Gå til innhold

Er Essaouira finere enn Agadir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt på google/insta og syns det ser så fint ut i Essaouira. Kunne tenkt meg å reise litt rundt i Marokko, med gruppereise. Noen som har vært i Essaouira? Er det et ok reisemål? 

Anonymkode: d985b...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sjekket litt på google/insta og syns det ser så fint ut i Essaouira. Kunne tenkt meg å reise litt rundt i Marokko, med gruppereise. Noen som har vært i Essaouira? Er det et ok reisemål? 

Anonymkode: d985b...509

E er en av de vakreste og hyggeligste stedene jeg har vært, men det er 16 år siden sist. I tillegg et pop sted for kunstnere i forskjellige sjangre, med andre gode muligheter for å treffe internasjonale kjendiser. Agadir er direkte kjedelig, men større og med litt andre tilbud enn E.

Vannet er kaldt begge steder. 

Anonymkode: f0929...b7f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

E er en av de vakreste og hyggeligste stedene jeg har vært, men det er 16 år siden sist. I tillegg et pop sted for kunstnere i forskjellige sjangre, med andre gode muligheter for å treffe internasjonale kjendiser. Agadir er direkte kjedelig, men større og med litt andre tilbud enn E.

Vannet er kaldt begge steder. 

Anonymkode: f0929...b7f

Mener jeg leste at Torbjørn Egner skrev/tegnet Kardemommeby etter han var i Essaouira på ferie, fordi han syntes det var så pent der. Så derfor har jeg alltid vært litt nysgjerrig. Kan bade i basseng, men drar primært pga jeg vil oppleve kulturen, shoppe, spise god mat! 

Anonymkode: d985b...509

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 19.28):

Mener jeg leste at Torbjørn Egner skrev/tegnet Kardemommeby etter han var i Essaouira på ferie, fordi han syntes det var så pent der. Så derfor har jeg alltid vært litt nysgjerrig. Kan bade i basseng, men drar primært pga jeg vil oppleve kulturen, shoppe, spise god mat! 

Anonymkode: d985b...509

Ja det stemmer, og man kan se likheter med Kardemommeby. 

Essaouira er en av mine favorittbyer i Marokko. Tross enormt mange turister føles det litt som å trå tilbake til en fortid man ellers bare leser om. Veldig sjarmerende! 

Det negative med Essaouira er at det ofte blåser der. Derfor ikke fineste stedet å gå på stranden. Deilig så lenge det er ok vind, men så bare å trekke seg inn i byen når det blåser sand. 

Fez, Essaouira, Tanger og Marrakech er mine favoritter. Agadir vokser på meg, men nede på strandpromenaden føler jeg det er rølpe- Spania. Restauranter som ligger tett i tett og skrur musikk så høyt at man ikke kan prate fordi de prøver å overdøve hverandre med høy musikk. Vi skulle feire en bryllupsdag der. Nydelig mat, men ikke noe kos på grunn av den høye musikken. Stranden er fin, med mer, men ja ikke min favoritt enn så lenge. Skal nært dit nå, men da litt utenfor byen. Lite surfested mot nord. Håper det blir bedre. 

Marokko er fint og lett å reise rundt i, men ikke gap over for mye. Helt ny kultur og mye å se. To netter hvert sted synes vi har vært litt lite, og litt stress når vi reiser rundt. 

Åh, ja tur til Sahara og ligge i glam- telt er fantastisk! Bare vær obs på at dersom dere tar arrangert tur fra Marrakech er ikke maten på veien noe å skryte av. De stopper på restauranter de har avtale med, som lager liksom tradisjonell mat i store gryter eller ovn. En skam for kokkekunsten i Marokko. Opplevelsen totalt sett er likevel verdt kjip mat de dagene, og lang busstur. To netter er man borte om man tar arrangert tur fra Marrakech. 

Ellers i Marokko er maten fantastisk. Gå helst dit dere ser at marokkanske folk går, ikke bare turister. Der er maten billigst og best. 

Anonymkode: d6fa7...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så først nå at du skrev gruppereise. Da anbefaler jeg Aller travel reiser, eventuelt Carpe Diem. Da er du garantert god mat, bra hoteller og særdeles gode reiseledere. Aller travel har her den aller beste. (Begge svært gode.)

https://www.allertravel.no/marokko/singeltur-til-marokko#dagsprogram

https://www.carpe-diem.no/reiser/nyttarstur-til-marokko/

Anonymkode: d6fa7...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...