Gå til innhold

Hvor er på landet i Østlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor regnes på landet på Østlandet?

Anonymkode: f10e1...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvem du spør. Spør du noen fra Oslo, vil de nok si alt utenfor ring 3. Spør du noen fra Sarpsborg så vil de kanskje si Rakkestad osv. 

Anonymkode: bfb82...df7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig på landet er Toten, Gudbrandsdalen, Østerdalen. Den beste delen av Østlandet!

Anonymkode: d3f1f...bf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadeland, Toten og der omkring😆

Anonymkode: bc2dd...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skikkelig på landet er Toten, Gudbrandsdalen, Østerdalen. Den beste delen av Østlandet!

Anonymkode: d3f1f...bf7

Huff nei. Trafikkfarlig å kjøre Østerdalen, reell risiko for å sovne av kjedsomhet gjennom det trasige landskapet. 

Anonymkode: 671b2...918

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange steder. Svarstad, Hvittingfoss, Kodal, Mysen, Rakkestad, Våler, Rauland, Sokna, Elverum. 

Østlandet er STORT. 

Anonymkode: 2d3f4...d15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet starter på Oslos utfartssted ved Ås, Minnesund, Gjelderåsen og Skui. Litt mer diffust i retning sørvest, siden det er mye «land» på Hurumsida, men når Drammen er passert er vi i gang igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (26 minutter siden):

Der det er bondegårder. 

Haha, det er bondegårder på Rolvsøy, langs Dikeveien (Fredrikstad). Største handlegata i Østfold. Absolutt ikke "på landet" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på landet noen steder i Akershus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det på landet noen steder i Akershus?

Mesteparten av Akershus er jo bondelandet ;) Prøv f.eks Løken eller Brårud. Små tettsteder, og en haug med gårder og jorder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff nei. Trafikkfarlig å kjøre Østerdalen, reell risiko for å sovne av kjedsomhet gjennom det trasige landskapet. 

zzzzzzzzzzzzzzkog

Anonymkode: 87777...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et "hvor langt er et tau"-spørsmål. Østlandet er stort og med flere byer, så på landet i forhold til hva da?

Spør du meg, som har et oslosentrisk utgangspunkt, så vil jeg svare i forhold til avstand til Oslo. Som betyr at bondegården i Ullensaker er mindre på landet enn Lillehammer som har bystatus.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et håpløst spørsmål. Hva er «på landet»? Det er jo store åkre i Ski, som er 10-15 min med tog fra Oslo s. Så jeg vil mene Østlandet består av «på landet» med unntak av Oslo og de andre byene/tettstedene. «Landet» er størst.

Anonymkode: e6ebf...ba1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kommer an på hvem du spør. Spør du noen fra Oslo, vil de nok si alt utenfor ring 3. 

Anonymkode: bfb82...df7

La meg gjette at du ikke er fra Oslo?

Alt som ikke er byer og tettsteder regner jeg som "landet".

Anonymkode: 2d83c...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

La meg gjette at du ikke er fra Oslo?

Alt som ikke er byer og tettsteder regner jeg som "landet".

Ikke nødvendigvis. Jeg bodde i Oslo frem til ifjor og det var folk der som mente at alt utenfor Ring 3 var «bondelandet». Snakk om å være BD047420-7A80-44BE-8371-AF92289A3626.gif.8ccee14d564a941df47af302a45c31b8.gif 

Har noen bondegårder i omegn her jeg bor nå men tenker ikke på det som «landet» ettersom det er masse hus rundt huset mitt. Blir som å si at Bygdøy er landet  <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (30 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Jeg bodde i Oslo frem til ifjor og det var folk der som mente at alt utenfor Ring 3 var «bondelandet». Snakk om å være BD047420-7A80-44BE-8371-AF92289A3626.gif.8ccee14d564a941df47af302a45c31b8.gif 

Da hørte du sikkert fra Vålerenga-fans, de synger For en gjeng med bønder til alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...