AnonymBruker Skrevet 21. september #41 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er så primitiv at jeg kjenner på misunnelse. Hun kjøper fine klær, stilig interiør m.m. Jeg kan sjelden unne meg noe ekstra som har tjue tsen i mnd....Veit jo at dette ikke betyr noe, for jeg har det veldig bra med mann og barn og jobb Men likevel...kunne tenke meg å pynte litt mer opp i hjemmet med noe nytt.... Hilsen ei som har vært på kafe med denne veninna idag, der hun kjøpte seg to nye lyshus, nye putetrekk, ny jeans og bluse og sko.... Anonymkode: a29e6...5d1 Sjekk brukt, selg noe og vipps så har du noe "nytt" Anonymkode: 3b16c...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #42 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig rart siden du ikke kjenner ts personlig, allikevel så er du så ute etter å ta hu. Anonymkode: 32434...80f Jeg svarte hun som mente at det var dårlig gjort å flashe sin kjøpekraft foran ts. Anonymkode: f5274...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #43 Del Skrevet 21. september ikke misforstå her, jeg sitter ikke hele dagene og tenker på dette og veninna mi flasha jo ikke, det var bare helt naturlig for henne en lørdag formiddag. Hun tener ikke så mye, men mannen gjør...Kanskje jeg er meir irritert. Han unner seg ikke noe,og hun sløser så mye. Det hadde vært sunt for henna å være meir bevisst i pengebruken...men men. vi er forskjellige, og jeg kjøper klær og mye annet på finn, men bare en sjelden gang. TS Anonymkode: a29e6...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #44 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ikke misforstå her, jeg sitter ikke hele dagene og tenker på dette og veninna mi flasha jo ikke, det var bare helt naturlig for henne en lørdag formiddag. Hun tener ikke så mye, men mannen gjør...Kanskje jeg er meir irritert. Han unner seg ikke noe,og hun sløser så mye. Det hadde vært sunt for henna å være meir bevisst i pengebruken...men men. vi er forskjellige, og jeg kjøper klær og mye annet på finn, men bare en sjelden gang. TS Anonymkode: a29e6...5d1 Hva skal man med fiender når man har venner som deg 😅 Anonymkode: bf89a...cff 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 21. september #45 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er så primitiv at jeg kjenner på misunnelse. Hun kjøper fine klær, stilig interiør m.m. Jeg kan sjelden unne meg noe ekstra som har tjue tsen i mnd....Veit jo at dette ikke betyr noe, for jeg har det veldig bra med mann og barn og jobb Men likevel...kunne tenke meg å pynte litt mer opp i hjemmet med noe nytt.... Hilsen ei som har vært på kafe med denne veninna idag, der hun kjøpte seg to nye lyshus, nye putetrekk, ny jeans og bluse og sko.... Anonymkode: a29e6...5d1 Sikkert på salg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #46 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er så primitiv at jeg kjenner på misunnelse. Hun kjøper fine klær, stilig interiør m.m. Jeg kan sjelden unne meg noe ekstra som har tjue tsen i mnd....Veit jo at dette ikke betyr noe, for jeg har det veldig bra med mann og barn og jobb Men likevel...kunne tenke meg å pynte litt mer opp i hjemmet med noe nytt.... Hilsen ei som har vært på kafe med denne veninna idag, der hun kjøpte seg to nye lyshus, nye putetrekk, ny jeans og bluse og sko.... Anonymkode: a29e6...5d1 Lever hun på kreditt? Eller har hun rikelig med inntekt? Gjør hun innkjøp i ditt nærvær for å vise seg frem? Hv har du som hun ikke har? Kan hun tenke om deg slik du skriver om henne? Man blir ikke akkurat lykkeligere i lengden av å kjøpe døde ting. Anonymkode: 23c5f...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #47 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ikke misforstå her, jeg sitter ikke hele dagene og tenker på dette og veninna mi flasha jo ikke, det var bare helt naturlig for henne en lørdag formiddag. Hun tener ikke så mye, men mannen gjør...Kanskje jeg er meir irritert. Han unner seg ikke noe,og hun sløser så mye. Det hadde vært sunt for henna å være meir bevisst i pengebruken...men men. vi er forskjellige, og jeg kjøper klær og mye annet på finn, men bare en sjelden gang. TS Anonymkode: a29e6...5d1 Du hadde sikkert gjort det samme i hennes posisjon. Forstår du er sjalu, selv om mye i livet betyr mer enn fine ting. Anonymkode: 689cc...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #48 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lever hun på kreditt? Eller har hun rikelig med inntekt? Gjør hun innkjøp i ditt nærvær for å vise seg frem? Hv har du som hun ikke har? Kan hun tenke om deg slik du skriver om henne? Man blir ikke akkurat lykkeligere i lengden av å kjøpe døde ting. Anonymkode: 23c5f...5d7 Godt lønnet mann skrev ts. Anonymkode: 689cc...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 24. september #49 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 16.29): Jeg er så primitiv at jeg kjenner på misunnelse. Hun kjøper fine klær, stilig interiør m.m. Jeg kan sjelden unne meg noe ekstra som har tjue tsen i mnd....Veit jo at dette ikke betyr noe, for jeg har det veldig bra med mann og barn og jobb Men likevel...kunne tenke meg å pynte litt mer opp i hjemmet med noe nytt.... Hilsen ei som har vært på kafe med denne veninna idag, der hun kjøpte seg to nye lyshus, nye putetrekk, ny jeans og bluse og sko.... Anonymkode: a29e6...5d1 Hun har bedre råd enn deg. Ikke bli misunnelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #50 Del Skrevet 24. september Det vil alltid være noen som er rikere, penere, lykkeligere og som har finere ting enn deg. Så å jobbe med å ikke være misunnelig er det som vil gi deg mest lykke. Anonymkode: 8c7ce...83b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #51 Del Skrevet 24. september Haha, putetrekk og lyshus, ja. Jeg ser for meg et hjem med en haug med nips og tjafs og boden full av ubrukelig ræl. Er ikke dette slike ting som gjerne står øverst på handlelista til alle damene i Luksusfellen? Anonymkode: 3c751...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #52 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 20.39): ikke misforstå her, jeg sitter ikke hele dagene og tenker på dette og veninna mi flasha jo ikke, det var bare helt naturlig for henne en lørdag formiddag. Hun tener ikke så mye, men mannen gjør...Kanskje jeg er meir irritert. Han unner seg ikke noe,og hun sløser så mye. Det hadde vært sunt for henna å være meir bevisst i pengebruken...men men. vi er forskjellige, og jeg kjøper klær og mye annet på finn, men bare en sjelden gang. TS Anonymkode: a29e6...5d1 Hvorfor det? Både hun og mannen er fornøyd med situasjonen. Han tjener mye penger til henne, og hun sørger for å holde både hjemmet og seg selv oppdatert og presentabelt. Det er folk som din venninne som holder økonomien i gang, ts. Hennes forbruk gjør at butikkansatte har jobber å gå til, og sørger for fin inntekt i statskassa. Personlig sparing er bra for den enkelte, men samfunnet kræsjer hvis ingen lenger bruker mer enn eksistensminimum. Du kan spørre en økonom om hvordan det henger sammen. Anonymkode: e8976...e7a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #53 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvorfor det? Både hun og mannen er fornøyd med situasjonen. Han tjener mye penger til henne, og hun sørger for å holde både hjemmet og seg selv oppdatert og presentabelt. Det er folk som din venninne som holder økonomien i gang, ts. Hennes forbruk gjør at butikkansatte har jobber å gå til, og sørger for fin inntekt i statskassa. Personlig sparing er bra for den enkelte, men samfunnet kræsjer hvis ingen lenger bruker mer enn eksistensminimum. Du kan spørre en økonom om hvordan det henger sammen. Anonymkode: e8976...e7a Dette er en arkaisk, utdatert tanke og holdning. Vi vet alle i dag at overforbruk vil knekke verden slik det er nå hvor forbruket i vestlige land er lang over forsvarlig. Jeg tror nok det er andre ting som må holde økonomien i gang enn at venninna til TS kjøper en masse ubrukelig pynteræl til huset. Anonymkode: 3c751...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #54 Del Skrevet 24. september Du går gjøre noe med det da. 1. Bytt jobb eller ta etterutdannelse som gjør at du vil tjene bedre. 2. Flytt fra gubben og finn deg en som er rik og vil gi deg et kort du kan bruke som du vil. 3. Lær deg å sette pris på det du har. Anonymkode: 31e08...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #55 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det vil alltid være noen som er rikere, penere, lykkeligere og som har finere ting enn deg. Så å jobbe med å ikke være misunnelig er det som vil gi deg mest lykke. Anonymkode: 8c7ce...83b Skulle akkurat til å skrive nøyaktig det samme! Vi har forskjellig utgangspunkt. Noen tjener bedre og de fleste av de som har høyere inntekt har et høyere forbruk. Det har en tendens til å følge hverandre. Du får heller fokusere på det som er bra i ditt eget liv. Vi som bor i dette landet har jo egentlig vunnet i lotto allerede! Kanskje du en gang kommer deg tilbake i full jobb? Anonymkode: ea120...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 24. september #56 Del Skrevet 24. september De fleste av oss kjenner på misunnelse fra tid til annen. Jeg kan shoppe akkurat det jeg vil, og sikkert noen som er misunnelig på meg for det. Jeg, derimot, er misunnelig på de som har foreldrene sine i live og kan tilbringe tid med de. Misunnelse er en ganske vanlig følelse. Du er bare ærlig og erkjenner følelsen, ts. Så lenge du ikke gjør noe annet enn det, så er det helt innafor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 25. september #57 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 17.00): Jeg var der du er nå for noen år siden, tok ny utdannelse og tjener nå 800.000 i året. Er du ikke fornøyd med nåværende livssituasjon, gjør noe med det Anonymkode: c6468...9bf Hvilken utdanning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #58 Del Skrevet 26. september Her er kjæresten mer opptatt av dyrere og skikkelig interiør/teknologi. Han har råd til det da.Men har er også fornuftig og kjøper mye brukt. J eg har ikke dårlig økonomi, men ikke rik heller. Interiør er morsomt, men jeg leier og har ikke giddet å investere noe særlig og utenom noe IKEA møbler er det meste kjøpt brukt. Mht klær driter i jeg dyre merker. Handler mye på Fretex og HM etc. Har investert i noen litt dyrere nøkkelplagg, men heller i det kjøper jeg noe high fashion greier til en månedslønn eller tre liksom. Aldri helt forstått dette materielle kjøpejaget. Satt med kjæresten i går og én ting han sa sitter igjen så godt; «Jeg var litt nedfor i går og tenkte på det jeg har. En svinedyr leilighet og høy lønn. Men det gir meg ingenting for lykken min. Så så jeg for meg ungene mine som ler og ansiktet ditt og innså at jeg har så mye! DET var det som fikk meg til å smile og sette pris på hva som er viktig i livet mitt!» Det er menneskene i livet mitt som gjør meg lykkelig❤️ Penger nok til å få det til å gå rundt og legge litt til side er fint, men jeg har hatt mye dårligere råd enn i dag og har aldri kjent på at jeg ønsker å shoppe rådyre ting og tang. For det er bare materielle ting som jeg bryr meg lite om. Anonymkode: 49bc6...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #59 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 16.29): Jeg er så primitiv at jeg kjenner på misunnelse. Hun kjøper fine klær, stilig interiør m.m. Jeg kan sjelden unne meg noe ekstra som har tjue tsen i mnd....Veit jo at dette ikke betyr noe, for jeg har det veldig bra med mann og barn og jobb Men likevel...kunne tenke meg å pynte litt mer opp i hjemmet med noe nytt.... Hilsen ei som har vært på kafe med denne veninna idag, der hun kjøpte seg to nye lyshus, nye putetrekk, ny jeans og bluse og sko.... Anonymkode: a29e6...5d1 Du har jo gjort noen bevisste valg, og bortvalg, i livet om du har en jobb som bare betaler 20' i mnd. Faktisk merkelig å føle på misunnelse da. Du vil ha alt, men er ikke villig til å gjøre jobben for å få det liksom... Anonymkode: b23f1...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #60 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 17.16): Hvordan får man gjeld når man ikke har noen inntekt? Jeg får ikke lån noen steder. Anonymkode: 731b9...3a2 Studielån! 🙈😅 Jeg er student og jobber deltid ved siden av. Sparer i BSU og fond og sparer rundt 6000 i måneden. Studielånet er jo rentefritt mens jeg studerer, så betaler jeg heller en god slump tilbake så fort jeg er ferdig med å studere. Jeg reiste til USA med familien i sommer, og fikk avslag på søknad om MasterCard (tenkte det var greit å ha siden ikke alle steder der tar Visa), fordi jeg har for mye gjeld. 🤪 Anonymkode: 52a62...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå