Gå til innhold

Jeg vil skilles ,er allerede alenemor og gjør alt og er min mann hjemme er han bare på tlf ,mac eller gamer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelper ikke og snakke med han heller, vi har vert gift i 12 år og og sammen i 15 år, har 3 barn på 9,6 og snart 1 sammen,

Jeg gjør alt med barna, huset og hagen. Ber jeg han om noe blir det ikke gjort, han sier bare gjør det snart, ender opp 99% av gangene at jeg tar det.

Når barna prøver og få kontakt med han er det ikke lett, han er dypt begravd enten i tlf, macen eller gamingen.

Jeg vil gjerne at alle skal spise sammen, far sitter bare på tlf stort sett, går ikke an og prate med han, vi har også vert i par samtaler og samlivsterapi,men jeg ser ingen bedring.

Er veldig vanskelig og leve sånn som dette, så jeg ønsker og skilles,men synes dette er vanskelig, vi har hatt det så fint,men jeg er ensom i forholdet og utslitt , jeg jobber, tar av meg barna, huset og hagen, han koser seg på mobilen, macen eller gamer og enser ikke meg eller barna sine.

Hadde dere blitt eller hadde dere skilt dere ?

Anonymkode: cbbf0...384

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sier, du er allerede alene. Bedre å gjøre ting alene og være innforstått med det, enn å hele tiden kjenne på brutte forventninger og endeløs skuffelse. Her virker det som har tar deg helt for gitt og det er bare enda et barn å ta vare på for din del.. lykke til ❤️

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt gått.

Anonymkode: 2d914...b18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig kan du flytte ut med barna dine og mannen din hadde ikke engang lagt merke til at dere hadde forsvunnet…. 
 

Han er ikke interessert i hverken deg eller barna. Det er bare å avslutte forholdet, du og barna har det bedre uten han.

Anonymkode: 45d92...c1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde separert meg da ja. Har vært i samme situasjon selv i mange mange år. Jeg var så utslitt til slutt at det gikk på helsa løs. Etter å ha blitt singel har jeg aldri hatt det bedre. Er selvfølgelig travelt å følge opp barna alene, men jeg har iallfall ikke et ekstra barn å rydde og vaske etter. 😅 Føler livet mitt er mye mer harmonisk nå når jeg slipper å gå og irritere meg over at jeg måtte gjøre alt alene og at han aldri gadd å hjelpe til. Digg!

Anonymkode: 6c981...8d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja tror jeg får det bedre alene selv.

Han begynte når mellomste var ca 1 år, minste var ikke planlagt og han ville jeg skulle ta abort, men jeg klarte ikke, da ble det ennå verre enn det allerede var

Anonymkode: cbbf0...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelper ikke og snakke med han heller, vi har vert gift i 12 år og og sammen i 15 år, har 3 barn på 9,6 og snart 1 sammen,

Jeg gjør alt med barna, huset og hagen. Ber jeg han om noe blir det ikke gjort, han sier bare gjør det snart, ender opp 99% av gangene at jeg tar det.

Når barna prøver og få kontakt med han er det ikke lett, han er dypt begravd enten i tlf, macen eller gamingen.

Jeg vil gjerne at alle skal spise sammen, far sitter bare på tlf stort sett, går ikke an og prate med han, vi har også vert i par samtaler og samlivsterapi,men jeg ser ingen bedring.

Er veldig vanskelig og leve sånn som dette, så jeg ønsker og skilles,men synes dette er vanskelig, vi har hatt det så fint,men jeg er ensom i forholdet og utslitt , jeg jobber, tar av meg barna, huset og hagen, han koser seg på mobilen, macen eller gamer og enser ikke meg eller barna sine.

Hadde dere blitt eller hadde dere skilt dere ?

Anonymkode: cbbf0...384

Om han ikke er villig til å gjøre en innsats engang, selv etter fvk, hadde jeg gått! Du er jo allerede "alene". Du blir kvelt av å ha det sånn! Det blir bedre alene! Gi han ett alvorsord ,si at du vil skilles om han ikke skjerper seg! Og det fort!

Anonymkode: 764d7...110

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått uten tvil. Er ikke interessert i å være hushjelp til noen som ikke enser at jeg er der

Anonymkode: a16f1...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått.. Jeg vet det er vanskelig, men dette er bare vondt og trist. Han svikter dere all sammen. 

Anonymkode: 8f605...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

Jeg ringer advokaten min på mandag og tar det derfra

Anonymkode: cbbf0...384

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått. Du er allerede alene. Høres ikke sunt ut for barna å leve sånn heller… 

 

Anonymkode: f5be6...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelper ikke og snakke med han heller, vi har vert gift i 12 år og og sammen i 15 år, har 3 barn på 9,6 og snart 1 sammen,

Jeg gjør alt med barna, huset og hagen. Ber jeg han om noe blir det ikke gjort, han sier bare gjør det snart, ender opp 99% av gangene at jeg tar det.

Når barna prøver og få kontakt med han er det ikke lett, han er dypt begravd enten i tlf, macen eller gamingen.

Jeg vil gjerne at alle skal spise sammen, far sitter bare på tlf stort sett, går ikke an og prate med han, vi har også vert i par samtaler og samlivsterapi,men jeg ser ingen bedring.

Er veldig vanskelig og leve sånn som dette, så jeg ønsker og skilles,men synes dette er vanskelig, vi har hatt det så fint,men jeg er ensom i forholdet og utslitt , jeg jobber, tar av meg barna, huset og hagen, han koser seg på mobilen, macen eller gamer og enser ikke meg eller barna sine.

Hadde dere blitt eller hadde dere skilt dere ?

Anonymkode: cbbf0...384

Jeg har det sånn. Nå vasker ikke jeg klærne hans lengre, ikke kjøper jeg inn hans favoritter til kos heller. Middagen bestemmes av meg måned etter måned, så billig som mulig. De dyre vanene han har jeg sluttet helt å følge opp. Jeg kjøper heller et brød til 30,- enn det til 55,- blant annet. 

Det har lettet litt at jeg ikke gir så mye av meg selv for han. 

Neste steg vil evt være å sette igjen alt hans rot på hans side av sengen hver dag. Han mener at han ikke roter, så det kunne vært spennende å se hvor mye som hadde ligget der. Sokker, kaffekopp, kjapp matkartonger, tomme brusflasker, asjetter, bestikk, verktøy, ketchupflaske. Sånn det jeg kommer på at jeg tok i dag. 

Gjør det snart svaret = du må la det stå til det blir tatt. Her spurte jeg etter julaften om han kunne vaske ut fettet fra det steikebrettet. Det sto i et hjørnet på kjøkkenbenken frem til det ble kasta nå i juli. Rett ved hans kaffetrakter. Jeg ba han om å kaste det så sto det ute på møblene der i 4 uker før jeg tvang han til å fjerne det. 

En helg skulle vi ha på fintøy. Han sa i starten av uka at han må finne igjen tøyet sitt og få vaska ei skjorte. Kvelden før vi skulle dra så finner han frem skjorta, fremdeles ikke vasket siden forrige bruk. Han tok den på seg, tørket av det verste med klut. Den var ikke stygg altså, men kontra hva jeg gjorde for å gjøre klart til selskap, var det bittelite. Jeg ordnet mitt, ordnet, vasket og strøket barna sitt, handlet nye sko fordi barna hadde vokst siden sist. Ene barnet måtte jeg kjøpe ny kjole til og andre ny skjorte. Dette går av mine penger, så til selskapet sier han at han ikke har råd til å gi gave. Jeg svarer at det har ikke jeg som nettopp brukte 800 på barneklær (jo jeg har råd, men han får bidra.) Så timen før vi skulle reise kom han på at vi må reise tidlig for han har ikke ordnet kort. Der står jeg i undertøy og stresser. Han har bare kledd seg selv og jeg har ordnet ungene og pakket klart. 

Han måtte ut med penger til gave og hjelpe med ungene for å rekke det selskapet. 

Kjempe gøy med en slik fyr. Vi venter på time på fvk, parterapi. 

Anonymkode: 4dc34...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i samme situasjon. Jeg gikk. Det vanskeligste, men beste jeg har gjort.

Anonymkode: bb0b2...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt ut masse cash når jeg handlet i lang stund for å samle opp penger som ikke synes når dere skal dele hus og hjem. Selg så mye ting som mulig unna nå, bruk generelt så lite som mulig, men få det se ut som du bruker mye, men ha så lite mat som mulig utenom det ungene trenger. 

Dokumenter hverdagen med små videosnutter hver dag med deg som står med oppvask, klesvask og bare nøkternt si alt du har gjort den dagen, og kjapt det han har gjort. 

Dokumenter dyre vaner og at han ikke bruker penger på barna, dokumenter alle utgifter du står for. Eventuelt be kommunen/ barnehage/sfo/strøm, lån og alt sånt om å bytte til han som betalingsansvarlig så det kommer i hans navn og ikke ditt og du kan samle opp litt penger. 

 

Anonymkode: e6e0f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde tatt ut masse cash når jeg handlet i lang stund for å samle opp penger som ikke synes når dere skal dele hus og hjem. Selg så mye ting som mulig unna nå, bruk generelt så lite som mulig, men få det se ut som du bruker mye, men ha så lite mat som mulig utenom det ungene trenger. 

Dokumenter hverdagen med små videosnutter hver dag med deg som står med oppvask, klesvask og bare nøkternt si alt du har gjort den dagen, og kjapt det han har gjort. 

Dokumenter dyre vaner og at han ikke bruker penger på barna, dokumenter alle utgifter du står for. Eventuelt be kommunen/ barnehage/sfo/strøm, lån og alt sånt om å bytte til han som betalingsansvarlig så det kommer i hans navn og ikke ditt og du kan samle opp litt penger. 

 

Anonymkode: e6e0f...9c8


Du mener hun bør spare opp litt til seg selv i hemmelighet før hun går? Er forsåvidt ikke så dumt. Har du gratis advokat ts?

Anonymkode: 6c981...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har arvet en del penger etter min mors bortgang, var en del penger igjen, selvom jeg hls ville ha mamma, sitter igjen med ca 500.000 som advokaten hjelper meg med, han er også skillmisse advokat. betaler 750 i timen

Anonymkode: cbbf0...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør du mer enn å værer mor og hvem av dere er den som ikke vil ha sex?

Anonymkode: 78a20...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skilt meg. Høres ut som du ikke elsker ham mer. 

Kan du skru av wifi, kanskje? Si opp abonnementet og skaff sånn liten reise-ice net til deg selv? 
 

Og hadde aldri rørt rotet hans. 

Anonymkode: 5d4a1...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (5 timer siden):

Som du sier, du er allerede alene. Bedre å gjøre ting alene og være innforstått med det, enn å hele tiden kjenne på brutte forventninger og endeløs skuffelse. Her virker det som har tar deg helt for gitt og det er bare enda et barn å ta vare på for din del.. lykke til ❤️

Dette kan jeg skrive under på. De brutte forventningene og skuffelsene tærer på egen psyke. Man forventer jo at i et forhold så er man to om å dra lasset. Jeg valgte også å gå med to små barn. Har aldri angret. 

Anonymkode: 9000c...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...