vær obs på lang behandlingstid. Jeg søkte i slutten av mai og har fremdeles ikke fått svar 🙄 Anonymkode: 47522...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #6 Del Skrevet 21. september Var ingen problem for meg å få det. Her var lege og Nav enige om at AAP var neste skritt. Det var psykisk hos meg også, å jeg gikk til behandling. Jeg antar at du har en veileder i Nav og har hatt dialogmøter med hen i løpet av året som sykemeldt. Be Nav veileder om å bestille møte med din fastlege og deg, så diskuterer dere veie videre. Så lenge man har nedsatt arbeidsevne med minimum 50% så skal det egentlig gå greit å få AAP, men leser jo innimellom om folk som får avslag. Anonymkode: c803d...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september Følger Anonymkode: 9938e...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september Det er ikke vanskelig dersom du oppfyller kravene. Det er 15 ukers saksbehandlingstid, så søk med en gang. Også ville jeg bedt veileder på NAV om en samtale, slik at du kan snakke med dem om veien videre. Anonymkode: 6f95d...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå