AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #1 Skrevet 21. september 2024 hei. Har vært i en traume noen uker, er på bedringens vei nå heldigvis. Har opplevd 1 angstanfall tidligere i disse ukene. Nå siste døgnet har jeg slitt med å trekke pusten dypt og å gjespe skikkelig. Har også sovet dårlig siste to nettene. I dag fikk jeg et nytt angstanfall, men kontrollert og kom meg utav det, gråt en del. Følte en lettelse i pusten etterpå, men enno sliter jeg med å få trekt pusten skikkelig godt. Vil dette gå over litt etterhvert nå tro? Hele kroppen min begynner nå å slappe av etter tøffe uker så har litt smerter her å der, men legen sier heldigvis at dette er normalt etter det jeg har gjennomgått. Håper på en god natt søvn der jeg kan gjespe skikkelig nå😂 Anonymkode: c2019...4a4
Rumle Skrevet 21. september 2024 #2 Skrevet 21. september 2024 Jeg har slitt lenge med det samme og sliter fremdeles. Det som hjelper best for meg er å øve på å ta to dype innpust etter hverandre gjennom nesen og så puste alt ut sånn passe sakte gjennom munnen. Ubehagelig og vanskelig i starten, men etter å ha gjort det noen ganger kjennes et som det roer ned kroppen en del Jeg er helt nybegynner på dette altså, men dette er det som har fungert best på meg hittil.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #3 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): hei. Har vært i en traume noen uker, er på bedringens vei nå heldigvis. Har opplevd 1 angstanfall tidligere i disse ukene. Nå siste døgnet har jeg slitt med å trekke pusten dypt og å gjespe skikkelig. Har også sovet dårlig siste to nettene. I dag fikk jeg et nytt angstanfall, men kontrollert og kom meg utav det, gråt en del. Følte en lettelse i pusten etterpå, men enno sliter jeg med å få trekt pusten skikkelig godt. Vil dette gå over litt etterhvert nå tro? Hele kroppen min begynner nå å slappe av etter tøffe uker så har litt smerter her å der, men legen sier heldigvis at dette er normalt etter det jeg har gjennomgått. Håper på en god natt søvn der jeg kan gjespe skikkelig nå😂 Anonymkode: c2019...4a4 I slike perioder har jeg gjort klart videoer på youtube med type sleep hypnosis, yoga nidra (kroppsskanning, de forteller hvor du skal fokusere) eller rett og slett episoder av friends. Også kommer og går angsten, selv om det ikke egentlig er noe å reagere på i "nuet" så er det tankene som assosierer fare raskere enn fornuften rekker å gjlre noen vurderinger.. og forsvarsmekanismene slår inn fullt som om det sto en tiger i rommet.. Godt du får forståelse hos lege, og ja, det pleier å gå over ❤️ Anonymkode: 2703f...9bd
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #4 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): hei. Har vært i en traume noen uker, er på bedringens vei nå heldigvis. Har opplevd 1 angstanfall tidligere i disse ukene. Nå siste døgnet har jeg slitt med å trekke pusten dypt og å gjespe skikkelig. Har også sovet dårlig siste to nettene. I dag fikk jeg et nytt angstanfall, men kontrollert og kom meg utav det, gråt en del. Følte en lettelse i pusten etterpå, men enno sliter jeg med å få trekt pusten skikkelig godt. Vil dette gå over litt etterhvert nå tro? Hele kroppen min begynner nå å slappe av etter tøffe uker så har litt smerter her å der, men legen sier heldigvis at dette er normalt etter det jeg har gjennomgått. Håper på en god natt søvn der jeg kan gjespe skikkelig nå😂 Anonymkode: c2019...4a4 Rumle skrev (22 minutter siden): Jeg har slitt lenge med det samme og sliter fremdeles. Det som hjelper best for meg er å øve på å ta to dype innpust etter hverandre gjennom nesen og så puste alt ut sånn passe sakte gjennom munnen. Ubehagelig og vanskelig i starten, men etter å ha gjort det noen ganger kjennes et som det roer ned kroppen en del Jeg er helt nybegynner på dette altså, men dette er det som har fungert best på meg hittil. Anbefaler en PEP fløyte til dere begge to. Da får dere trent pusten samtidig som dere må konsentrere dere om å puste. Anonymkode: e0b93...cda 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #5 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I slike perioder har jeg gjort klart videoer på youtube med type sleep hypnosis, yoga nidra (kroppsskanning, de forteller hvor du skal fokusere) eller rett og slett episoder av friends. Også kommer og går angsten, selv om det ikke egentlig er noe å reagere på i "nuet" så er det tankene som assosierer fare raskere enn fornuften rekker å gjlre noen vurderinger.. og forsvarsmekanismene slår inn fullt som om det sto en tiger i rommet.. Godt du får forståelse hos lege, og ja, det pleier å gå over ❤️ Anonymkode: 2703f...9bd Har en flott lege. Når jeg er i aktivitet å gjør feks husarbeid osv, så tenker jeg ikke over hvordan pusten er. Men med en gang jeg setter meg ned så mååå jeg gjespe/puste dypt å virkelig tenke over hvordan jeg gjør det. Aldri hatt det sånn før, kun dette døgnet. Trenger en god natt søvn nå så håper det gir seg litt da. Anonymkode: c2019...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #6 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en flott lege. Når jeg er i aktivitet å gjør feks husarbeid osv, så tenker jeg ikke over hvordan pusten er. Men med en gang jeg setter meg ned så mååå jeg gjespe/puste dypt å virkelig tenke over hvordan jeg gjør det. Aldri hatt det sånn før, kun dette døgnet. Trenger en god natt søvn nå så håper det gir seg litt da. Anonymkode: c2019...4a4 Noe jeg nettopp har prøvd er yoga for lower back pain.. det er rolig flow, flytte fokus på kroppen som hviler mot underlaget og puste inn i lysken.. myke vridninger.. etter en stund ligger jeg der og strekker meg og gjesper som en katt.. om noe ikke kjennes bra, modererer jeg, om det føles bra setter jeg videoen på pause og ligger sånn litt lenger. Helt nydelig! Anonymkode: 2703f...9bd
Rumle Skrevet 21. september 2024 #7 Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anbefaler en PEP fløyte til dere begge to. Da får dere trent pusten samtidig som dere må konsentrere dere om å puste. Anonymkode: e0b93...cda Takk for tips, det skal jeg prøve 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå