AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september Jeg mener å ha hørt at pelsen er "bedre" på noen farger enn andre hos pudler, type mykere og lettere å gre. Dere som har, eller har hatt, puddel, er det noen sannhet i dette? Klarte ikke å finne noe om det på google. Anonymkode: f09e5...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september Jeg har bare hatt svart puddel, så kan bare uttale meg om det, men det var veldig god pelskvalitet. Selv uten børsting fikk han aldri knuter i pelsen. De få gangene jeg gadd å gre han ut, så gikk dette veldig lett Anonymkode: 0b9ce...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september Har hatt brun puddel, og de har "svak" farge, det vil si at de kan miste fargen. Fading gene/diluting gene, hvis en vil søke det opp på engelsk. Jeg visste ikke om det da jeg kjøpte hunden, og var bare glad for å finne en i en farge jeg ikke hadde sett så ofte. Hadde lest meg opp på puddel og hadde hatt svart puddel tidligere. Oppdretter hadde tenkt å bruke han på utstilling, men ombestemte seg og solgte han i stedet. Jeg stusset over at valpen var hvit under føttene, men tenkte at det antagelig var normalt for de brune. Puddelen min mistet så fargen i løpet av sitt første år, og ble gråspraglet over hele kroppen. Denne pelsen var tørrere og floket mye mer enn det gjorde på den svarte puddelen jeg hadde hatt, men om det var en individuell forskjell eller fargen, er jeg ikke sikker på. Jeg måtte klippe han helt ned innimellom for å holde han flokefri og fin. Brukte også masse balsam for å prøve og holde lengden, men det ble ofte tover her og der, særlig på sommeren med mye bading. Anonymkode: f3485...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Har veldig god pels kvalitet på min svarte i hvert fall, fått så mange positive tilbakemeldinger fra begge hundefrisørene jeg har vært hos. Han har masse masse hår, men er fortsatt lettstelt og har lite floker. Når han har langt hår er det nok å børste 1-2 ganger i uka, og når han er kort kan det gå lang tid før jeg ser det må børstes. Anonymkode: 752a7...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyfikine Skrevet 23. september #5 Del Skrevet 23. september Min erfaring er at jo lysere farge, jo mykere (og lettere tovet) er pelsen. Og at de store ofte har noe grovere pels enn de små. Har selv sort storpuddel, og han trenger veldig lite børsting, har aldri hatt tover. Klipper kroppen med 5-skjær og lar han ha litt lenger på toppen av hodet og mansjetter. Holder å gre igjennom annenhver uke ca. Hvis jeg har forstått det rett, så er det denne grove pelsen som er definert som 'god' . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Del Skrevet 24. september Tusen takk for svar, alle sammen! Har ikke helt landet på oppdretter/farge enda. Aldri hatt krøllehund, og har lyst på en som er myk og god, både mentalt og pelsmessig. Anonymkode: f09e5...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #7 Del Skrevet 24. september Har hørt at helt mørke gjerne har bedre pelskvalitet enn de lyseste, men det er vel neppe noe som stemmer hver gang. Anonymkode: e44bc...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #8 Del Skrevet 24. september Vet ikke hvordan det er med andre farger, men begge de svarte vi har hatt har fått en del grå hår i ganske ung alder i hvert fall. Anonymkode: 67f9f...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå